www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 25. dubna 2024, Svátek má Marek, zítra Oto

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

SOUHRN: Jan Kopecký s Janem Hlouškem vítězi 50. Rallye Český Krumlov

21. května 2023 • 17:00

V polovině května pokračuje mistrovství České republiky v automobilových soutěžích dalším podnikem, kterým je tradiční Rallye Český Krumlov slavící letos jubilejní ročník. Průběh soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Výsledky Rallye Český Krumlov ON LINE --- Výsledky Rallye Český Krumlov - historic ON LINE --- Základní informace o Rallye Český Krumlov --- Diskuzní fórum k Rallye Český Krumlov

2. etapa

Jan Kopecký - Jan Hloušek (Škoda Fabia RS Rally2) - Rallye Český Krumlov 2023

50. Rallye Český Krumlov, která je zařazena do FIA European Rally Trophy, PSG Mistrovství ČR v rally a Autoklub Mistrovství ČR v rally historických automobilů, dnes pokračovala svou druhou etapou. V sobotním harmonogramu bylo celkem sedm úseků v celkové délce 90,54 měřených kilometrů. Pouze jediný průjezd pro soutěžící měla rychlostní zkouška Malšín. Poté se posádky vydaly na českokrumlovskou legendu, kterou představují Malonty, tentokrát se startem v Rychnově nad Malší. Posledním testem byl tradiční Kohout jedoucí se rovněž v obráceném směru. Po první sekci soutěžící zamířili do CB Auto Rallye Arény v Českých Budějovicích, kde je čekal první průjezd touto diváckou rychlostní zkouškou. Následoval servis a opakovaný průjezd tímto měřeným úsekem. Poté se startovní pole vydalo vstříc posledním dvěma rychlostním zkouškám, což byly opakované průjezdy Malonty a Kohoutem. 50. ročník Rallye Český Krumlov se zapsal k několika málo ročníkům, během kterých se z nebe nespustil déšť, případně se nepřihnala (ideálně v pátečním podvečeru) nějaká vydatná jarní bouřka.

Do sobotní etapy nenastoupili Martin Šikl s Mitsubishi Lancer EVO VI, Michael Franz s Volkswagenem Golf III Kit Car, Wolfgang Irlacher s Peugeotem 208 Rally4 nebo David Směja s Hondou Civic Vti.

Jan Kopecký s Janem Hlouškem, startující se Škodou Fabia RS Rally2, zajeli na prvním měřeném testu sobotní etapy nejrychlejší čas. Václav Pech navigovaný Petrem Uhlem, proťali cílovou fotobuňku ve druhém nejrychlejším čase s dílčí ztrátou 0,6 vteřiny, ale pořadí na čele tato ztráta nijak neohrozila. Výbornou formu ze včerejší etapy potvrdil i Dominik Stříteský, který spolu s Jiřím Hovorkou zajeli třetí nejrychlejší čas. Přímo v diváckém místě na malšínské návsi předvedl kolostřešní kombinaci Filip Ocelka s Renaultem Clio Rally4. Rychlostní zkoušku sice s větší ztrátou dokončil, ale za jejím cílem odevzdal výkaz. Domácí Vlastimil Daňhel startující s Renaultem Clio R3, musel v této rychlostní zkoušce odstoupit kvůli problémům se servořízením. Po průjezdu malšínským testem odstoupil kvůli poruše motoru Mitsubishi Lancer EVO III dosud vedoucí jezdec kategorie historiků Vlastimil Neumann. Do čela se posunul Jindřich Štolfa s Fordem Escort RS 1600.

Malonty … Fanouškům automobilových soutěží není potřeba tuto obec nijak představovat. V historii tato legendární rychlostní zkouška nejednou rozhodla o vítězi celé soutěže. Nejinak tomu bylo i během jubilejního 50. ročníku Rallye Český Krumlov. Václav Pech odstoupil ze soutěže přímo na návsi v Malontech kvůli technické poruše (poloosa) jeho Fordu Focus WRC z průběžně vedoucí pozice. Nejrychlejší čas naměřila časomíra Janu Kopeckému, který se po odstoupení plzeňského jezdce posunul do čela soutěže. Dominik Stříteský zajel na Malontech druhý čas a díky odstoupení Václava Pecha se posunul i na průběžně stříbrnou příčku. Třetí nejrychlejší čas zajel Adam Březík a rovněž se posunul na průběžnou bronzovou pozici v celkovém pořadí. Malonty znamenaly konečnou i pro Miloslava Stejskala, který havaroval.

Třetím klasickým měřeným úsekem sobotní etapy byl Kohout. Pohroma jezdců jedoucích na „průběžných stupních vítězů“ pokračovala. Na skoku „U Zikeše“ před obcí Soběnov havaroval po skoku Dominik Stříteský. Jeho Škoda Fabia R5 skončila po nárazu do pravého břehu za skokem v několika kotrmelcích. Posádka přečkala nehodu bez újmy na zdraví. Na průběžně stříbrnou pozici se tak posunul Adam Březík s Ondrou Krajčou, kteří jeli rovněž se Škodou Fabia R5. Na třetí místo se posunuli Věroslav Cvrček s Tomášem Prokorátem na stejném voze. Na Kohoutu ze soutěže kvůli technickým problémům svého vozu odstoupil Ján Kundlák, dosud nejrychlejší v poháru vozů s jednou poháněnou nápravou.

Před přejezdem do Českých Budějovic se soutěžící krátce zastavili v přeskupení, které bylo situováno na náměstí v Kaplici. První průjezd rychlostní zkouškou na Výstavišti České Budějovice vyhráli Jan Kopecký s Janem Hlouškem. Druhý nejrychlejší čas zaznamenal Aleš Jirásek s Petrem Machů, třetí pak Ondřej Šimek s Vítězslavem Baďurou. Následovala návštěva servisního areálu, kde mechanici zkontrolovali, případně opravili závodní speciály a soutěžící si průjezd měřeným úsekem v CB Auto Rallye Aréně zopakovali. Nejrychlejší čas (o 1,1 vteřiny rychlejší než v předchozím průjezdu) ukázaly hodiny opět Janu Kopeckému a jeho Škodě Fabia RS Rally2. Aleš Jirásek se Škodou Fabia R5 si připsal znovu druhý nejrychlejší čas. Třetím nejrychlejší čas zajeli Jihočeši David Soldát a Jan Winzig se Škodou Fabia R5. V průběžném pořadí se na čele nic nezměnilo.

Jan Kopecký zajel nejrychleji i druhý průjezd Malonty. Po odstoupení svých největších soupeřů nejel ale žádnou „údržbu“, protože oproti prvnímu průjezdu se zlepšil skoro o sedm vteřin. Aleš Jirásek opět zajel druhý čas, Věroslav Cvrček třetí. Před závěrečnou rychlostní zkouškou je rozdíl mezi druhým Cvrčkem a třetím Jiráskem pouhých deset vteřin.

Finálovým měřeným úsekem byl Kohout. Necelých dvanáct kilometrů zajel nejrychleji opět Jan Kopecký a vyhrál 50. Rallye Český Krumlov 2023. Stal se tak již po osmé vítězem českokrumlovské soutěže a má na kontě největší počet vítězství v historii. Věroslav Cvrček zajel na poslední rychlostní zkoušce až sedmý čas, což znamenalo, že ho v celkovém pořadí přeskočil Aleš Jirásek.

Nejrychlejší „dvoukolkou“ se stali René Dohnal s Romanem Švecem s Peugeotem 208 Rally4, další v pořadí Dominik Novotný s Tomášem Brůžkem s Opel Corsa Rally4, třetí David Štefan s Ondřejem Viktorou s Peugeotem 208 Rally4.

V kategorii historických automobilů se radoval z vítězství Martin Knížek navigovaný Petrem Šleglem. Tato dvojice startovala s BMW 318 iS. Na druhém místě skončil Libor Kotrmon jedoucí s Věrou Pečenkovou. Jejich Ford Escort RS Cosworth zaostal za vítězným BMW o téměř dvě minuty. Bronzovou příčku obsadili Jiří Kašpar s Pavlem Adámkem, startující se Škodou 130 LR. Do dvanácté rychlostní zkoušky byl na čele závodu Jindřich Štolfa s Fordem Escort RS 1600, ale porucha spojky ho zastavila. Do čela se dostal Jan Frei s Romanem Maryškou. Bohužel i jejich Škodu 130 LR postihla v posledním měřeném úseku technická závada a soutěž tak nedokončili.

Konečné výsledky Rallye Český Krumlov

Konečné výsledky Rallye Český Krumlov - historic

1. etapa

Dnes odpoledne odstartoval z českokrumlovského náměstí jubilejní 50. ročník Rallye Český Krumlov. Soutěž, která je započítávána do FIA European Rally Trophy a PSG Mistrovství České republiky v rally. Na náměstí Svornosti se soutěžní vozy dostaly po průjezdu historickým centrem Českého Krumlova a staly se tak zajímavým zpestřením i pro turisty.

V harmonogramu páteční etapy bylo sedm měřených úseků. Rožmitál, Citajl a Ján. Citajl se do harmonogramu soutěže vrátil po několika letech, navíc v prodloužené podobě a v opačném směru. Po první sekci třech klasických rychlostních zkoušek se odjela rychlostní zkouška na výstavišti v Českých Budějovicích. Následně se závodní vozy svěřily do péče svých mechaniků a za soumraku se vydaly na opakované průjezdy měřených úseků.

Zcela netradičně se nezačínalo na českobudějovickém výstavišti, ale ze startovní rampy se soutěžící vydali na úvodní měřený test, Rožmitál. Tato jezdecky náročná rychlostní zkouška nejlépe sedla Václavu Pechovi, kterého naviguje Petr Uhel. Cílovou fotobuňku jejich Ford Focus WRC proťal v nejrychlejším čase. Pouhé čtyři vteřiny ztráty zaznamenali na prvním Rožmitále Jan Kopecký s Janem Hlouškem, startující se stále novou Škodou Fabia RS Rally2. V těsném odstupu a se ztrátou pouhých 5,8 vteřiny na vítězného Pecha dojel do cíle „vložky“ junior Dominik Stříteský se Škodou Fabia R5. Úvodní měřený test znamenal stop pro domácího Narovce, protože bez uraženého kola pokračovat dále nelze. Defekt zaznamenali Miroslav Kalina a Petr Telipský, problém s kolem řešil Robert Hordossy.

Václav Pech vyhrál i první průjezd Citajlem a nenechává nikoho na pochybách, že to s absolutním vítězstvím na jubilejním 50. ročníku Rallye Český Krumlov myslí zcela vážně. Pouhou vteřinu a tři desetiny ztratil Jan Kopecký a nejrychlejší dvojici na čele se zuby nehty drží Dominik Stříteský. Technické závady postihly na Citajlu Petra Jindru a Vlastimila Hodaně. Po projetí tohoto měřeného úseku ze soutěže odstoupil Marcel Tuček, rovněž pro technickou závadu.

Třetím pátečním úsekem je rychlostní zkouška Ján s legendárním diváckým místem Col de Jan. Ani zde plzeňský jezdec startující s „wéercéčkem“ od Fordu nenašel přemožitele. Druhý Jan Kopecký zaznamenal minimální ztrátu 0,7 vteřiny a rozdíl mezi ním a prvním je rovných šest vteřin. Dominik Stříteský má letošní ročník českokrumlovské soutěže velice dobře rozjetý a ztrácí na vedoucího pouhých 18 vteřin. I Ján znamenal pro některé posádky konec účinkování v páteční etapě. Lubomír Tenkl s rychlým BMW M3 odstoupil kvůli poruše převodovky, Tomáš Uher a Karel Hock kvůli technickým poruchám jejich vozů.

Po třech klasických měřených testech byla na programu CB Auto Rallye Arena na výstavišti v Českých Budějovicích. Jednalo se jediný průjezd touto diváckou rychlostní zkouškou v úvodní etapě. Po nejrychlejším čase na shakedownu potvrdil svou rychlost na super RZ Dominik Stříteský a sebral Pechovi dílčí vítězství. Na celkovém průběžném pořadí se nic nezměnilo. Svou první soutěž s vozem kategorie R5 jede Jakub Jírovec. Dosud jsme ho vídali na českých soutěžích za volantem Alpine A110, který pohání pouze zadní náprava. Po první sekci mu patří jedenácté místo v průběžném pořadí.

V kategorii historických automobilů vévodí průběžnému pořadí zlínský Vlastimil Neumann, který přivezl do Českého Krumlova Mitsubishi Lancer EVO III. Stříbrná pozice patří legendárnímu Jindřichovi Štolfovi, který letos premiérově startuje s Fordem Escort RS 1600. Ztráta na vedoucího je víc než jedna minuta. Bronzová příčka patří velice těsně Janu Freiovi se Škodou 130 LR, protože pouhou 1,5 vteřiny za ním je Martin Knížek s BMW 318 iS. Hned v úvodním testu kvůli technické závadě skončil Vojtěch Štajf, který startoval s Toyotou Celica. Následovali ho Fin Jari Hämäläinen nebo Martin Klepáč, které rovněž zastavila technická závada. Na Citajlu odstoupili Jiří Král s Josefem Králem, na Výstavišti České Budějovice další legendární soutěžák Vladimír Berger.

Do cíle páteční etapy zbývaly opakované průjezdy klasickými rychlostními testy. Tmou pokrytý Rožmitál opět nejrychleji zajel Václav Pech, druhý proťal cílovou fotobuňku Dominik Stříteský s Fabií R5, až třetí čas ukázala časomíra Janu Kopeckému. Z výsledkových listin se vytratil po havárii na této rychlostní zkoušce David Směja.

Měřený úsek číslo šest byl opakovaný průjezd Citajlem. Tam Jan Kopecký pořádně přišlápl plynový pedál své Škody Fabia RS Rally2 a připsal si první dílčí vítězství v 50. Rallye Český Krumlov. Václav Pech si připsal druhý nejrychlejší čas a jeho náskok na čele závodu se ztenčil na 8,5 vteřiny. Stabilní, ale velice dobré třetí časy zajížděl v celé etapě juniorský závodník Dominik Stříteský.

Závěrečnou rychlostní zkoušku úvodní etapy letošní Rallye Český Krumlov si pro sebe opět připsal Václav Pech. Se spolujezdcem Petrem Uhlem se tak stali vítězi první etapy jihočeské soutěže. Jan Kopecký zajel v závěrečném pátečním tesu druhý čas a stejná příčka mu patří i v etapě. Dominik Stříteský se Škodou Fabia R5 si zaslouženě připsal bronzovou příčku. Rychlostní zkouška byla zrušena po havárii startovního čísla 62.

Nejrychlejším vozem s jednou poháněnou nápravou je Renault Clio Rally4 s Jánem Kundlákem za volantem. Po první etapě jim patří průběžné jedenácté místo. Druhou nejrychlejší dvojkolkou je stejný vůz jen řízený Filipem Ocelkou, třetí místo patří René Dohnalovi s Peugeotem 208 Rally4.

Na čele v kategorii historických automobilů se nic nezměnilo ani po opakovaných průjezdech rychlostních zkoušek. Poslední rychlostní zkouška Ján byla po havárii soudobého automobilu pro pole historických vozů zrušena. Nejrychlejším jezdcem úvodní etapy byl Vlastimil Neumann, který řídí silné Mitsubishi Lancer EVO III. Jindřichu Štolfovi, jedoucímu za domácí tým ČK motorsport, patří stříbrná příčka a Jan Frei zůstal po etapě třetí.

Shakedown

Výsledky shakedownu Rallye Český Krumlov

Před soutěží

V polovině května pokračuje mistrovství České republiky v automobilových soutěžích dalším podnikem, kterým je tradiční Rallye Český Krumlov slavící letos jubilejní ročník. Průběh soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Jan Kopecký - Jan Hloušek (Škoda Fabia Rally2 Evo) - Rallye Český Krumlov 2022
Dalibor Benych ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist