www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 3. června 2024, Svátek má Tamara, zítra Dalibor

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Technika

Kit Car - Renault Mégane Maxi

Renault Mégane Maxi Renault Mégane Maxi

Renault patřil se svým Cliem k prvním, kdo využil uvolněných pravidel pro vozy s jednou poháněnou nápravou, a tak, když se rozhodlo o nahrazení malého hatchbacku větším Méganem, nemohl ani tento vůz zůstat nic dlužen pověsti svého výrobce. Přestože Mégane Maxi je de facto Clio Maxi s jinou karosérii, najde se u tohoto vozu jeden primát - byl první "ef-dvojkou", u které nebyl použit pro přenos výkonu mechanický diferenciál, nýbrž elektronicky řízený, doplněný viskózní spojkou. Přestože je Mégane Maxi asi jediným vozem, který se dokázal vyrovnat dalším francouzským rivalům, 306ce a Xsaře, na titul ve Formuli 2 nikdy nedosáhl - o to úspěšnější byl v regionálních šampionátech.

Motor
Objem1995 ccm
Max. výkon195 kW (260 koní) při 7600 ot./min
Točivý moment253 Nm při 5900 ot./min
Transmise
Převodovkašesti- nebo sedmistupňová se sekvenčním řazením
Spojkatřílamelová karbonová
Diferenciálmechanický samosvorný nebo viskózní, elektronicky řízený
Brzdy a podvozek
TlumičeBilstein/Öhlins
Zavěšenívpředu McPherson, vzadu vlečná ramena
Přední brzdyšotolinové - 280 mm, asfaltové 355 mm
Zadní brzdyšotolinové - 265 mm, asfaltové 254 mm
PneumatikyMichelin
Diskyasfalt - 8 x 18 palců, šotolina - 7 x 15 palců
Rozměry
Délka3952 mm
Šířka1832 mm
Rozvor2492 mm
Hmotnost
960 kg
Debut
Rally of Wales 1996
toplist