www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 2. května 2024, Svátek má Zikmund, zítra Alexej

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Tropheé Andros: Hirschi zazářil v Alpes-Maritimes

12. ledna 2011 • 08:00

Jean-Phillipe Dayraut v prvním novoročním závodě nepodal nijak oslnivý výkon, ale čísla hovoří za vše, náskok Alaina Prosta stáhl o tři body. Velkým překvapením závodu v Isola 2000 - Alpes-Maritimes se stali Romain Grosjean a Jonathan Hirschi.

Trophee Andros 2011 Alpes MaritimesTrophee Andros 2011 Alpes Maritimes

Především je nutno vyzdvihnout výkon Jonathana Hirschiho, který v roce 2010 startoval v mistrovství světa FIA GT1 s vozem Aston Martin DBR9. A možná by měl Hirschi vážně uvažovat o trvalém přesunu na ledové tratě, neboť zatímco ve FIA GT1 zakončil sezónu na 15. místě, v Tropheé Andros dokázal dojet v druhém závodním dni na senzačním druhém místě. Svůj druhý závod (aby těch dvojek v úvodu nebylo málo) v Tropheé Andros odjel Ari Vatanen, ale výsledkově se zatím neprosadil..

Ihned od prvních jízd se v popředí držel Dayraut, s mírným odstupem se pohybovali Panis a Prost (dovážení 60 kg), mezi ně zasahoval i Lagorce (plus 40 kg), Balas a E. Stievenart (plus 20 kg). Opravdu velký souboj se rozhořel v kvalifikaci. První kvalifikační jízdu vyhrál Dayraut o více než vteřinu před Panisem. Panis si mohl vlastně gratulovat, protože třetí Lagoce zaostal za Panisem o pouhých 40 tisícin vteřiny (v rámci čtyř měřených kol, které se jedou v jedné sérii). Druhou kvalifikační jízdu vyhrál Panis, druhý byl Dayraut a třetí opět Lagorce. Celkové hodnocení kvalifikace vyhrál Panis, neboť v druhé kvalifikační jízdě se jezdilo obecně rychleji. Dayraut byl proto druhý a Lagorce nemohl skončit jinak než třetí. Prost byl hodnocen jako pátý, Balas šestý, Villeneuve osmý, Hirschi devatenáctý a Vatanen dvacátýprvý.

1. finále Elite 1 – pořadí v cíli: A. Dubourg, Lubrano, Fontanel

2. finále Elite 1 – pořadí v cíli: Joncoux, Hirschi, Lemonnier

1. finále Elite Sup 1 – z pole position startoval Dayraut a v první řadě ho doprovodil E. Stievenart. Druhou řadu obsadil Balas a Villeneuve. Dayraut toto finále bez jakéhokoliv zaváhání vyhrál a Stievenart dojel druhý. Zajímavý byl souboj Balase a Villeneuva o třetí místo. Villeneuve soustavně útočil na Balase. V pátém kole Villeneuve tvrdým manévrem vytlačil Balase do sněhové bariéry, od té se Balas lehce odstrčil a v mírně rozzuřené náladě chtěl Villeneuva potrestat, to se mu ale nepovedlo a po dalším kontaktu se sněhovou bariérou přišel o pravý přední blatník. Do cíle už se pak na pořadí nic nezměnilo, Villeneuve dojel třetí a Balas čtvrtý.

2. finále Elite Sup 1 – ihned od počátku kroužili na špici dvě Škody Fabie – Panisovo a Lagorceho. Prost ze třetího místa hledal cesty jak se dostat na místo druhé. V první zatáčce prvního kola se v závěru startovního pole střetli G. Stievenart, Llorach a Thoral. V druhém kole na již značně poškozené trati ukázkově předjel Riviere Dubourga. Riviere se dostal do tempa, kterému se musel bránit i Prost. V polovině finále využil Prost Lagorceho zaváhání a dostal se před něj na druhé místo. Před Lagorceho se dostal i Riviere, ale jen na chvíli, neboť Lagorce dosti nevybíravě odstrčil Riviereho do sněhové bariéry (kopie stylu „Villeneuve“), této situace využil Dubourg a opět se dostal před Lagorceho. Lagorce se pak pokoušel doslova proboxovat zpět před Riviereho, ale bez úspěchu. V předposledním kole ho ještě předjel G. Stievenart. Jako protipól tohoto explosivního finále pak působila neohrožená jízda Oliviera Panise, která byla zakončena vítězstvím.

Páteční bodové hodnocení: Panis (Škoda Fabia) 80 bodů, Dayraut (BMW 1) 77, Lagorce (Škoda Fabia) 73, E. Stievenart (Škoda Fabia) 73, Prost (Dacia Duster) 72, Balas (Toyota Auris) 69, J.B. Dubourg (Renault Clio) 68, Villeneuve (Škoda Fabia) 68, Riviere (Fiat Stilo) 64, Llorach (Renault Clio) 62, Grosjean (Renault Clio) 62, G. Demoustier (Škoda Fabia) 62, Thoral (Fiat Grande Punto) 58.

Trophee Andros 2011 Alpes MaritimesTrophee Andros 2011 Alpes Maritimes

V sobotní kvalifikaci předčil všechny soupeře Grosjean, který byl nejrychlejší v prvním i druhém kvalifikačním tréninku. Druhý byl Hirschi, což způsobilo velké překvapení u všech přihlížejících. Třetí místo získal Lagorce (v sobotu měl dováženo 20 kg), čtvrtý Prost a pouze pátý Dayraut (plus 40 kg). Panis byl v kvalifikaci průměrný a to i díky 60 kg, které vezl navíc. A jeho výsledek? Byl dvanáctý.

1. finále Elite 1 – Pernaut, G. Stievenart, Vatanen

2. finále Elite 1 – Dubourg, Joncoux, Daziano

1. finále Elite Sup 1 – z pole position startoval Hirschi a svou situaci neměl vůbec lehkou. V první radě jej doplnil Prost a třetí startoval Dayraut. Hirschi však udělal to nejlepší co mohl. Bezvadně odstartoval a pak všem pronásledovatelům ujel. Na třetího Dayrauta soustavně útočil Panis, který se ihned v prvním kole probojoval až z hloubi startovního pole právě za třetího Dayrauta. Až do cíle se na pořadí prvních čtyř jezdců nic nezměnilo. Ale to zřejmě nikomu až tak nevadilo, neboť všichni sledovali Hirschiho fenomenální výkon.

2. finále Elite Sup 1 – Lagorce se snažil dostal ihned po startu před Grosjeana, ale i přes letmý vzájemný kontakt se mu to nepodařilo. Souboj Balase a Villeneuva v prvním kole skončil odstoupením Villeneuva. V prvním kole také odstoupil Riviere. Na dvojici s Fabiemi – Lagorceho a Stievenarta postupně útočil Pernaut. Chvilku poté co Stievenart předjel Lagorceho, posunul se před Lagorceho i Pernaut. Netrvalo dlouho a Lagorce se propadl i za Thorala. V předposledním kole dostal Stievenart smyk a značně poničil svůj vůz o sněhové bariéry kolem trati, do jeho vozu narazil i Pernaut, přičemž si značně poškodil příď svého BMW 1 (kdyby měly speciály pro Tropheé Andros motor tam, kde ho mají jednotlivé sériové vozy používané jako předloha závodních vozů, byl by to pro Pernauta konec), avšak s vypětím všech sil zvládnul pokračovat dál v závodě a ubránit své druhé místo. Suverénní vítězství získal Grosjean. Druhý dojel již zmíněný Pernaut, třetí Thoral a poslední jezdec, který dokončil všech šest finálových kol byl čtvrtý Lagorce.

Sobotní bodové hodnocení: Grosjean (Renault Clio) 80 bodů, Hirschi (BMW 1) 77, Prost (Dacia Duster) 73, Lagorce (Škoda Fabia) 72, Dayraut (BMW 1) 71, Pernaut (BMW 1) 71, J.B. Dubourg (Renault Clio) 67, E. Stievenart (Škoda Fabia) 66, Balas (Toyota Auris) 64, Panis (Škoda Fabia) 63, Llorach (Renault Clio) 63, Villeneuve (Škoda Fabia) 61, Thoral (Fiat Grande Punto) 60, G. Demoustier (Škoda Fabia) 58.

Průběžné bodové hodnocení po 4. závodě:
1. Alain Prost 596bodů
2. Jean Phillipe Dayraut581
3. Olivier Panis570
4. Evens Stievenart562
5. Bertrand Balas554
6. Franck Lagorce547
7. Jean-Baptiste Dubourg514
8. Pierre Llorach502
9. Olivier Pernaut495
10. Jacques Villeneuve473
11. Benjamin Riviere448
12. Didier Thoral430

Pátý závod se pojede v Saint Dié Des Vosges 23.1.2011. Původně byl již na víkend 14.-15.1.2011 naplánován závod Lans en Vercors, ten ale musel být pro očekávané potíže s počasím přeložen na 11.-12.2.2011.

Mgr. Jaroslav Hanus ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist