www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 17. května 2024, Svátek má Aneta, zítra Nataša

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Technika

WRC - Škoda Fabia WRC05

Škoda Fabia WRC05 Škoda Fabia WRC05

Na soutěžích, které následovaly po představení druhé evoluce Fabie WRC, se mohlo zdát, že i další verze škodováckého speciálu je technicky opět dost pozadu za konkurenty ze startovního pole. Ovšem sezona 2005 a angažování skutečně kvalitních jezdců jasně prokázalo, že vůz je hodně rychlý, mnohem spolehlivější, než dříve, a ve správných rukách může bojovat o umístění v širší špičce. Bohužel všechny starty mimořádně angažovaných jezdců skončily havárií (Hirvonen) nebo nepochopitelným rozhodnutím týmových manažerů (Colin McRae, který musel odstoupit v servisu ze čtvrté příčky). Po této sezoně byl tovární tým rozpuštěn a vozy (některé z nich upravené dle pravidel pro rok 2006) byly přesunuty do soukromých týmů.

Motor
Objem1999 ccm
Max výkon221 kW (300 koní) při 5500 ot./min
Točivý moment600 Nm při 3500 ot./min
RozvodDOHC 20v
Převodovka
6 případně 5stupňová se sekvenčním řazením a poloautomatickým řazením na volantu
Brzdy a podvozek
TlumičeRieger
ZavěšeníMcPherson
Přední brzdyšotolinové - 304 x 28 mm, asfaltové - 378 x 32 mm
Zadní brzdyšotolinové - 304 x 25 mm, asfaltové - 356 x 28 mm
Kola
PneumatikyMichelin/BF Goodrich
DiskySpeedline (asfalt - 8 x 18 palců, šotolina - 7 x 15 palců)
Rozměry
Délka4002 mm
Šířka1770 mm
Rozvor2462 mm
Hmotnost
1230 kg
Debut
Rallye Mexico 2005
toplist