www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. ledna 2022, Svátek má Otýlie, zítra Zdislava

Mistrovství­ světa

ME

MČR a RSS

Ostatní­ soutěže

Autosport.cz

Překvapivým vítězem v Santanderu García Ojeda

29. května 2006 • 01:00

Třetí soutěž španělského asfaltového šampionátu a opět jiný celkový vítěz. Překvapením budiž fakt, že se jím stal Garcia Ojeda, kterému tým Peugeot Sport Spain naordinoval jako hlavní náplň letošní sezony účast v Mistrovství Evropy. Navíc po nevalných výsledcích z počátku sezony a s vozem, jehož dny se v továrním týmu již poměrně rychle krátí (Peugeot 206 S1600 totiž bude co nevidět nahrazen dvěstěsedmičkou nové kategorie S2000). Pro Ojedu je, stejně jako například pro Sorda či Purase, Rally Cantabria domácí soutěží. A jelikož je jeho týmovou prioritou evropský šampionát, musel oslovit sponzory, kteří by mu finančně pomohli, aby se mohl postavit na start regionální soutěže po boku Hevii specializujícího se v týmu Peugeot Sport na španělské mistrovství. Ojeda by se však měl objevit i v dalších podnicích španělského mistrovství, pokud nebudou kolidovat se soutěžemi Mistrovství Evropy.

Cesta Ojedy k jeho vítězství byla velice obtížná. Je pravdou, že favorit celého seriálu Dani Solá (Citroën C2 S1600) prodělal pouhé tři týdny před soutěží operaci slepého střeva a nebyl tedy plně při síle, Ojedova celková výhra však odraží vytrvalost a připravenost Peugeot Sportu, který je letos jediným továrním týmem ve španělském mistrovství.

Po vytrvalých soubojích během celé rally bylo jasné, že o nejvyšší příčku může svést boj pouze Ojeda (přestože startoval s vozem určeným pro ME, který nesměl být poškozen), Solá a Hevia (ten jel po ráně na Kanárských ostrovech prozměnu s testovacím autem). Na předposledním testu se podařilo zajet Danimu Solá skvělý čas, kterým výrazně zredukoval Ojedův vypracovaný náskok a celkově se mu přiblížil na 3,3 vteřiny. Třetí v pořadí Hevia pak ztrácel dalších 1,4 vteřiny. Avšak těsně předtím, než tato trojice odstartovala do poslední RZ, se spustila průtrž mračen, která pro posádky jedoucí na tvrdých slickách nevěstila nic dobrého. Solá, který už dříve dvakrát málem skončil mimo trať, raději zpomalil a dojel si pro body za třetí místo. Z toho vytěžili Ojeda a zejména Hevia, který se dostal na celkovou druhou příčku a Peugeot Sport Spain díky tomu mohl slavit týmový double.

Miguel Fuster (Renault Clio S1600), který zvítězil na předchozí Rally de Canarias, se tentokrát vůbec nemohl dostat do tempa a nejrychlejší trojku sledoval jen z povzdálí. Výjimkou byla poslední RZ, před kterou prozřetelně přezul na mokré pneumatiky a díky nejrychlejšímu času se dostal na celkovou čtvrtou příčku. Další místo obsadil Sergio Vallejo s Renaultem Clio S1600, jenž přeskočil Manolo Caboa (Citroën C2 S1600), havarujícího na poslední deštěm smáčené zkoušce.

Ve skupině N se po odstoupení dvou hlavních jezdců s vozy Subaru Impreza STi (Sergio Fombona a Jonathan De Miguel) rozehrál boj o vítězství mezi jezdci s vozy Mitsubishi. Po odstoupení Frana Suaréze z Kanárských ostrovů nakonec nejvyšší příčka připadla Pedro Burgovi před Jorge Ranturem, který si v Cantabrii odbýval svou premiéru za volantem “pévéčka”. Všichni jmenovaní shodně startovali s nejnovější, devátou evolucí Lanceru.

Výsledky

1.Ojeda/Barrabés, Peugeot 206 S1600, 1:37:14

2.Hevia/Iglesias, Peugeot 206 S1600, +0:10

3.Solà/Amigó, Citroën C2 S1600, +0:12

4.Fuster/Medina, Renault Clio S1600, +0:32

5.Vallejo/Vallejo, Renault Clio S1600, +1:38

6.Burgo/Burgo, Mitsubishi Lancer Evo9, +1:58

7.Rantur/Cid, Mitsubishi Lancer Evo9, +2:41

8.Rueda/Rozada, Renault Clio S1600, +3:20

9.Hevia/González, Fiat Punto S1600, +3:41

10.Carballido/Tomé, Citroën C2 S1600, +3:46

Veškeré informace k Rally Cantabria 2006 najdete zde.

David Pelejero
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist