www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. března 2024, Svátek má Soňa, zítra Taťána

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

K.I.T. racing na Barumce s Mitsubishi, Peugeoty a Fordem

17. srpna 2017 • 15:30

V silné sestavě nastoupí otrokovický tým K.I.T. racing na start 47. Barum Czech Rally Zlín 2017. Tři jezdci budou soupeřit v kategorii soudobých vozidel a návrat za volant soutěžního vozu, byť jen při Barumce, avizuje šéf týmu, kterého uvidíme mezi Historiky.

Vlastimil Neumann - Ford Escort RS Cosworth

Od roku 2014 startuje pravidelně na zlínské rally ryze domácí posádka Radim Vavřík s Tomášem Plachým. Společně si dojeli pro dvě 3. místa. Nejprve to byla „bedna“ při premiéře, kdy s Hondou Civic VTi v roce 2014 obsadili bronz. O rok později se klukům nedařilo, ale vše si vynahradili v loňském ročníku, kdy jako nejlepší česká posádka obsadila třetí místo ve třídě 3. V letošní sezoně se Radim Vavřík zatím moc nesvezl, ale místní soutěž si rozhodně nechce nechat ujít. Do rally vyrazí s Mitsubishi Lancer EVO IX a společně s Tomášem Plachým poveze startovní číslo 64. „Do rally se vracím po téměř roční pauze a už start na slovenské Rally Lubeník, kde na místě spolujezdce bezchybně zaskočil Jakub Oral, potvrdil, že to nebude nic jednoduchého. Přece jen, jak člověk v závodním autě pravidelně nesedí, rychle ztrácí všechny návyky. Ale o to bude start na Barum rally větší výzva. Pojedeme jako v posledních ročnících s Tomášem Plachým, novinkou bude lancer deváté evoluce stáje KIT Racing Vlastíka Neumanna. Už máme za sebou jeden test, do Barumky ještě plánujeme další dva, aby vše bylo stoprocentní a cítili jsme se v autě komfortně. Ale o nějakých ambicích a cílech nechci mluvit. Budeme si chtít Barumku hlavně užít a samozřejmě ji budeme chtít, stejně jako loni, pokořit. Erzety doznaly řadu změn, některé se pojedou proti minulým ročníkům opačně, proto bude důležitý rozpis, při jehož tvorbě je Tomáš vždy velkou oporou. Právě přesný rozpis bude jedním ze základních kamenů případného solidního výsledku,“ říká před Barum rally Radim Vavřík, jenž je zařazen do nabité třídy 3, kde je přihlášeno devatenáct vozů.

Stejný počet startů na Barumce má i ostřílený Lumír Firla. Je až s podivem, že jezdec z Orlové se pravidelně pohybuje na českých rally od roku 2004, ale ve Zlíně se do soutěžní kombinézy nasoukal pouze třikrát. Dvakrát Lumír zdolal erzety v Subaru Impreza, v roce 2015 z toho bylo 5. místo ve třídě 3 a v roce 2013 ve stejné třídě dokonce místo čtvrté. Premiérový start v roce 2012 je spojen s Mitsubishi a i tady viděl jezdec cíl, tentokrát byl šestý. V letošním roce si ovšem statistiku v produkčních vozech nevylepší. Lumír s Markem Topičem budou startovat v jedné z nejnabitějších tříd rally, kde je 42 posádek. „Nejenom pro své fanoušky jsem připravil na blížící se Barum Czech Rally Zlín 2017 malé překvapení. Zatímco na závodech rallysprintové série usedám do Mitsubishi Lancer EVO IX, na Barumce to bude Peugeot 208 R2. Důvod změny je prostý. Finanční rozpočet mi nedovoluje s ohledem na zbývající část sezóny, zapůjčit si osvědčené Mitsubishi a přitom se chci populární soutěže účastnit. Proto rád využiji nabídku K.I.T. racing a do závodu vyrazím s dvoukolkou. Pro mne to bude premiéra, neboť s vozem s poháněnou jednou nápravou jsem v rally doposud nestartoval. Pár svezení jsem zažil na okruzích, ale tady se jednalo hlavně o zadokolky. Svezení v novém voze se nebojíme, půjde jen o to, jak rychle se s vozem sžijeme. Pochopitelně před Barumkou proběhne test. Cíle do rally si nedáváme žádné, přeci jen kluci, kteří využívají tuto techniku, jsou někde jinde, ale určitě je rádi potrápíme,“ avizoval změnu vozu Lumír Firla. Posádka Firla – Topič dostala od pořadatelů startovní číslo 83.

Premiéru na zlínských tratích si letos odbude slovenský jezdec Tomáš Minarovič. Českým divákům se posádka Minarovič – Baran na Subaru Impreza STi N15 představila letos při Agrotec rally Hustopeče, kde v sobotní etapě vyjela 4. místo ve třídě 3. Do Barumky se ovšem slovenská dvojice zakousne v Peugeotu 208 R2 se startovním číslem 89. Zatím co Tomáš okusí atmosféru zlínské rally poprvé, Róbert Baran nastoupí letos do soutěže po šesté. A jedna perlička k Róbertovi – čtyřikrát četl noty Silvestru Mikuláštíkovi, ale ani jednou společně nedorazili do cíle, to se popradskému spolujezdci podařilo až vloni, když Jaromíra Tomaštíka dovedl v Subaru Impreza S12 WRC k 1. místu ve třídě 13.

A na závěr asi to nejlepší… V létech 1992 – 2007 jsme mohli vídat jméno Vlastimila Neumanna ve startovních listinách českých i zahraničních soutěží. Fryštácký jezdec vystřídal postupně Lancii Delta Integrale, Škodu Favorit, Opel Astra, Hondu Civic, Toyotu Celica GT – Four i WRC, Ford Escort RS Cosworth a i tady okusil specifikaci WRC, až kariéru zakončil za volantem Mitsubishi. Ze soutěžního jezdce se stal majitel týmu a v rally se pohybuje stále. Na tratě erzet Barum rally se vydal celkem pětkrát a paradoxně, cíl soutěže nespatřil ani jednou. Letos chce Vlastimil Neumann konečně prolomit smůlu a k tomu si vybral Ford Escort RS Cosworth zařazeného mezi Historiky s číslem H14. „Chtěl bych pozvat všechny motoristické fanoušky na automobil, který v plné kondici sahal po mnoha vavřínech na světových soutěžích před 23 lety. Jelikož si toto období dobře pamatuji a chtěl jsem si splnit klukovský sen, jeden originál Fordu Escort RS Cosworth z anglických dílen jsem zakoupil. Tento Escort má sportovní minulost, neboť s ním jezdil Massimo „Miki“ Biasion a v roce 1994 s ním obsadil konečné 6. místo v MS. Auto bude v původních barvách, neboť dát jej do jiných barev, tím by auto ztratilo patinu a atraktivitu. Perličkou bude spolujezdec, kterým nebude nikdo jiný než František Blahout, což je legenda mezi jezdci i spolujezdci. Franta ve své kariéře usedal i do Escortu a v podstatě celý život se věnuje rally a motoristickému sportu. A jelikož se mi líbí stará auta, prozradím něco z pod pokličky v naší dílně. Zde připravujeme Mitsubishi Lancer EVO III, který je rovněž originál a s tímto krasavcem bychom rádi vyrazili na domácí soutěže Historiků. S Fordem by bylo jistě taky krásné svezení, ale jelikož se zaměřujeme na vozy se třemi diamanty ve znaku, přece jen na EVO III máme více náhradních dílů. Ford chci ukázat a ti, kteří si jej pamatují, rádi zavzpomínají,“ prozradil vše o atraktivním voze letošní Barum rally Vlastimil Neumann.

Miroslav Vebr ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist