www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 1. února 2023, Svátek má Hynek, zítra Nela

Mistrovství­ světa

ME

MČR a RSS

Ostatní­ soutěže

Autosport.cz

Tropheé Andros: když vládnou kilogramy …

16. prosince 2010 • 08:00

Série Tropheé Andros má za sebou již druhý závodní víkend. Závod na zajímavé trati v Andoře přinesl příjemnou podívanou. Můžeme však vést debatu jestli to bylo především uměním jezdců nebo dovažováním nejlepších jezdců z minulého závodu. Nejvíce bodů si z Andory odvezl Franck Lagoce.

Tropheé Andros se snaží, podobně jako některé ostatní závodní série, nabídnout divákům dramatičtější závody cestou dovážení nejlepších závodníků. A je nutno konstatovat, že i zde tento systém, byť s rezervami, funguje. Můžeme samozřejmě vést diskuse o tom, co má toto opatření společného s čistým sportem a proč je ten nejlepší trestán za svoje příkladné schopnosti. V případě Tropheé Andros se ukazuje, jak nesmírně silní jsou např. Dayraut nebo Prost, když i s mnohem těžšími vozy dokážou zajíždět špičkové časy a vítězit. V Andoře nastoupil do pátečního závodního dne Dayraut s 80 kg, Prost s 60 kg a E.Stievenart s 20 kg. Jak se to projevilo na jejich výkonnosti?

Tropheé Andros - Andorra 2010Tropheé Andros - Andorra 2010

Volný trénink Dayraut zakončil na devátém místě a Prost byl čtvrtý. Nejrychleji projel trať Lagorce. V měřeném tréninku si nejlépe vedl Panis, rychlý byl opět Lagorce a pátý Dayraut začal zrychlovat. Svou stabilní rychlost prokázal v obou kvalifikačních trénincích Lagorce, když byl pokaždé druhý. První kvalifikační trénink vyhrál Llorach a druhý, ve výrazně rychlejším čase, Dayraut. To Dayrautovi přineslo 20 bodů za kvalifikaci, resp. za vítězství v ní. Prost si díky vyrovnaným výkonům připsal body za celkově páté místo. Jacques Villeneuve se zatím učí, v kvalifikaci skončil až patnáctý, což nebylo zrovna oslnivé, pozitivní je však, že Jacques každým kolem zrychloval.

1. finále Elite 1 – pořadí v cíli: Thoral, Fontanel, Joncoux

2. finále Elite 1 – pořadí v cíli: Dubourg, Demoustier, Pernaut

1. finále Elite Sup 1 – obecně se očekávalo, že se v tomto finále bude rozhodovat mezi Llorachem startujícím z pole position a Panisem. Do souboje chtěl promluvit i třetí Balas, ale již první kolo finále napovědělo, že tomu tak nebude. Panis celých 6 finálových kol naháněl Lloracha, ale ten si svou pozici bezpečně udržel. Poslední dojel Villeneuve, který doplatil na mizerný start, protože jinak byl schopen držet krok se zkušenějšími soupeři.

2. finále Elite Sup 1 – z pole position startoval Dayraut a proto se dalo očekávat, že bude hlavním favoritem na vítězství. Nebo se konečně projeví jeho dovážení? Neprojevilo! Druhý Lagorce si v důsledku boje s Prostem v prvním kole nechal Dayrauta ujet Dayraut měl na prvním místě náskok cca 4 vteřin což mu přineslo potřebný klid. Lagorce to měl pod neustálým tlakem Prosta horší, svou pozici však udržel. Ostatně ani Prost si svou třetí pozicí nemohl být jistý, protože se na něj neustále tlačil E. Stievenart a Gaunot.

Páteční bodové hodnocení: Dayraut (BMW 1) 80 bodů, Llorach (Renault Clio) 77, Lagorce (Škoda Fabia) 74, Panis (Škoda Fabia) 73, Prost (Dacia Duster) 71, Balas (Toyota Auris) 69, Dubourg (Renault Clio) 69, E. Stievenart (Škoda Fabia) 67, Gaunot (BMW 1) 65, Pernaut (BMW 1) 63, G. Stievenart (Škoda Fabia) 62.

Tropheé Andros - Andorra 2010Tropheé Andros - Andorra 2010

Stejně jako ve Val Thorens, kde se jel první závod, bylo i v Andoře dostatečné množství sněhu po oba závodní dny. Jak je již zmíněno v úvodu toho článku, musíme se opět podívat, jak se změnily podmínky v dovážení jednotlivých jezdců. Dayraut do sobotního dne odstartoval s gigantickým zatížením 100 kg, Llorach s 40 kg a Lagorce s 20 kg

Přes své menší dovážení dominoval kvalifikaci Lagorce, když zvítězil v prvním i druhém kvalifikačním tréninku. Na výsluní se opět po delší době vrátil Jean-Luc Pailler. V prvním kvalifikačním tréninku byl druhý a proto si mohl dovolit druhý vypustit. Až třetí byl Prost, neboť nedokázal v druhé kvalifikační jízdě dostatečně zrychlit a překonat Lagorceho a Paillera. Dayraut první kvalifikační jízdu po dvou kolech ukončil a v druhé zajel sedmý čas, v celkovém hodnocení sobotní kvalifikace to stačilo však jen na jedenácté místo. Nebylo to tím, že by Dayraut naráz přestal umět jezdit, ale 100 kg na palubě už bylo zřetelně moc.

1. finále Elite 1 – Joncoux, Lubrano, Desmonnet,

2. finále Elite 1 – Dubourg, Lemonnier, Pernaut

1. finále Elite Sup 1 – bylo zřejmě nejnapínavější podívanou dosavadní sezóny. Skvěle jedoucí Balas předjel v první zatáčce Gaunota a v druhém kole tvrdě Paillera, pak se vydal na jízdu pro své finálové vítězství. Za zády Paillera to však vřelo. Hlavní roli obsadil Jacques Villeneuve, který se postupně propracoval přes Lloracha, Gaunota a Dayrauta. Villeneuve se občas choval jako neohrabaný buldozer. Před ním jedoucí Pailler a za ním jedoucí Dayraut se museli chvilkami obávat co jim provede ve své snaze dokázat na úzké technické trati, že se toho již mnoho naučil. Balas zvítězil s velkým náskokem a pak se již čekalo na Paillera. O to větší překvapení bylo, když se cílovou rovinkou řítili bok po boku právě Pailler a Villeneuve. Pailler však měl více rychlosti a o půl auta uhájil svou druhou příčku.

2. finále Elite Sup 1 – hlavní finále dne již tak dramatické nebylo. Prost na startu zásadně zaspal a proto se přes něj už v první zatáčce prvního kola přehnal nejen Riviere, ale i Panis. Tím bylo prakticky rozhodnuto a jezdci dojeli v pořadí Lagorce – Riviere – Panis – Prost.

Sobotní bodové hodnocení: Lagorce (Škoda Fabia) 80 bodů, Pailler (BMW 1) 76, Prost (Dacia Duster) 72, Riviere (Fiat Stilo) 72, Balas (Toyota Auris) 72, Gaunot (BMW 1) 68, E. Stievenart (Škoda Fabia) 67, Panis (Škoda Fabia) 67, Dayraut (BMW 1) 64, Llorach (Renault Clio) 64, Grosjean (Renault Clio) 63, Villeneuve (Škoda Fabia) 63.

Průběžné bodové hodnocení po 2. závodě:
1.Alain Prost297
2.Jean Phillipe Dayraut294
3.Bertrand Balas287
4.Evens Stievenart278
5.Olivier Panis276
6.Romain Grosjean258
7.Olivier Pernaut254
8.Franck Lagorce252
9.Jean-Baptiste Dubourg251
10.Pierre Llorach244
11.Benjamin Riviere239
12.Jacques Villeneuve237

Třetí závod, se v pravé předvánoční atmosféře, uskuteční 17.-18. prosince 2010 v Alpe d'Huez.

Mgr. Jaroslav Hanus ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist