www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. března 2024, Svátek má Taťána, zítra Arnošt

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Vančík Motorsport - podivná sezona je za námi

13. ledna 2021 • 19:00

Sestavování plánů na sezonu 2020 před nás postavilo několik zásadních rozhodnutí. Jak velký bude team? Kdo v jeho barvách pojede? S jakými vozy? Rozhodování nebylo jednoduché, variant bylo více a nezávisely pouze na našem rozhodnutí, ale také na zájmech partnerů a možnostech jezdců.

Jako nejzajímavější varianta se jevil přechod do třídy 6 a koncentrace na rozvoj Dominika Stříteského, který v roce 2019 ukázal svůj talent a suverénním způsobem vyhrál XTG Opel Adam Cup. Navíc si při startech v Německu připsal i skalpy finského mistra Erika Pietarinena a účastníka WRC Grégoira Munstera. Tato varianta nakonec zvítězila.Jaroslav Vančík popsal nelehké rozhodování o sezoně: „Věděli jsme, že Dominik by se mohl posunout výše. Zvažovali jsme riziko, že by tento přechod nezvládl. Nebylo velké, ale existovalo. Řadě slibných jezdců se takový krok ne zcela zdařil a ovlivnilo to celou jejich kariéru. Nakonec jsme do toho šli, i když to znamenalo předělat celý team. Rozhodující bylo, že náš dlouhodobý partner MOL Česká republika, se kterým dlouhodobě spolupracujeme na vývoji závodních paliv a maziv, nás v tomto rozhodnutí podpořil a tátovi Dominika se podařilo získat dalšího partnera Frigeru Brno, významného výrobce chladírenské techniky, kteří podpořili naši snahu podporovat mladé jezdce. Připravili jsme tedy pětiletý plán Dominikova rozvoje a spustili přípravu na sezonu. Nastoupili jsme do obsazené třídy 6, která je de facto druhou nejvyšší třídou v Sonax Mistrovství ČR, soutěžili jsme v juniorském mistrovství a přihlásili jsme se s naším Peugeotem 208 R2 i do Peugeot Cupu.“

V únoru samozřejmě nikdo netušil jak do sezony a do života všech lidí v České republice zasáhne koronavirus. Team pilně testovali a vše vypadalo slibně, ale po zrušení Rally Český Krumlov a Rally Agrotec Petronas Hustopeče jsme si nemohli být jistí, jak se dlouhodobý výpadek projeví. Rally Bohemia ukázala, že testování je dobrá věc, ale opravdovou rally nahradit nemůže. Trocha trémy a drobná chyba ve druhé RZ znamenala téměř dvouminutovou ztrátu a propad na předposlední místo ve třídě. Následná série vynikajících časů napravila nejen náladu v autě, ale vyústila také v konečné třetí místo ve třídě, druhé místo v Peugeot Cupu a páté místo v klasifikaci „dvoukolek“. Téměř domácí Kowax Valmez Rally sice přinesla vítězství v „šestkách“, Peugeot cupu a druhé místo ve dvoukolkách, ale nedostatek závodních kilometrů byl znát. Vedení teamu proto dojednalo s partnery MOL a Frigerou účast ve zbylých soutěžích Liqui Moly RallySprint Serie, které původně v plánu nebyly. Sprinterská Rally Vyškov přinesla další vítězství ve třídě, ale hlavně byla vynikající rozcvičkou na poslední velkou rally MČR – Invelt Rally Pačejov. Na jejích nádherných tratích se teamu za neuvěřitelně proměnlivých podmínek mimořádně dařilo.Nejenže zopakoval vítězství v „šestkách“ a Peugeot cupu a získal také první body v absolutní klasifikaci, ale ve druhé etapě porazil také dosavadních suveréna „dvoukolek“ Jana Dohnala. „Ostrou“ část sezony uzavřela Futures Contproduct Rally Morava, ve které dramaticky neprojetý retardér rozhodl o konečném druhém místě v celkovém hodnocení třídy 6 v RSS. Druhé místo ve slovenské Kesko Mobile Auto Show a vítězství v Setkání mistrů na Sosnové uzavřely sezonu, ve které byly všechny uvažované cíle vrchovatě naplněny.

Vítězství v Mistrovství ČR ve třídě 6 a v klasifikaci juniorů, druhé místo ve dvoukolkách, vítězství v Peugeot Cupu, první místo v Poháru Pirelli a páté místo v Rally Sprint Sérii, taková bilance udělala radost nejen Dominikovi: „Celá tahle podivná sezona byla pro nás všechny hodně náročná. Učil jsem se ve velkých soutěžích, které jsou přece jen něco jiného než sprinty a několikrát jsem se o tom přesvědčil. Ale spolupráce s Ondrou i fungování celého teamu byly na vynikající úrovni a daly nám zapomenout na komplikace, které se objevovaly v souvislosti s koronavirem prakticky neustále. Posunuli jsme se zase o kus výše. U mě nešlo jen o jezdecký posun, ale především o posun v porozumění všech souvislostí činnosti teamu a o taktickém a strategickém rozhodování. Cítím, že jsem udělal velký krok ve svém vývoji. Přispěl k tomu i fakt, že jsme měli špičkové vybavení a zázemí jak finanční díky MOLu a Frigeře, tak díky Vančík Motorsport i technické a manažerské. Začátek roku 2021 se podobá roku loňskému v nelehkém rozhodování co dál. Nabízí se několik lákavých možností, ve spolupráci s teamem jsme připravili plán, který teď dolaďujeme a už jej budeme moci brzy zveřejnit.“

Team Vančík Motorsport nastupoval v roce 2020 ve složení Dominik Stříteský, Ondřej Krajča, Jaroslav Vančík, Petr Stříteský, Tomáš Kolečkář, Pavel Štepánů, Tomáš Křiška, Roman Gryga, Tomáš Fojtíček a nemohl by fungovat bez našich cateringových královen Janičky Fröhlichové a Sabči Vaculíkové. Všichni vám děkujeme za přízeň v loňském bláznivém roce a přejeme vám i sobě, aby byl rok 2021 klidnější a mohli jsme se všichni v pohodě potkávat na rally.

-pr-
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
14.01.2021 13:57
Pluto - moderátor
Rozhovor s Jiřím Zítou, kde Dominik prozradil přestup do vozu R5 - odkaz na www.ceskatelevize.cz
toplist