www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 19. dubna 2024, Svátek má Rostislav, zítra Marcela

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

46. Barum Czech Rally Zlín: Vítězství pro Kopeckého, Lukjaňukova smůla (+OHLASY)

29. srpna 2016 • 17:30

Vrchol české soutěžácké scény je tady. V pátek ve večerních hodinách odstartuje pětačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín tradiční noční městskou rychlostní zkouškou. Průběh celé soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Výsledky Barum Czech Rally Zlín ON LINE --- Výsledky Star Rally Historic --- Základní informace o Barum Czech Rally Zlín --- Diskuze k Barum Czech Rally Zlín

Ohlasy z po RZ 15 (cíl)

Jan Kopecký (CZE, Škoda Fabia R5, st.č. 2): „Nebyli jsme si hned jistí, jestli je to Lukjaňuk. Pak jsem strašně zvolnil a opět přemýšlel, jestli to byl on, ale Pavel si byl 100% jistý. Takovou Barumku jsem ještě nezažil. S Lukjaňukem to bylo totálně naplno.“

Tomáš Kostka (CZE, Škoda Fabia R5, st.č. 16): „Nevím, jak k tomu došlo. Tlačil jsem na druhé, škoda Alexe, jel totiž velmi dobře. Byl to pro nás náročný den, protože jsme jeli bez předního diferenciálu, takže tam byla nějaká ztráta, ale i ostatní ztratili. Taková rally prostě je. Velice jsme si to užili a všem děkujeme.“

Jan Černý (CZE, Škoda Fabia R5, st.č. 10): „Je to úžasné. Lukjaňukovi jsme nic špatného nepřáli, ale toto je pro nás životní výsledek. Na předposlední erzetě jsme dojeli Kreima a docela dost ztratili. Jsme neskutečně šťastní za třetí místo a děkuji týmu, tátovi a Mogulu za jejich podporu.“

Alexej Lukjaňuk (RUS, Ford Ford Fiesta R5, st.č. 4): „Dokázali jsme, že umíme jet rychle a mám radost, že jsme dokázali jet časy s Janem Kopeckým. Jsme trošku zklamaní, že nám nevyšel závěr, ale to je rally. Pokud budeme schopni dát dohromady finance, rádi bysme se do Zlína vrátili příští rok.“

Pavel Valoušek (CZE, Škoda Fabia R5, st.č. 7): „Asi nejnáročnější barumka. Byl to fakt extrém. Měli jsme dva defekty a trošku jsme ztratili, ale jinak to bylo v pořádku.“

Fabian Kreim (DEU, Škoda Fabia R5, st.č. 11): „Celá rally byla dobrá. Na Pindule jsme bohužel měli defekt, ale hodně jsme se naučili a to je důležité.“

Martin Vlček (CZE, Ford Fiesta R5, st.č. 17): „Jsme rádi, že jsme se dostali do cíle. Udělali jsme sice pár chybiček, ale jeli jsme hlavou. Na poslední erzetě jsem dělal věci pro diváky a něco jsme tam ztratili.“

Miroslav Jakeš (CZE, Škoda Fabia S2000, st.č. 43): „Dojeli jsme a auto je v pořádku. Hlavně jsem se s ním sžíval, šlo by to možná rychleji, ale na ty nové R5 nemáme. Jinak pěkný závod.“

Roman Odložilík (CZE, Ford Fiesta R5, st.č. 12): „Konečně jsme po několika letech dokončili barumku, i když jsem čekal lepší umístění. Jsme rádi za 10. místo.“

Antonín Tlusťák (CZE, Škoda Fabia R5, st.č. 18): „Chtěli jsme dohnat Botku, to se nepovedlo. Ke konci jsme jeli na jistotu, abychom dojeli do cíle. Dvanácté místo je pěkné vzhledem ke konkurenci a náročnosti závodu.“

Ondřej Bisaha (CZE, Ford Fiesta R5, st.č. 38): „Vyměnili jsme řízení, ale geometrie byla i tak špatná, že i na rovině jsem musel řídit. Ke konci jsme vypustili, protože nebylo o co bojovat a tak nebyla ani motivace.“

RZ 15 - Maják 2 (13.25 km)

Teprve poslední rychlostní zkouška definitivně rozhodla o vítězi letošní 46. Barum Czech Rally Zlín. Stala se jím posádka Jan Kopecký - Pavel Dresler na Škodě Fabia R5. Kromě zisku putovního poháru, který Kopecký vybojoval svým pátým vítězstvím, může dvojice továrního týmu Škoda Motorsport také slavit úspěšnou obhajobu domácího titulu.

Ruský bohatýr Alexej Lukjaňuk bojoval o prvenství až do závěrečného testu, ale nakonec ho štěstí opustilo a poté, co narazil v areálu pod malenovickým hradem do barelu a poškodil zavěšení pravého předního kola své Fiesty R5. Rozhodně však sympatické ruské dvojici Lukjaňuk - Arnautov nelze upřít sportovního ducha, neboť svůj vůz ještě provizorně opravili a soutěž dokončili, byť se museli spokojit až s šestnáctým místem.

Na svůj životní výsledek, tedy druhé místo absolutně, ve Zlíně dosáhnul Tomáš Kostka, kterého navigoval Ladislav Kučera. Ve stejném duchu se dá hovořit o třetí příčce Jana Černého s Petrem Černohorským, jejich česká premiéra s Fabií R5 tak vyšla nad očekávání dobře.

Čtvrté místo bylo po protrápené Barumce letošní maximem pro Pavla Valouška, umístění Fabiana Kreima na pátém místě lze určitě hodnotit jako dobrou vizitku pro mladého německého pilota, který jel ve Zlíně poprvé. První pětku tak kompletně opanovaly Fabie R5, nejlepším konkurenčním vozem v cíli byla možná poněkud překvapivě Fiesta R5 Martina Vlčka, který v sobotu příliš nehýřil optimismem, ale s konečným výsledkem se jeho nálada zcela otočila.

Do nejlepší desítky se nakonec ještě Vojtěch Štajf, Miroslav Jakeš - jediný zástupce kategorie S2000 v Top Ten, Cédric Cherain a nakonec i Roman Odložilík, kterému se hodně zkomplikovala situace v sobotu odpoledne. Na poslední zkoušce ještě odstoupil po havárii polský mistr Lukasz Habaj.

V produkčních vozech si v závěru již jen bezpečně pohlídali své prvenství bratři Szejové na Subaru Impreza Sti, druhé místo stačí k obhajobě domácího titulu ve třídě 3 Martinu Březíkovi s Markem Omelkou. Za třetím Italem Scattolonem si pro třetí příčku v rámci českého mistrovství dojeli Radim Vavřík s Tomášem Plachým, pro Vavříka je tak letošní Barumka životním výsledkem. Pátí skončili Pešl s Peškem před Marcelem Tučkem, kterého při jeho 32. (!) Barum Rally navigoval Petr Dufek.

Čelo dvoukolek už na posledním testu nedoznalo žádných změn. Ze zaslouženého vítězství se radovali Martin Koči s Lukášem Kostkou, které v sobotu zpomalily potíže s tlumičem. Druhý Chris Ingram si konečně v letošní sezóně dojel pro dílčí prvenství v kategorii JERC, kterou tak po zlínské rally samozřejmě i nadále vede. Třetí místo ve dvoukolkách vybojoval Luca Rossetti na Toyotě GT86 CS-R3 s pohonem zadních kol. Čtvrtý skončil Lukasz Pieniažek (2. místo v JERC) před Václavem Dunovským, který tak vyhrál třídu 6 domácího šampionátu.

RZ 14 - Pindula 2 (18.43 km)

Ani po předposlední rychlostní zkoušce nebylo rozhodnuto o vítězi letošní Barumky. Alexej Lukajňuk zajel nejrychlejší čas před Tomášem Kostkou, třetí Jan Kopecký zaostal o 4.3 sekundy za ruským rychlíkem a jeho náskok na čele rally se snížil na 4.6 vteřiny.

Kostka se tak probojoval na třetí příčku před Jana Černého, na páté místo si polepšil Pavel Valoušek před Fabiana Kreima, který měl defekt. Na úkor Miroslava Jakeše si polepšil devátý Cédric Cherain, který už se po protrápené sobotě konečně částečně sžil s rychlými valašskými asfalty.

RZ 13 - Kašava 2 (19.42 km)

I druhou Kašavu nejlépe zvládnul Jan Kopecký a přidal zde ke svému náskoku cenné tři vteřiny, když druhý Alexej Lukjaňuk lehce chyboval a vytočil hodiny. Třetí čas zajel Kajetanovicz, čtvrtý pak jeho krajan Lukasz Habaj.

Dobře rozjetá soutěž po havárii skončila pro Jaromíra Tarabuse po havárii, po RZ 12 navíc odstoupil Bryan Bouffier, o třetí místo budou bojovat Jan Černý a Tomáš Kostka.

Ohlasy po RZ 13

Martin Vlček (CZE, Ford Fiesta R5, st.č. 17): „Hned první RZ jsme na začátku minuli odbočku, takže jsme museli dohánět čas. Ten nakonec nebyl tak špatný. Poté přišla Pindula, ze které mám respekt. Šetřil jsem to tam, nechtěl jsem tam odstoupit po šesté. Na Majáku jsme vyjeli taky z cesty, ale nic hrozného. Teď budeme taktizovat.“

Vojtěch Štajf (CZE, Škoda Fabia R5, st.č. 36): „Na první zkoušce jsme jeli opatrněji, protože ji vůbec neznám. Na Pinduli se objevil technický problém s brzdami, z toho důvodu jsme nedobrzdili na jednou téčku a vrazili jsme do balíků. Naštěstí tam byly, jinak bychom asi dopadli hůř. Maják jsme jeli tedy velmi opatrně, snad to dáme do kupy.“

Pavel Valoušek (CZE, Škoda Fabia R5, st.č. 7): „Do cíle je ještě daleko, může se toho stát ještě hodně. Dneska jsme měli už druhý defekt, ale nevím proč, nic jsem netrefil, byl to pomalý defekt. Lekl jsem se, v jedné zatáčce jsem totiž zatočil a nic.“

Fabian Kreim (DEU, Škoda Fabia R5, st.č. 11): „Bylo to velmi složité, první RZ byla dobrá, na druhé jsme měli hodiny, ale celkově jsem docela spokojený.“

Jan Černý (CZE, Škoda Fabia R5, st.č. 10): „Na první erzetě jsem měl hodně strach, že zase poškodím brzdy. Jel jsem tedy špatně. Čekal jsem, že to bude lepší, ale nějak jsem se neodvázal.“

Jaromír Tarabus (CZE, Škoda Fabia R5, st.č. 5): „První RZ se nám povedla skvěle, navýšili jsme náskok na Honzu Černého a stáhli ty před námi. Pak už to nebylo úplně nejlepší, na Pinduli jsem byl opatrný. Nyní je blízko i pódium, takže zatím je to skvělé.“

Tomáš Kostka (CZE, Škoda Fabia R5, st.č. 16): „Na konci Pinduli jsem slyšel divný zvuk z diferenciálu, který se nakonec rozpadl. Maják jsme jenom projeli, abychom to dovezli do servisu.“

Bryan Bouffier (FRA, Citroën DS3 R5, st.č. 3): „Dvě první RZ nebyly moc dobré, potom se to zlepšilo, trochu jsme bojovali s autem a s rozpisem. Ztratili jsme v celkovém pořadí třetí místo, ale snad jej zase vybojujeme.“

Alexey Lukjaňuk (RUS, Ford Fiesta R5, st.č. 4): „Honza Kopecký jede naplno a na to asi nemám, protože nechci zbytečně riskovat. Nadále pojedeme rychle a uvidíme, jak to dopadne.“

Jan Kopecký (CZE, Škoda Fabia R5, st.č. 2): „Na Pinduli jsme minuli odbočku, to bylo dle mě zbytečné. Jinak se jede hodně rychle.“

Kajetan Kajetanowicz (POL, Ford Fiesta R5, st.č. 1): „Nebylo to dnes ráno tak špatné. Po včerejším problému s motorem už bohužel nemůžeme vyhrát v celkovém pořadí. Snažíme se vylepšit nastavení a teď si to snažím užít.“

Miroslav Jakeš (CZE, Škoda Fabia S2000, st.č. 43): „Jedeme rychle, Kašava byla dobrá. Na Pinduli jsme se nepohodli s retardérem a hodil mě do balíku. Na Majáku taky v pohodě.“

Ondřej Bisaha (CZE, Ford Fiesta R5, st.č. 38): „Přijeli jsme před start a přestalo fungovat servo. Měli jsme málo času, ještě jsem honem volal mechanikům. Šlo to úplně do háje, rozpojovali jsme kabely a taky nic. A aby to bylo všechno při jednom, hned v první zatáčce jsme udělali defekt.“

Antonín Tlusťák (CZE, Škoda Fabia R5, st.č. 18): „Na Majáku jsem chtěl zabrat a špatně jsem odhadl místo. Možná jsme si to špatně napsali. Pár metrů za horizontem jsem jel přímo do lesa. Moc děkuji divákům, kteří nás dostali zpět na trať.“

Roman Odložilík (CZE, Ford Fiesta R5, st.č. 12): „Těžko se hledá motivace, ale jedeme dobře. Akorát jsme pár sekund ztratili u havárie Sirmacise na Pinduli.“

Łukasz Habaj (POL, Ford Fiesta R5, st.č. 9): „Je to dobré. Učíme se tratě a spíš jen tak projíždíme. Tratě jsou tady neuvěřitelně těžké a každá chyba je tady mnohonásobně potrestána.“

Jaroslaw Szeja (POL, Subaru Impreza STi, st.č. 41): „Bez problémů, jedeme rychle. Bylo pár zatáček, které jsme projeli dobře. Malý problém je s přehřátím brzd. Jedeme do cíle.“

Dávid Botka (HUN, Citroën DS3 R5, st.č. 14): „Bez komentáře.“

Tomáš Růžička (CZE, Škoda Fabia R5, st.č. 15): „První RZ byla dost těžká, na Pinduli jsme měli žlutou vlajku, takže se nezávodilo. Ve třetí jsme šli víc na brzdy, odvaha tomu pořád chybí.“

RZ 12 - Maják 1 (13.25 km)

Poslední dopolední zkoušku vyhrál Jan Kopecký o 2.7 sekundy před Alexejem Lukjaňukem, takže napínavá bitva o první místo i nadále graduje. Třetí čas zajel Kajetan Kajetanowicz před Bryanem Bouffierem a Jaromírem Tarabusem.

Smůlu měl Tomáš Kostka, který měl problémy s diferenciálem své Fabie R5, takže na třetí příčku se vrátil Bryan Bouffier, o pouhé dvě vteřiny za ním je ale Jaromír Tarabus. O další dvacet vteřin zpět je pak atuálně pátý Jan Černý, Kostka před poledním servisem klesnul na šestou pozici a je 3.3 sekundy za příbramským pilotem.

Další defekt potkal Pavla Valouška, potíže měl také Ondřej Bisaha (posilovač řízení) a výlet mimo trať absolvoval Antonín Tlusťák. Po desáté rychlostní zkoušce ze soutěže odstoupil Václav Pech s Porsche 997 GT3, kterého zradila převodovka.

Ve třídě 3 opět nadále vede Szeja, když Březík opět lehce umazal jeho náskok, třetí Pešl je pak zpět o dvě minuty. Ve dvoukolkách se po RZ 11 dostal do čela Martin Koči, druhý Ingram už ztrácí 24.2 sekundy. O třetí místo se přetahují Rossetti a Peniazek, kteří si oproti předchozí zkoušce prohodili své pozice, když momentálně poslední medailový post v 2WD drží mladý Polák.

RZ 11 - Pindula 1 (18.43 km)

Na první Pindule využil zaváhání Jana Kopeckého, který netrefil jednu z odboček, Alexej Lukjaňuk a nejrychlejším časem stáhnul náskok lídra průběžné absolutní klasifikace na 3.2 sekundy. Druhý na RZ 11 byl Tomáš Kostka právě před Kopeckým a vylepšil si tak svůj náskok na čtvrtého Bouffiera.

Bryan Bouffier po hodinách totiž ztratil na Kostku dalších šestnáct vteřin a je momentálně 18.7 sekundy za zlínským pilotem. Na Bouffiera se naopak dotáhnul na dostřel Jaromír Tarabus, který byl na RZ 11 pátý. Po havárii se se soutěží rozloučil mladý Ralfs Sirmacis, technické problémy zpomalily Vojtěcha Štajfa.

RZ 10 - Kašava 1 (19.42 km)

První průjezd nejdelší zkouškou druhé etapy zvládl na výbornou Jan Kopecký. Druhý byl na nově sestaveném testu Jaromír Tarabus, který pravděpodobně zúročil své zkušenosti z domácí Kopné a 'až' třetí byl tentokrát Alexej Lukjaňuk, který na Kopeckého ztratil 7.9 sekundy. Čtvrtou dílčí příčku získal navrátilec v rámci Rally2, Kajetan Kajetanowicz před Fabianem Kreimem.

Kopeckého tak po RZ 10 dělí na prvním místě od Lukjaňuka 8.4 sekundy, na třetí místo se posunul Tomáš Kostka, neboť jeho největší rival Bryan Bouffier skončil na tomto testu až za první desítkou se ztrátou 24.1 vteřiny a v celkovém pořadí je o 2.5 sekundy za zlínským pilotem.

V souboji produkčních aut umazal Martin Březík dvě vteřiny z náskoku vedoucího Jaroslawa Szeji, třetí příčku drží Jaroslav Pešl. Dvoukolky zatím stále vede Chris Ingram, ale jeho náskok na Martina Kočiho se smrsknul na pouhých deset vteřin, o dalších dvacet sekund zpět je třetí Lukasz Peniazek, kterému už ale šlape na paty Luca Rossetti.

- - - - - - - - - - - - 1. etapa - - - - - - - - - - - -

Ohlasy po 1. etapě

Jan Kopecký: „Nemám k tomu souboji moc slov, nejel jsem asi na Barumce tak rychle. Říkal jsem Pavlovi, že mi to připadá, že se vracím do svých mladých let, kdy jel člověk totální doraz. Víc to občas jde jet, je to vidět na něm, protože lítá po příkopech a přeju mu štěstí, aby to takhle dopadalo, protože kdyby tam něco bylo, tak by to byl docela průšvih. Zítra budeme bojovat. Ale i já si to užívám, teď jsem měl v cíli Semetína ohromnou radost, neskutečný pocit. Možná bych tam našel třeba ještě vteřinu, ale možná taky příkop. Jsem rád, že jsme první. A zítra ráno hned Kašava, čeká nás velká výzva.“

Alexej Lukjaňuk: „Je to opravdu úžasné. Na kvalifikační zkoušce jsme ukázali, že můžeme být opravdu rychlí, ale rally je něco jiného. Takže jsem opravdu rád, že jsme dokázali s Janem držet krok a doufám, že i on si to užívá, protože ten náš souboj je opravdu těsný a vzrušující. Každou zkoušku musíme jet prostě rychle, nedá se jet na jistotu. Dnes se nám to moc líbilo a jsme spokojení, udělali jsme sice jednu chybu, která nás stála pár vteřin, ale pořád jsme ve hře. Auto fungovalo dobře, pneumatiky taky, všechno bylo dobré. Musíme si teď dobře odpočinout a zítra být čerství, abychom mohli zopakovat dnešní výkon.“

Bryan Bouffier: „Musím být spokojený. Dnes jsme začínali trochu zezadu, nebyla to sice úplná nevýhoda, ale trochu to bylo znát. Na poslední dnešní zkoušce jsme si to trochu zkomplikovali se světlya jedu tu poprvé s Gilbertem, takže kolem a kolem, třetí místo je hodně dobré. V našich silách není možné jet časy, jako jedou kluci na čele, ale byl to dobrý den. Zítra si pojedu svoje a budu si hlídat záda, nechci vyrobit nějakou chybu.“

Tomáš Kostka: „Pro nás byl ten konec dne trochu hektický. Na Rajnochovicích jsem dostal dva defekty a Semetín jsem jen projel s obavami, abych měl na čem dojet do Zlína. Uvidíme zítra, auto fungovalo perfektně, fakt dobrý den. Řídí se to pěkně a určitě jsou v autě rezervy.“

Jaromír Tarabus: „Teď jsme si užívali Semetín i Troják. Chtěli bysme možná víc, ale teď se nám to líbilo. Zítra pojedeme co umíme, samozřejmě trochu máme v hlavě ty myšlenky na body, které potřebujeme. Na to se ale nemůže myslet, stát se může cokoliv. Uvidíme.“

Roman Odložilík: „Já dnes snad ani neusnu, je mi skoro hamba, jak jedeme. Spadnul jsem do úplné deprese, ještě jsme dostali nějakou minutovou penalizaci. Je víceméně jedno, jesti dojedu desátý nebo patnáctý. Auto funguje, ale já jedu špatně, navíc jsem si teď nezapnul ani světla. Dnes se to opravdu nepodařilo, tak zítra pojedeme aspoň kvůli tomu pocitu, abych si mohl říct, že jsem závodník.“

Fabian Kreim: „Byl to opravdu náročný den. Zbrusu nová zkušenost, ale na premiérový start na Barum Rally to nebylo zase tak zlé. Jsem fakt spokojený, udělali jsme sice pár chyb, ale moc se těším na zítřek. Je to tu úplně jiné, než tratě v Německu, nebo to co jsem kdy jel. Každopádně je to zábava a pro mě nový typ povrchu a zatím to jde fakt dobře. Je důležité, abysme najeli další kilometry a získali zkušenosti, takže s nastavením auta moc experimentovat nehodláme.“

Jan Černý: „Zítra to bude určitě náročné a mě osobně se ty zítřejší erzety líbí ještě víc, než ty dnešní. Jsem moc rád, jak to teď je, i když mě mrzí, že jsem teď na první erzetě této rundy přehřál brzdy, propadal se nám pedál a nejel jsem tak jistě. Určitě jsme ztratili nějaké vteřinky, proti Pavlu Valouškovi hodně. Ale i tak je to super, při premiéře tady s tímhle autem jedeme s domácími, tak to nemůže být o moc lepší.“

Pavel Valoušek: „Měli jsme defekt, ve stopě byl vyhozený kámen a prostě se mu nešlo vyhnout. Bohužel jsme tím ztratili šanci na dobré umístění. Byli jsme už ve fázi, že jsme to chtěli zabalit, ale vzchopili jsme se a budeme bojovat dál, takže se začínám na ten zítřek těšit.“

Martin Vlček: „Ještě jsme vyrobili defekt, naštěstí těsně před cílem, takže jsem to dojel. Mám pocit, že se jede tak rychle, až z toho mám úplnou hrůzu. Chleba se bude lámat až zítra.“

Péter Szeles (Dávid Botka): „Myslím, že jsme se znovu narodili. Na Hošťálkové jsme možná ve stošedesáti vyletěli na louku do trávy a klouzali tam tři sta metrů. Tohle jsem nikdy nezažil, neuvěřitelné. Hrozná krize a jsme moc rádi, že jsme tady.“

Ralfs Sirmacis: „Byl to hezký den, ale měli jsme spoustu problémů. Hlavně s převodovkou, díky mechanikům, že to zvládli vyměnit v čase. Poškodili jsme asi šest nebo sedm ráfků, je to fakt hodně těžká rally. Je tu hodně dobrých jezdců a Kopecký s Lukjaňukem jedou jako blázni, neskutečně rychle. Snažím se odvádět co nejlepší výkon, ale musím se ještě na asfaltu učit. Možná na něm jednou budu schopný jet jako ti dva. Zítra bude další dlouhý den a těžké zkoušky, ale myslím, že to půjde a budeme rychlejší.“

Filip Cuvelier (Cédric Cherain): „Dnes to bylo náročné, ale druhý průjezd nejdelší zkouškou už byl o hodně lepší. Na těch krátkých v lese to pořád nebylo stoprocentní a na Semetíně jsme neměli světla, takže to bylo trochu složité. Jsme rádi, že jsme tady, zlepšili jsme se a máme z toho dobrý pocit.“

RZ 9 - Semetín 2 (11.51 km)

Až na posledním testu první etapy se rozhodlo, že z pozice lídra průběžné absolutní klasifikace letošní 46. Barum Czech Rally Zlín nastoupí do závěrečné etapy Jan Kopecký, nicméně s prakticky nulovým náskokem před druhým Alexejem Lukjaňukem. Vzájemný odstup této dvojice totiž po 127.74 odjetých ostrých kilometrech činí pouhých půl vteřiny!

Jan Kopecký - Pavel Dresler, Škoda Fabia R5 - Barum Czech Rally Zlín 2016 , foto: D.Benych

S minutovou ztrátou na výše uvedenou dvojici drží třetí příčku Bryan Bouffier, který se podělil na posledním sobotním testu o dílčí bronz s Pavlem Valouškem. Celkově čtvrtý zůstává Tomáš Kostka, osm sekund za Francouzem. Na pátou příčku se v závěru dne vrátil Jaromír Tarabus, Jan Černý půjde do druhé etapy z šestého místa s odstupem 1.7 sekundy.

Sedmé místo absolutně po dnešku náleží Václavu Pechovi, jenž na RZ 9 zajel čtvrtý nejrychlejší čas, s osmým místem byl spokojen mladý Fabian Kreim, naopak Pavel Valoušek byl v cíli etapy poněkud zklamán. Elitní desítku uzavírá po dnešku Vojtěch Štajf, hegemonii vozů kategorie R5 tak narušil pouze zmiňovaný Pech se svým gétečkovým Porsche.

V produkčních vozech má po dnešku nejvíc důvodů k úsměvu Jaroslaw Szeja, spokojen s druhou příčkou je ale po odstoupení Kopáčka určitě také Martin Březík. Třetí místo v kategorii drží po první etapě Jaroslav Pešl, na čtvrté místo před Itala Scattolona poskočil na deváté zkoušce domácí Radim Vavřík.

Dvoukolky v sobotu ovládl Chris Ingram, který by se mohl dočkat prvního letošního vítězství v juniorském šampionátu starého kontinentu, druhý je Martin Koči před Lukaszem Peniazkem. O několik vteřin zpět je pak čtvrtý Luca Rosseti se zadokolkou Toytota GT86, pátý pak mladý Rus Grjazin.

RZ 8 - Hošťálková 2 (13.75 km)

Předposlední sobotní rychlostní zkouška se opět stala skalpem Alexeje Lukjaňuka, který byl o 3.3 sekundy rychlejší než Jan Kopecký. Pilot oranžovo-bílé Fiesty R5 se tak dostal do průběžného vedení absolutní klasifikace letošní Barumky, když červeno-černá Fabie R5 je aktuálně zpět o 1.2 vteřiny.

O dalších devět vteřin zpět byl na RZ 8 Pavel Valoušek, o pouhých devět desetin sekundy před Bryanem Bouffierem. Momentálně největší aspiranti na vítězství, Lukjaňuk a Kopecký, se tak nadále odpoutávají od třetího Bouffiera, čtvrtý Tomáš Kostka stále bojuje o své další pódiové umístění na Barumce.

Poláka Habaje připravily o dvě minuty problémy s posilovačem řízení, následující Semetín tak pro něj bude určitě hodně krušný.

RZ 7 - Košíky 2 (22.22 km)

Na nejdelší zkoušce letošního ročníku Barumky, respektive při jejím opakovaném průjezdu, ukázal své jezdecké kvality opět Alexej Lukjaňuk. Ruský pilot zajel tento test o 6.9 sekundy rychleji než vedoucí muž průběžné absolutní klasifikace Jan Kopecký a stáhnul tak jeho náskok opět na minimum - 2.1 sekundy. Třetí byl na RZ 7 Francouz Bouffier, ten ale za Lukjaňukem na této zkoušce zaostal o 15.6 vteřiny.

Alexej Lukjaňuk - Alexej Arnautov, Ford Fiesta R5 - Barum Czech Rally Zlín 2016, foto: D.Benych

Na prvních třech místech se tak aktuálně nic nemění, vede Kopecký před Lukjaňukem, třetí Bouffier už ale ztrácí 38.3 sekundy na ruského bohatýra. Na jeho třetí příčku si ale stále brousí zuby zlínský žralok Tomáš Kostka. Smůlu v podobě defektu měl miláček domácího publika, Pavel Valoušek, který ztratil 1:37 minuty a klesl až ke dnu první desítky, na sedmou pozici celkově si polepšil Václav Pech.

Ze hry o vítězství v produkčních vozech a o důležité body se vyřadil havárií Václav Kopáček, který své Subaru poslal přes střechu. Zkouška musela být dokonce pozastavena, neboť jeho vůz blokoval trať.

Ohlasy po RZ 6

Alexej Lukjaňuk: „Poslední zkouška byla skoro katastrofa. V jedné zatáčce bylo hodně šotoliny, zalepili jsme si tím kola a ztratili adhezi v nájezdu do další zatáčky. Příště s tím budu muset počítat, ale tentokrát mě to zaskočilo. Mohlo to skončit defektem nebo vážným poškozením podvozku, ale naštěstí jsme jenom ohnuli rameno řízení a ztratili pár vteřin, nic hrozného.“

Jan Kopecký: „Semetín byl opravdu zrádný, takže jsem byl opravdu opatrnější, teď na Slušovicích bylo všechno v naprostém pořádku.“

Ralfs Sirmacis: „První dvě zkoušky byly v pořádku, ale na poslední jsme udělali defekt levého zadního kola. Jeli jsme asi dva kilometry po defektu a pak jsme měnili kolo. Po pár zatáčkách jsme měli problém, možná poloosa, museli jsme přepnout na přejezdový režim, abysme se dostali do servisu a mohli v rally dál pokračovat.“

Tomáš Kostka: „S touhle Fabií R5 je to zatím nejlepší svezení, co jsem na Barumce kdy měl. Máme smysluplně natestováno, tak snad se nám bude dařit dál, máme perfektní nastavení auta. Březovou jsme projeli čistě, dojeli jsme Ralfse, ale udělal nám místo v Březové na ostrůvku, takže jsme nic neztratili. Teď ještě odejt dnešní poslední tři zkoušky a připravit se na zítřek.“

Jaromír Tarabus: „Druhé Slušovice byly v pohodě, ale pořád mi tam chybí nějaké drobnosti k úplné rychlosti. O něčem víme, něco hledáme ... nevím, jak bych to řekl.“

Roman Odložilík: „Je to smůla. Na Hošťálkové jsem katnul zatáčku, auto dostalo ránu, ale nic extra, a vypadla nám hadice chlazení brzd a namotala se na poloosu. Utrhlo to brzdovou hadici, takže dvě a třičtvtě erzety jsme jeli bez předních brzd. Asi mi tu není dáno zajet dobrý výsledek, je to smutné. Ale jsme ve výsledcích, není to tak daleko, jen ten čas. A ještě do mě nehezky drcnul Mira Tarabus na Slušovicích, v servisu mi vynadal, nevím, proč jsem sem jezdil :-)“

Péter Szeles (Dávid Botka): „Myslím, že Semetín je nejlepší zkouška na světě! Nádhera, moc nás to baví. Je to nádhera. V tomhle kole všechno fungovalo bez problémů, auto i pneumatiky. Těšíme se už na zítřek, ale kdo ví, co nás čeká.“

Jan Černý: „Stále se to vyvíjí dobře, s každým dalším kilometrem jsem si jistější. Opakovaný průjezd Slušovicemi mi hrozně pomohl, už jsem věděl, jak se kde auto bude chovat a kde můžu přidat. Je to úplně neskutečné, jsem nadšený a strašně si to užívám.“

Veronika Havelková (Pavel Valoušek): „Vůbec nemám šanci vidět ven, jsem ráda, že to stíhám číst, dostávají mě ty horizonty na Semetíně. Těším se ale na všechny erzety, je to těžké, ale nádherné. Atmosféra na Barumce je ale perfektní, jako každý rok, je vidět, že je tu Valda doma. Šestá erzeta byla naprosto v pohodě.“

Filip Cuvelier (Cédric Cherain): „Ráno to bylo na první zkoušce fajn, Košíky taky, ale rozpis nebyl úplně ideální. Cedric neměl dost jistoty, musíme na tom zapracovat. Ale napoprvé je to vždy těžké. V prvním kole jsme ani neměli prostor něco upravovat. Je to náročné, i v tom horku, ale tak to je. Musíme se posunout vpřed, změnit pár věcí a zvyknout si na tyhle specifické podmínky.“

Bryan Bouffier: „První dva testy v sekci byly dobré, i když hodně zrádné, hlavně ta uskákaná část na Semetíně. Bylo náročné udržet auto ve správné stopě. Zajeli jsme dobrý čas, ale na poslední zkoušce nám ve druhém kole vyslali auto na trať před nás a když jsme jeli za ním, udělal v levém úzkém vracáku hodiny. Museli jsme zastavit a zhasnul nám motor, takže jsme dost ztratili. Ale jinak to bylo dobré.“

Tomáš Růžička: „Ráno jsme byli rychlejší, než v této sekci. Pocitově tam ty časy mohly být, ale ve stopce to tak slavné nebylo. Možná se moc snažím, jsem pak hodně agresivní a chybí tomu ta správná plynulost. Jsme tím pádem pomalí.“

Antonín Ttlusťák: „Zatím je to dobré, udělali jsme teď nějaké změny na autě. Je veliké horko a i docela velká úmrtnost, takže si jedeme svoje, snažíme se udržet na trati a neudělat chybu. Chceme dojet až do cíle.“

RZ 6 - Březová 2 (11.74 km)

Druhý průjezd slušovického rychlostního testu opět vyšel na jedničku Janu Kopeckému. Kostelecký pilot byl o 4.8 sekundy rychlejší druhého Václava Pecha, třetí byl Tomáš Kostka před Pavlem Valouškem. I další dvě příčky patřily na RZ 6 Fabiím R5, za otrokovickým jezdcem se v jejím hodnocení seřadili Jan Černý a Fabian Kreim.

Na prvních sedmi příčkách se tak z pohledu jejich obsazení nic neměnilo, na osmé místo si ale polepšil Pech, který je po tomto testu o pouhých 8.6 sekundy za sedmým Miroslavem Tarabusem. První desítku aktuálně uzavírají Kreim a Martin Vlček. Téměř tři minuty ztratil po defektu Ralfs Sirmacis a propadl se až do třetí desítky.

V produkčních autech se nejlepšího času dočkal Ital Scattolon, když zajel nejrychleji s Martinem Březíkem, třetí byl na šesté rychlostní zkoušce Jaroslav Pešl. Lídr Václav Kopáček tentokrát notně ztratil, takže druhý Szeja mu obrazně doslova dýchá za krk, když jeho ztráta činí jen 1.1 vteřiny. O dalších 9.7 sekundy zpět je pak nestárnoucí Březík.

Ve dvoukolkách definitivně pohřbil své šance na úspěch Němec Griebel, když urazil kolo na své er-dvojce a test musel být kvůli němu dokonce pozastaven. Zkoušku vyhrál dánský mistr Madsen, na čele je však stále Ingram před Kočim a Peniazkem.

Ohlasy po RZ 5

Jan Kopecký: „Troják nám vyšel dobře, ale Semetín zase Alexovi, takže jsme o vteřinu za sebou a velká bitva pokračuje. Bylo to v pohodě, na Semetíně jsou hodně velké komprese a nebyl jsem si úplně jistý, jak se tam bude auto chovat, tak jsem jel možná příliš opatrně.“

Alexej Lukjaňuk: „Bylo to hodně zajímavé, extrémně úzké a rychlé. Fantastické. Možná teď Jan nebyl jenom dost rychlý, my jsme jeli co nejlíp to šlo. Ale Semetín je hodně zrádná zkouška, je tam písek a lehko se dá udělat chyba. Zajeli jsme to ale bezvadně a poprvé jsem dnes byl maximálně spokojený. Uvidíme, jak to půjde na druhé Březové. Je to zajímavé.“

Jaromír Tarabus: „Všechno bylo pohodě, ale cítím, že by to šlo jet rychleji. Ty časy nejsou úplně perfektní. Potřebuji se zlepšit hlavně v zatáčkách, v nájezdech a výjezdech.“ - Dan Trunkát: „Prostě jede pomalu!“ :-)

Tomáš Kostka: „Jsem určitě spokojený, ale trošku jsem se vylekal, že se nám ztratil výkon motoru. Kluci mě ale ujistili, že je to dané vyšší nadmořskou výškou a velkou teplotou, tak to teď snad bude lepší. Auto je teď jak má být, trefili jsme se do nastavení.“

Jan Černý: „Hošťálková se mi úplně nevydařila, asi kvůli rozpisu, ale další zkoušku jsme si užili. Hodně to skákalo, je to hodně rozbité, ale jede se hodně rychle i po šotolině a po štěrku a rozbitém asfaltu, takže mi to sedělo. Jsem spokojený, kousek před námi je Valda, kousek za námi Tarabus, co chtít víc. Pomalu postupujeme dál, jak už jsem řekl.“

Pavel Valoušek: „Musím říct, že to bylo hodně náročné. Jsem rád, že jsme neudělali chybu. Jede se ve velkém tempu, špička úplně etrémním, ale my se taky neflákáme. Jsem spokojený. Teď jedeme tvrdší směs a je to lepší, i když s tímhle autem na ní nemám dost zkušeností.“

RZ 5 - Semetín 1 (11.51 km)

Pátá rychlostní zkouška se stala kořistí ruského jezdce Alexeje Lukjaňuka, který najel na Jana Kopeckého rovných pět vteřin. Jeho odstup na vedoucího pilota tovární Fabie R5 se tak rázem snížil na 1.4 vteřiny. Třetí čas zajel Tomáš Kostka a v dalším napínavém souboji tak přeskočil v celkovém pořadí třetího Bryana Bouffiera o šest desetin sekundy. Ze soutěže po havárii odstoupil domácí Jan Jelínek.

Ve dvoukolkách upevnil svou pozici Ingram, který najel na Semetíně 10.8 sekundy na Martina Kočiho. Na průběžné třetí místo postoupil Lukasz Peniazek, neboť vítěz předchozího testu Griebel tentokrát chyboval, poškodil řízení a ztratil téměř minutu, což ho rázem stálo i umístění v první desítce kategorie 2WD.

Třídu 3 tentokrát ovládnul Jaroslaw Szeja, který na páté zkoušce nadělil druhému Kopáčkovi 8.7 sekundy, třetí čas zajel Radim Vavřík. Szeja se tak v pořadí 'velkých enek' dostal na druhé místo za Kopáčka před Martina Březíka.

RZ 4 - Hošťálková 1 (13.75 km)

První Hošťálková byla opět svědkem opakovaného duelu Kopeckého a Lukjaňuka. Za touto dvojicí zajel třetí nejlepší čas Bryan Bouffier, čímž se francouzský pilot zároveň posunul na průběžné třetí místo celkově. Čtvrtou příčku drží dál Tomáš Kostka, na páté místo se po problémech s motorem propadl Kajetan Kajetanowicz, který navíc po této zkoušce odstoupil.

Situaci se také notně zkomplikovala Romanu Odložilíkovi, který v polovině testu poškodil brzdový systém. Desátý nejlepší čas a stejná příčka po RZ 4 náležela Václavu Pechovi s Porsche 997 GT3.

V produkčních autech se nadále držel na čele Václav Kopáček s téměř půlminutovým náskokem na Martina Březíka, třetí Jaroslaw Szeja byl o pouhou desetinku vteřiny za zlínským jezdcem. V napínavém souboji dvoukolek stále dominovala značka Opel, když nejrychlejší na zkoušce byl Marijan Griebel, ale celkově byl na čele nadále Christopher Ingram před Martinem Kočim a Griebelem.

Ohlasy po RZ 3

Jan Kopecký: „Byly to těžké zkoušky a je důležité neudělat chybu. Jede se rychle, ale neriskovali jsme. Máme sice dobře natestováno, ale teď to na třetí zkoušce nebylo úplně ideální, zkusíme něco vymyslet. Včera na městě se jelo naplno, je to důležité i na psychiku a málo se po této zkoušce spí, takže s dobrým výsledkem se líp usíná.“

Ralfs Sirmacis: „Na to, že jsme poprvé s er-pětkou na asfaltu, to nebylo špatné. Na druhé zkoušce jsme ale se v polovině začali dost klouzat, odcházely nám pneumatiky.

Musíme teď zvolit tvrdší směs, nastavení auta je jinak v pohodě, myslím, že jsme dobře natestovali. Včera jsme jeli na tvrdých pneumatikách a udělali v prvním kole hodiny, pak už to bylo dobré a užívali jsme si tuhle hezkou zkoušku.“

Alexej Lukjaňuk: „Ráno to bylo hodně rychlé a pěkné, pěkně ve vteřinách, úžasné. Na první zkoušce jsme ale měli problém u divácké zóny po skoku, je tam brána na hlavní cestu a půlka jí byla zavřená, takže jsme to museli projet pomaleji, ale ztratili jsme jen lehce. Na druhé to bylo hodně úzké a uklouzané, neco jsme nechali ve utahováku na kostkách a písku, dost to klouzlo, ale bylo to jinak také skvělé. Jeli jsme trochu klidněji, hlavně v lese, kde to bylo uskákané a uklouzané. Celkově jsme ale spokojení, neriskujeme a máme dobrou strategii.“

Kajetan Kajetanowicz: „Bylo to rychlé a opravdu úzké. Hodně uskákané, ale líbilo se mi to a měl jsem z toho dobrý pocit. Ještě možná něco poladíme na autě, ale neriskovali jsme a vše bylo OK. Jenom se musíme zamyslet nad volbou pneumatik.“

Jaromír Tarabus: „Před první zkouškou nám těsně před časovkou spadnul klíňák, nebyla šance to dát zpátky, tak jsme se rozhodli jet a ceou zkoušku jsme odjeli pod alarmem. Auto na baterii naštěstí vydrželo, ale nebylo to úplně příjemné. Teď nám při jednom nárazu trochu zeslabil interkom, tak jsem to trochu lovil, ale jinak všechno v pohodě.“

Tomáš Kostka: „Jedeme taky relativně v klidu, jenom jsme neměli optimální pneumatiky na Slušovice, ale zase to bylo o to lepší na této zkoušce. Uvidíme, teď začne být horko a máme nachystaných pár změn na set-upu. Jde o pneumatiky a udělat dobrý kompromis s podvozkem pro Rajnochovice i Semetín.“

Roman Odložilík: „Jedeme krátkou převodovku a vidím, že to byla chyba. Na Košíkách budeme hodně ztrácet, je to hodně rychlé. Trochu jsem se i v lese posral, nechali jsme tvrdé pružiny, nebylo to dobré. Druhý průjezd bude ohromně těžký, bylo už hrozně vytahané. Na druhý průjezd musíme auto výrazně změkčit, ale s převodovkou už nic neuděláme. Musíme to dohnat jinde.“

Jan Černý: „Auto je úžasné, užívám si to. S každým kilometrem je to lepší a lepší. Učím se jinému stylu, ale když se dívám na časy, tak myslím, že můžeme být spokojení. Na autě zatím nic nechci měnit, nejdřív musím posunout sebe a pak uvidíme, jestli budeme něco měnit na autě.“

Pavel Valoušek: „Snažíme se jet svoje tempo, dá se mi to být v pohodě, ale časy nejsou takové, jak bych si představoval. Obujeme teď tvrdou směs a snad to bude lepší.“

Dávid Botka: „Po startu první dnešní zkoušky jsme trefili něco na mostku a udělali defekt pravé přední pneumatiky, ztratili jsme přes minutu a půl. Další zkouška už byla v pohodě. Možná jen něco ještě upravíme na podvozku, ale to teprve prodiskutujeme v servisu.“

Fabian Kreim: „První zkouška se celkem povedla, ale na dvojce jsme chybovali a něco ztratili. Celkově jsme ale spokojení, i když to mohlo být lepší. Auto je podle mě dobré, budeme jenom měnit pneumatiky:“

Jan Jelínek: „Na dvojce jsme dělali hodiny a na trojce jsme jeli opatrně, bylo tam hodně bordelu a strašně to klouzalo, tak jsme raději trochu zvolnili, abysme neudělali nějakou chybu. Kobus tam byl hozený v příkopu a závěr zkoušky byl jak na šotolině, takže to chtělo jet s rozumem.“

Bryan Bouffier: „První erzeta byla místy zaneřáděná, ale jinak to bylo dobré, jeli jsme v dobrém tempu. Na dvojce už to byla klasika, opravdová zkouška. Jednou mi to trochu uklouzlo a ztratili jsme dvě tři vteřiny. Musíme trochu přizpůsobit tempo, je to hodně rychlé a jedeme s Gilbertem poprvé spolu, ale na to všechno je to zatím perfektní. Podle mě to nebylo na trati zase tak hrozné, možná osm deset zatáček. Ale je fakt, že naštěstí je sucho.“

Martin Vlček: „Na Slušovicích jsem někde chytnul nějakou větev, ale nic vážného. Teď jsme ale hrozně moc dostali na trojce, setup který jedeme je moc tvrdý, kola se nevrací do děr a auto je absolutně neřiditelné. Nedokážu si představit, že bych s tímhle jel Pindulu. Šroubovák máme s sebou a už budeme překlikávat podle potřeby. Na asfaltu je to dobré, ale na šotolině hrůza.“

Giacomo Scattolon: „Ráno jsem jel dobře a čas byl výborný, ale na druhé zkoušce to bylo všelijaké. Ale jsme spokojení auto fungovalo a dobře jsme obuli, takže jsme opravdu rádi.“

Tibor Érdi: „Hodně to klouzalo a pro mě je to tu napoprvé šílené, není to lehké. Ztrácíme výkon motoru, takže teď asi nepojedeme na vítězství, ale budeme se pořád snažit o co nejlepší výsledek.“

RZ 3 - Košíky 1 (22.22 km)

Druhou sobotní zkoušku opět nejrychleji absolvoval Kopecký před Lukjaňukem, vynikající třetí čas pak zajel Tomáš Kostka na Fabii R5 připravované Raimundem Baumschlagerem. Čtvrtý byl na Košíkách Kajetan Kajetanowicz, který lehce doplatil na volbu pneumatik, které byly za cílem zkoušky notně opotřebované. Spokojen se svým výkonem byl naopak pátý Bryan Bouffier, problémy s alternátorem se podařilo před startem testu vyřešit šestému Jaromíru Tarabusovi.

Tomáš Kostka - Ladislav Kučera, Škoda Fabia R5 - Barum Czech Rally Zlín 2016 , foto: D.Benych

Celkově tak nadále absolutní pořadí vede Kopecký, o pouhé 3.5 sekundy před Lukjaňukem, kterému podle jeho slov tato situace maximálně vyhovuje. Za třetího Kajetanowicze se posunul se ztrátou pouhých čtyř desetin vteřiny domácí Kostka, otrokovický Pavel Valoušek si naopak pohoršil na šesté místo za Bouffiera. Potíže s převodovkou zpomalily Lukasze Habaje, který ztratil přes minutu a propadl na dvacátou příčku.

V produkčních vozech zajel nejrychlejší čas Václav Kopáček a dostal se tak do celkového vedení před Martinem Březíkem a Jaroslawem Szejou. Až za nimi je pak novic na zlínských tratích Giacomo Scattolon a domácí Jaroslav Pešl. Érdi junior si v přeskupení stěžoval na nedostatek výkonu motoru a je až sedmý za Pavlem Ševčíkem.

Ve dvoukolkách si výtečně vedl Chris Ingram, který aktuálně po RZ 3 vede o 6.4 sekundy před Martinem Kočim, třetí je Marijan Griebel před Jacobem Madsenem a Lukaszem Peniažkem.

V lesním úseku za Jankovicemi, zhruba šest kilometrů po startu zkoušky, zahodil svůj vůz i šanci na vylepšení loňského osmého místa Hermen Kobus.

RZ 2 - Březová 1 (11.74 km)

První průjezd pozměněnými Slušovicemi vyšel nejlepé Janu Kopeckému, kterému ale opět notně dýchal na záda Alexej Lukjaňuk, který zaostal o pouhých 1.4 sekundy. Kopecký po po dvou odjetých testech vede právě před tímto ruským jezdcem o 2.2 vteřiny.

Třetí čas na Březové zajel Bryan Bouffier s Citroenem DS3 R5 před Kajetanowiczem, Sirmacisem a Kostkou. Sedmý čas zajel Jaromír Tarabus, který z trati hlásil problémy s alternátorem své Fabie R5. Na prvních čtyřech příčkách se z pohledu obsazení nic neměnilo, na pátou pozici si polepšil Tomáš Kostka na úkor mladého Fabiana Kreima. Před Kobuse poskočil na sedmou pozici Bouffier, na devátou příčku před Jaromíra Tarabuse pak Václav Pech.

Druhý test se nevyvedl Dávidu Botkovi, který si škrtl o mostek, následně udělal defekt pravého předního kola a do cíle dojel na ráfku. Maďar tak na RZ 2 ztratil jednu a půl minuty. Před startem zkoušky pak pro technické problémy odstoupil tradiční účastník zlínské rally, Ital Cavigiolli.

Ohlasy po RZ1

Christopher Ingram (GBR, Opel Adam R2, st.č. 25): „Nic si neuvědomuju (odpověď na uražené přední světlo). Mám rád tuto zkoušku, fanoušky a všechno okolo.“

Murat Bostanci (TUR, Ford Fiesta R2T, st.č. 24): „Tato trať je velmi klikatá. Nelze jet příliš rychle.“

Luca Rossetti (ITA, Toyota GT86 CS-R3, st.č. 23): „Pokoušel jsem jet bez chyb, protože rally začíná až zítra.“

Tibor Érdi jr. (HUN, Mitsubishi Lancer EVO X, st.č. 22): „Mám z toho velmi dobrý pocit z RZ i z auta.“

Giacomo Scattolon (ITA, Mitsubishi Lancer EVO IX, st.č. 21): „Všechno bylo v pořádku. Tato RZ je fantastická. Nevím jaký jsme zajeli čas, ale myslím, že docela dobrý.“

Jan Jelínek (CZE, Škoda Fabia S2000, st.č. 20): „Jeli jsme opatrně, ale všechno v pohodě.“

Cédric Cherain (BEL, Ford Fiesta R5, st.č. 19): „Myslím, že jsem neztratil moc času. Snažil jsem se vyhnout chybám. Líbí se mi toto město.“

Antonín Tlusťák (CZE, Škoda Fabia R5, st.č. 18): „Přežili jsme to a auto je v celku.“

Martin Vlček (CZE, Ford Fiesta R5, st.č. 17): „Máme z toho parádní dojem. Všechno funguje na výbornou. Dobrý trénink na zítřek.“

Tomáš Kostka (CZE, Škoda Fabia R5, st.č. 16): „Je to podobné jako okruhové závodění, ale mnohem užší.“

Tomáš Růžička (CZE, Škoda Fabia R5, st.č. 15): „Byla to dobrá příprava na zítřejší den. Měli jsme vychladlé pneumatiky a udělali jsme pár chyb.“

Dávid Botka (HUN, Citroën DS3 R5, st.č. 14): „První kolo jsme jeli pomaleji než zbytek. A diváci jsou tady úžasní.“

Roman Odložilík (CZE, Ford Fiesta R5, st.č. 12): „Bylo to zábavné. Velké množství diváků je kolem trati. Trať je technického rázu.“

Fabian Kreim (DEU, Škoda Fabia R5, st.č. 11): „Nebylo to až tak špatné, vzhledem k tomu, že jsme to jeli poprvé.“

Jan Černý (CZE, Škoda Fabia R5, st.č. 10): „Dneska to bylo dobré a těšíme se na zítřek. Rádi bychom si to tady užili.“

Łukasz Habaj (POL, Ford Fiesta R5, st.č. 9): „Jeli jsme tudy poprvé a čistě. Snažil jsem se jet opatrně. Ale i tak jsem si to užil. U tratě je spousta fanoušků a chvilku jsem si musel zvykat na blesky fotografů. Obvykle se mi takové RZ nelíbí, ale tady to bylo dobré.“

Hermen Kobus (NLD, Škoda Fabia R5, st.č. 8): „První kolo bylo špatné, ale potom jsme zrychlili. Bylo to daleko lepší než ranní shakedown.“

Pavel Valoušek (CZE, Škoda Fabia R5, st.č. 7): „Snažili jsme se zajet co nejrychleji, ale bylo to těžké. Zítra budeme pokračovat ve stejném tempu.“

Ralfs Sirmacis (LVA, Škoda Fabia R5, st.č. 6): „Bylo to v pohodě, ale v prvním kole jsme měli studené pneumatiky.“

Jaromír Tarabus (CZE, Škoda Fabia R5, st.č. 5): „Bylo to trochu nervózní, cesta byla dost kluzká. Skutečné závodění začíná až zítra.“

Alexey Lukjaňuk (RUS, Ford Fiesta R5, st.č. 4): „První kolo bylo opatrné, ale postupně jsme přidávali na rychlosti.“

Bryan Bouffier FRA, Citroën DS3 R5, st.č. 3): „Auto už je v pořádku, tým odvedl dobrou práci.“

Jan Kopecký (CZE, Škoda Fabia R5, st.č. 2): „Trefili jsme plastový barel s vodou pravou částí vozu, ale máme nejlepší čas.“

Kajetan Kajetanowicz (POL, Ford Fiesta R5, st.č. 1): „Chtěli jsme být mezi nejlepšími třemi, což se nám podařilo. Fanoušci a atmosféra je tady úžasná.“

RZ1 - SSS Zlín 1 (9.3 km)

Jan Kopecký - Pavel Dresler, Škoda Fabia R5 - Barum Czech Rally Zlín 2016 , foto: D.Benych

Napínavou a divácky velice atraktivní městskou rychlostní zkoušku, která se premiérově jela v opačném směru, nakonec vyhrál Jan Kopecký na tovární Škodě Fabii R5, o pouhých osm desetin vteřiny před Alexejem Lukjaňukem na Fordu Fiesta R5. O třetí dílčí příčku se na úvodní zkoušce podělili shodným časem úřadující mistr Evropy Kajetan Kajetanowicz a Pavel Valoušek (+1.3 sekundy).

O vyrovnanosti výkonů jednotlivých posádek svědčí i fakt, že odstup mezi prvním Kopeckým a patnáctým Lukaszem Habajem činil 9.5 vteřiny. Pozitivní byl také fakt, že městsá zkouška se oproti předchozím letům odjela prakticky bez jediného přerušení, když jediné drobné zpoždění vzniklo pouze při řešení situace kolem úniku oleje z vozu Pavlíny Tydlačkové.

-jav- , -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist