www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. března 2024, Svátek má Soňa, zítra Taťána

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Matador Rallye Tatry - skupina A

9. května 2006 • 15:00

Třída A7

„Á sedmičky“ se díky zahraniční konkurenci požehnaně rozrostly – na start se postavilo osm vozů (počítáno včetně dieselů). Z toho ovšem jen čtyři byly pravidelnými účastníky Global Assistance MMČR. Jen část pole stihla absolvovat zrušenou RZ1, ve které dominovala dieselová ibiza Petera Halušky. Tradičně nespolehlivý Fišerův golf si první výpadek odbyl už tady a připsal si pět minut penalizace. Velkou ztrátu na okruhu nabral i Jiří Skoupil, který tak do druhého dne startoval s minutovým mankem na vedoucí příčku obsazenou Haluškou. Ten spolu s krajanem Podhájeckým na dalším dieselu (fabia) sváděl v sobotu opravdu krásný souboj, do kterého se svými časy zapojoval i Jiří Skoupil. Průkopník ropáků na Slovensku Augustín Podhájecký převzal na RZ4 vedení a Haluškovi se už nepodařilo jej z trůnu sesadit. Naopak, musel na osmém úseku kvůli poruše palivového systému odstoupit. Od této chvíle se třída stává one-man show pro Podhájeckého, kterého sice některými svými časy zlobí Skoupil, ovšem dohnat páteční minutovou ztrátu se mu na uklouzaném povrchu zatím nedaří. V neděli se ale situace obrátila. Skoupil začíná Podhájeckého na rychlostních zkouškách stabilně porážet a je jen otázkou času, kdy se dostane do vedení. Bodem zlomu se stává RZ14, kde Skoupil svého soka poráží o necelých 17 sekund. Získané první místo si pak s přehledem hlídá až do cíle. To ovšem nesnižuje výkon Podhájeckého, který mu byl více než vyrovnaným soupeřem. „V tréninku se nám podařilo zaznačit do rozpisu všechna klíčová místa a výsledkem byla jízda bez krizí v slušném tempu. Zažili jsme porovnání se čtyřkolkou na púchovské erzetě a velmi nás potěšilo, že v technické pasáži jsme byli micáku víc než vyrovnaným soupeřem,“ pochvaloval si nejlepší slovenský pilot áčkových dvoulitrů. Bronz si i přes velkou ztrátu kvůli defektu a následné penalizaci vyjel další slovenský jezdec Roman Koňuch jedoucí s almerou Libora Václavíka. Až poslední rychlostní zkouška rozhodla, že Peter Haluška se i přes využití systému superrally a desetiminutovou penalizaci může radovat ze čtvrtého místa. Tím smolařem, který mu „brambory“ musel přenechat, byl znovustartující Miroslav Fišer. Bratři Bočkovi také doplatili na defekt a nestačili na Vladimíra Mola s úzkou ibizou.

S1600 + A6

Co se rozložení sil týče, do závodu odstartovaly jen čtyři stroje, které mohly být klasifikovány ve třídě A6, a plných osm kousků pak bylo pravých „superšvestek“. Mezi S1600 byly povětšinou velké výkonnostní rozdíly, jedinou výjimku tvořil zprvu souboj Odložilíka s Petákem a také zajímavá konfrontace Kouřila se Zedníkem, kterému fiesta konečně trochu fungovala. Zcela suverénní byl Béreš, překvapením pak byly časy Frycze, kterému ale dlouho nevydrželo nové plzeňské punto. Do tempa se pomalu dostával Odložilík, jenž při prvním průjezdu obtížných Zlatníků opatrnějšímu Petákovi ujel a až do své havárie se nenechal od příbramského pilota ohrozit. Vše ale bylo nakonec jinak. Odložilík chyboval na posledním púchovském polookruhu, Kościuszko si zopakoval výměnu kola z pátku a Zedník využil superrally už v sobotu kvůli prasklému klínovému řemenu. Za druhým Petákem tak měl dostatek klidu Kouřil a výsledky uzavírali smolaři Kosciuszko se Zedníkem.

Ve třídě A6 neměl podle předpokladů konkurenci Antonín Tlusťák, který se zpočátku dost míchal i mezi S1600 v pořadí skupiny A. Pěkný sport, který předváděli s „pohárovkami“ 206 XS Slovák Hošták a Polák Majek, skončil na tratích druhé etapy, když museli oba pro technické závady odstoupit (poloosa respektive převodovka). Druhým vozem v pořadí třídy A6 se tak stala felicia kit car Antonína Matyse.

Třída A5

Pole čtrnáctistovek zchudlo zejména kvůli tomu, že Rallye Matador Tatry se nezapočítávala do šampionátu Fabia cupu. Na startu tak stanula pětice vozů, jen jeden ovšem byl v rukou slovenského pilota. Veškeré krásné souboje ale skončily už v sobotu, když museli dva z favoritů odstoupit. Zpočátku potvrzoval papírové předpoklady Brynda, ten však už na RZ4 končí. Do vedení se posunuje Kopelent, který je po perfektních výkonech z předchozích dílů MMČR řádně nažhavený. A hned po další zkoušce má o soupeře méně. Průběžný lídr tabulky Achs zastavuje s porouchanou převodovkou. V tu dobu je jasné, že Manželé Kopelentovi, pokud dokončí, půjdou do vedení v šampionátu, a tak je ani rychlé časy Antonína Nováka nevyvádějí z klidu. Kopelentovi už v klidu hájí svou vedoucí příčku, ze které se mohou nakonec radovat i v púchovské sportovní hale. Za druhým Novákem dokončuje Slovák Molnár, čtvrté a páté místo pak patří Bryndovi a Achsovi, kteří dvakrát využívají systému superrally.

Viktor Hausknotz
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
10.05.2006 12:00
Mara
Pekne napsane.
09.05.2006 23:18
-xp-
perfektní!
toplist