www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
Tropheé Andros: Prost v předvánoční atmosféře nejlepší…Alain Prost byl v třetím díle závodní série Tropheé Andros nejlepší. Možná to bude špatné proroctví, ale to jakým způsobem bodově odskočil druhému Jean-Philippovi Dayrautovi, může být pro vývoj sezóny rozhodující. Za volantem BMW týmu Saintéloc Racing se objevila rallyeová legenda Ari Vatanen. Trať v Alpe d'Huez opět hostila předvánoční závod Tropheé Andros a ani tentokrát neměli pořadatelé problém s přípravou trati, neboť počasí k nim bylo přívětivé. Pravidla určila, že do pátečního (úvodního) závodního dne vyjel Lagorce s 60 kg, Dayraut s 40 kg, Pailler s 40 kg a Prost s 20 kg. Lagorce i s největším handicapem dokázal být nejrychlejší v úvodním tréninku. Měřený trénink zastihl v nejlepší formě Panise, Prost mírně ztrácel a byl druhý, Dayraut nemohl najít tempo. V prvním kvalifikačním tréninku se vrátil opět na čelo Lagorce, který byl pronásledován Panisem a Prostem. Dayraut už pak na čtvrtém místě ztrácel více. Druhý kvalifikační trénink Lagorce vypustil a tento taktický krok ho prakticky připravil o vítězství v kvalifikaci. Panis dokázal ještě zrychlit, zajel nejrychlejší čas kvalifikace. Při shodném počtu vítězství sebral právě Lagorcemu, díky lepšímu času, celkové vítězství v kvalifikaci. Prost jezdil vyrovnaně, celkově byl čtvrtý. Před pátého Dayrauta se vmáčknul ještě Pailler. Jacques Villeneuve byl 22. a Ari Vatanen 26. 1. finále Elite 1 – pořadí v cíli: Joncoux, Petit, Daziano, Vatanen 2. finále Elite 1 – pořadí v cíli: Pernaut, Fontanel, Lemonnier 1. finále Elite Sup 1 – Lagorce si po startu udržel vedení před Paillerem, který na něj neustále útočil. V druhém kole udělal Lagorce malou chybu, které dokázal Pailler využít a posunul se na přední příčku, Lagorce však Paillerovi předjetí ihned oplatil a od té doby už si svou vedoucí pozici hájil bezchybně. Na vedoucí dvojici se postupně dotahoval E. Stievenart, který se na třetí místo dostal díky předjetí Balase.s Toyotou. 2. finále Elite Sup 1 – první tři startovní místa tohoto finále byla obsazena vskutku špičkově. První řadu zabrali Panis a Prost a za mini stál Dayraut. Panis na startu nezaváhal a udržel za sebou Prosta. Dayraut měl hodně práce s Llorachem, ale také se před ním dokázal udržet. A tím byla většina napětí tohoto finále vyčerpána, protože Panis na čele odjížděl ostatním a Dayraut ztrácel na Prosta. Škodolibé úsměvy vyvolal snad již jen Lubrano zabodnutý do sněhové bariéry. V cíli byl první Panis, druhý Prost a třetí Dayraut. Páteční bodové hodnocení: Panis (Škoda Fabia) 80 bodů, Lagorce (Škoda Fabia) 77, Prost (Dacia Duster) 74, Pailler (BMW 1) 73, Dayraut (BMW 1) 71, Balas (Toyota Auris) 69, Llorach (Renault Clio) 68, E. Stievenart (Škoda Fabia) 68, J.B. Dubourg (Renault Clio) 65, Gaunot (BMW 1) 62, A. Dubourg (Renault Clio) 61, Lubrano (Fiat Stillo) 60, G. Stievenart (Škoda Fabia) 60. Poslední závod tohoto roku byl přichystán na sobotu. Dayraut měl dováženo celkových 20 kg, Prost 20 kg, Lagorce 40 kg a Panis 60 kg. První kvalifikační trénink byl vcelku divoký, neboť ani Panis ani Dayraut své jízdy nedokončili. Nejrychlejším jezdcem se stal v prvním kvalifikačním tréninku Evens Stievenart před Bérénicou Demoustier. Bérénica dokázala porazit Prosta, Balase, Lagorceho a celou řadu dalších jezdců. V druhém kvalifikačním tréninku dokázal značně zrychlit Prost a jeho fenomenální čas ho posunul na první místo celkového hodnocení kvalifikace. Druhý skončil E. Stievenart, třetí Lagorce (také vydělal na rychlejší druhé kvalifikační jízdě), čtvrtá byla Bérénica Demoustier. Dayraut se pokusil nahradit svůj úvodní výpadek pátým místem v druhé jízdě, celkově to stačilo jen na osmé místo. Panis na tom byl o trochu lépe, celkově byl šestý. 1. finále Elite 1 – Lemonnier, Vatanen, Petit 2. finále Elite 1 – Thoral, Joncoux, Riviere 1. finále Elite Sup 1 – jak si povede Bérénica Demoustier proti pánské přesile? Bérenica špatně odstartovala a toho využil Panis, aby se hned v první zatáčce prvního kola protáhl na druhé místo za Stievenarta. Po Bérenice šel ihned i Dayraut a po dvou dalších zatáčkách už byl na třetím místě. Dayraut rozhodil Bérenicu tak, že se před ní dostal i Dubourg. V druhém kole zbrzdil Dayrauta kontakt o sněhovou bariéru takovým způsobem, že za ním jedoucí Dubourg dostal smyk a zablokoval celou vnitřní stopu. Stievenart na čele ujížděl. Panis měl hodně práce udržet se před Dayrautem. Tito tři jezdci jeli oproti ostatním úplně jinou ligu. Čtvrtý Lubrano ztratil v cíli na vítězného Stievenata více než dvanáct vteřin. Bérénica Demoustier toto finále dokončila na sedmém místě. 2. finále Elite Sup 1 – když Alain Prost ujížděl vstříc dalšímu vítězství, museli se o drama starat Lagorce s Knapickem. Knapick na Lagorceho tvrdě dorážel a díky svému méně rozevlátému stylu byl i rychlejší, bylo proto jen otázkou času, kdy se před Lagorceho dostane. Mezitím si cestu vpřed klestil Villeneuve, občas trochu dramaticky, netrvalo dlouho a již byl čtvrtý. Knapick ve své snaze o výsledkový postup vpřed zajel levým bokem do sněhové bariéry. Měl přitom veliké štěstí, že si nepoškodil vůz. Ztracený kontakt s Lagorcem velmi rychle znovu navázal a v pátém kole již mohl slavit postup na druhou příčku. V cíli byl první Prost, druhý Knapick, třetí Lagorce a čtvrtý Villeneuve. Sobotní bodové hodnocení: Prost (Dacia Duster) 80 bodů, E. Stievenart (Škoda Fabia) 77, Lagorce (Škoda Fabia) 73, Knapick (BMW 1) 72, Panis (Škoda Fabia) 71, Dayraut (BMW 1) 68, Demoustier (Toyota Auris) 68, Llorach (Renault Clio) 65, Balas (Toyota Auris) 65, Villeneuve (Škoda Fabia) 64, J.B. Dubourg (Renault Clio) 63, Lubrano (Fiat Stillo) 63, Jouet (BMW 1) 61.
Čtvrtý závod se uskuteční až v novém roce v Isola 2000 / Alpes-Maritimes ve dnech 7.- 8.1.2011. Mgr. Jaroslav Hanus ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|