www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. března 2024, Svátek má Soňa, zítra Taťána

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Německo opět opanoval Loeb

26. srpna 2012 • 20:10

Stylem start-cíl jasně ovládla letošní ADAC Rallye Deutschland francouzská dvojice Sebastien Loeb - Daniel Elena na továrním Citroenu DS3 WRC. Na své konto si připsala devět vyhraných rychlostních testů z celkových patnácti a díky vyhrané závěrečné Power Stage v ulicích Trieru si z Německa odváží maximální počet bodů.

Sebastien Loeb - Daniel Elena, Citroen DS3 WRC - ADAC Rallye Deutschland2012

Loeb tentokrát neměl konkurenci a druhému Jarri-Matti Latvalovi na Fordu Fiesta S2000 nadělil v cíli dvě minuty. Pilot modrého oválu předváděl relativně nevyrovnané výkony, přesto však druhé místo z asfaltové rally bral jako šotolinový specialista všemi deseti, když během první etapy zaznamenal dva nejlepší časy, ale tento výkon už v dalších dvou dnech nedokázal zopakovat.

Pro poslední pódiové umístění si dojel Loebův týmový kolega Mikko Hirvonen, který se v úvodu soutěže dost trápil, ale nakonec především kvůli bezchybnému výkonu a potížím některých rivalů získal cenné body nejen pro sebe, ale i svůj tým.

Čtvrté místo je na asfaltu určitě povzbudivým výsledkem pro mladého Madse Ostberga, který se v úvodu soutěže musel naučit poněkud krotit své vášně při práci s brzdovým pedálem. Norského pilota doslova katapultovala z osmé pozice na čtvrtou první sobotní Panzerplatte a přestože o tuto pozici posléze přišel po duelu s Ottem Tänakem, po chybě mladého Estonce na posledním testu druhé etapy se na ni vrátil a setrval zde až do konce rally.

Pro navrátilce na světové tratě Chrise Atkinsona je pátá příčka rozhodně za dané situace maximem. Australan se vrátil na asfalt po notné pauze a v jeho případě by se dalo uplatnit staré české pořekadlo o trpělivosti přinášející růže, neboť k bodům ho vynesl především klidný a bezchybný výkon, okořeněný pouze kutálející se lahví s vodou po podlaze jeho Mini Countryman WRC a také zlomenou řadicí pákou v první etapě.

Andreas Mikkelsen - Ola Floene, Škoda Fabia S2000 - ADAC Rallye Deutschland 2012

Pravděpodobně jen v superlativech se dá hodnotit výkon šestého v celkovém pořadí a vítěze klasifikace vozů S2000 Sebastiena Ogiera, který na rychlých a zrádných německý tratích ztratil na vítězného Loeba v cíli necelých deset minut. Třešničkou na dortu pak bylo pro tovární tým Volkswagen sedmé místo Andrease Mikkelsena a jeho nečekaná třetí příčka ze závěrečné Power Stage. Norský pilot v cíli glosoval, že už se těší na nadcházející Barum rally a nutno dodat, že my se v tomto světle těšíme na něj.

Pro poslední volný bod si dojel čerstvý medailista z letních olympijských her Násir Al-Attíja. Katařan se v průběhu soutěže po nenápadném výkonu posunoval vzhůru celkovým absolutním pořadí a v závěru si již jen pohlídal svou osmou příčku před devátým Tänakem. Ten zajel velmi dobrou rally a v sobotu dokonce opanoval RZ 10 a 11, ale osudnou se mu stala druhá Panzerplatte. Na ní urval zadní kolo své Fiesty S2000, když pár metrů od něj završil havárií své letošní tažení Německou rally také Pieter Van Merksteijn junior a jeden z obávaných hinkelsteinů zde trefil do té doby šestý Dani Sordo. Pokud jde o Tänaka, Estonec nakonec podle neoficiálních informací po posledním rychlostním testu odstoupil.

Letošní Panzerplatte měřila 46,54 km a stala se opravdu prubířským kamenem soutěže. Toto přirovnání se nabízí nejen vzhledem k obávaným betonovým solitérům, ale i k tomu, jak dokázala zamíchat výsledky rally. S utrženým kolem zde totiž skončily také naděje Pettera Solberga či zmiňovaného Tänaka, ale mimo trať zde skončil i Thierry Neuville. Situaci nejlépe vystihnul po prvním průjezdu Jevgenij Novikov, když prohlásil: „Nic zvláštního. 180 odboček a minuli jsme jen dvě.“ Mladý Rus skončil mimo trať hned na první rychlostní zkoušce, ale do soutěže se vrátil díky systému Rally2. Nakonec však definitivně odstoupil po prvním nedělním testu kvůli prasklé poloose.

Na letošní Německou rally nebude mít dobré vzpomínky česká posádka Martin Prokop - Zdeněk Hrůza. Jejich Fiona zde totiž 'skonala' na třetím rychlostním testu, když se kvůli prasklé pneumatice pravděpodobně vzňal olejový tlumič a celý vůz následně lehnul popelem. Do cíle nedorazili ani druzí čeští zástupci Kurka s Müllerem, kteří po slibně rozjetém začátku nakonec odstoupili v závěru druhého dne. Mnohem lépe se vedlo slovenským posádkám, když Melichárkovi na Fabii S2000 dokončili rally na lichotivém 18. místě absolutně a soutěž uzavřeli devátým nejlepším časem na městské zkoušce v Trieru. Sedmý dojel v rámci WRC Academy Martin Koči.

Stav MS jezdců po Německé rally:

1.Loeb 199, 2. Hirvonen 145, 3. P.Solberg 104, 4. Ostberg 102, 5. Latvala 87, 6. Novikov 55, 7. Prokop 38, 8. Neuville 32 bodů

Stav MS týmů:

1. Citroen 320, 2. Ford 197, 3. M-Sport 115, 4. Qatar 59, 5.Citroen Junior 54, 6. Adapta WRT 49, 7. Mini WRC 26, 8. Brazil WRT 20 bodů

Výsledky Rallye Deutschland

Základní informace k rally

Diskuse k soutěži

Jan Vaškovič; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist