www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 25. dubna 2024, Svátek má Marek, zítra Oto

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Rally Acropolis vyhrál Sébastien Ogier

19. června 2011 • 14:30

Přesně ve své polovině se ocitl kalendář soutěží mistrovství světa FIA v rally. Šotolinová klasika, kterou bezesporu řecká Acropolis Rally je, opět dokonale prověří připravenost týmů i posádek a může už také mnohé napovědět o tom, jak bude vypadat zbývající část sezóny. Soutěž můžete po celé tři dny tradičně sledovat živě na našich stránkách.

Výsledky Acropolis Rally ON-LINE

Základní informace k Acropolis Rally of Greece

Diskuse k soutěži

Sebastien Loeb - Daniel Elena , Citroen DS3 WRC - Acropolis Rally 2011

--- 3. etapa ---

RZ 18 - Power Stage - New Loutraki (4.00 km)

Závěrečný test letošní Rally Acropolis dle očekávání nepřinesl žádný zásadní zlom v celkové klasifikaci. V prakticky jediném zbývajícím souboji Loeb bezpečně udržel náskok před dotírajícím Hirvonenem. Nejzajímavější tak byl boj o bonusové body v rámci Power Stage. Na krátké čtyřkilometrové zkoušce byli nejrychlejší oba tovární jezdci Citroënu, pro první místo Sébastiena Ogiera nakonec hovořilo 0.009 vteřiny. Body za třetí místo v rámci Power stage vybojoval Mikko Hirvonen.

V celkové klasifikaci si tak připisuje další vítězství Sébastien Ogier, který plně využil dnešní startovní pozice. Stříbro bere Sébastien Loeb, který jako dnešní 'čistič' neměl šanci své vedení udržet. Třetí skončil tři vteřiny za francouzským multišampionem tovární jezdec Fordu Mikko Hirvonen. Čtvrtý Petter Solberg je posledním jezdcem, který se vešel do minutové ztráty na prvního, ostatní soupeři už ztratili přes pět minut. První pětici uzavřel Henning Solberg následován Matthewem Wilsonem a Kimi Räikkönenem. Osmý skončil vítěz SWRC Juho Hänninen, do první desítky se vešli ještě včerejšími problémy sužovaný Jari-Matti Latvala a holandský pilot Dennis Kuipers.

V rámci SWRC se z jasného vítězství radoval Juho Hänninen následován Bernardem Sousou, Frigyesem Turánem a Hermannem Gassnerem. Páté místo vybojoval po pátečních velkých problémech Martin Prokop, velkou stíhací jízdu pak předváděl i celkově šestý Nasser Al-Attiyah.

RZ 17 - New Pissia 2 (11.37 km)

O vítězi je zřejmě rozhodnuto. Sébastien Ogier navýšil svůj náskok ve vedení již na deset vteřin, přičemž do konce zbývá jíž jen závěrečná power stage. Naopak, souboj o stříbro bude ještě zajímavý. Zatím má Sébastien Loeb k dobru 2.6 vteřiny na Mikko Hirvonena, na závěrečném testu navíc nebude výrazně handicapován tím, že by čistil trať z první startovní pozice. Petter Solberg již na souboj o stupně vítězů rezignoval a v klidu si jede pro body za čtvrté místo. Ani v nižších patrech výsledkové listiny se neudálo nic převratného.

RZ 16 - Aghii Theodori 2 (19.42 km)

Papírové předpoklady se potvrzují. Sébastien Loeb, který čistí trať, postupně ztráci. Sébastien Ogier se před něj již přehnal a dostal se do čela s šestivteřinovým náskokem. Vítězstvím na RZ 16 se pak Loebovi přiblížil na sedm vteřin i třetí Mikko Hirvonen. Zdá se, že o stupně vítězů si to rozdají pouze tito tři, protože ač se Petter Solberg podle svých slov snaží, seč může, svým soupeřům nestačí. Jinak jely posádky bez zásadnějších problémů, větší ztrátu si připsal akorát Féderico Villagra, jeho necelých minut z RZ 16 se však v jeho více

než čtyřicetiminutové ztrátě na prvního příliš neprojeví.

RZ 15 - New Pissia 1 (11.37 km)

Kdyby se patnáctá rychlostní zkouška nejela, skoro nic by se nestalo. Oba tovární Fordy i Citroëny se společně s Jevgenijem Novikovem vešly do dvou vteřin, do čela se posunul zpět Sébastien Loeb o jedinou desetinu před Sébastiena Ogiera. Jedinou podstatnější změnou je tak další ztráta Pettera Solberga, který místo očekávaného ataku na vítězství po vteřinkách ztrácí.

Nejzajímavější informací první sekce dnešní se tak stává odhalení záhadného kamene pod botou u plynového pedálu JM Latvaly. Prohlídka v servisu ukázala, že se jednalo o hadici z hasícího přístroje...

RZ 14 - Aghii Theodori 1 (19.42 km)

Dva 'povinné' dny jsou za námi, v Řecku se konečně začíná závodit. Teda alespoň v rámci bojů o stupně vítězů, na ostatních příčkách je víceméně rozhodnuto. Dle očekávání Sébastien Loeb jakožto první na trati nestíhá, při čištění ztratil více než sedm sekud a celkově klesl na druhé místo o jednu desetinu za Sébastiena Ogiera. Petter Solberg udělal pár chyb, takže z očekávaného ataku je další drobná ztráta znamenající pokles na čtvrtou příčku. Zkouška totiž vyšla oběma továrním Fordům, kteří deklasovali celý zbytek pole. I Mikka Hirvonena to znamená postup na celkový bronz, Jari-Matti Latvala se díky vítězství ve zkoušce posunul už na deváté místo absolutně.

V rámci kategorie SWRC se nic zásadnějšího nestalo, při velkých časových rozdílech jedou všichni účastníci opatrně, hlavně aby dojeli až do cíle.

--- 2. etapa ---

RZ 13 - Nea Politia (17.71 km)

Vítězem dnešního posledního test se stal Latvala, ale druhý čas Loeba a taktické zpomalení Ogiera (které nicméně dotyčný nepřiznal) na noční šotolině rozhodlo o tom, že zítra nastoupí na trať závěrečné etapy jako první Sebastien Loeb. Třetí a čtvrtý čas zajeli na RZ 13 Hirvonen a Petter Solberg a právě tato dvojice bude mít zítra nejlepší vyhlídky na možné vítězství, když se na start posledního dne Acropolis Rally postaví v opačném gardu za Loebem a Ogierem.

Ná pátém místě Henninga Solberga, stejně jako na šestém Matthewa Wilsona a sedmé příčce Kimiho Räikkonena se podle očekávání nic nezměnilo, stejně jako na osmé pozici lídra SWRC, tedy Juhy Hänninena. Bernardo Sousa absolvoval poslední test druhého dne pouze s pohonem přední nápravy, naštěstí si však pohoršil pouze o jednu příčku v absolutní klasifikaci (aktuálně 10.), ale v hodnocení SWRC udržel druhé místo před Friguesem Turánem. Martin Prokop zůstal pátý za Hermannem Gassnerem, když na mladého Němce ztrácí přes tři minuty.

RZ 12 - Kefelari 2 (18.40 km)

Výsledky předposledního sobotního testu především nic nezměnili ve vývoji v první desítce průběžné absolutní klasifikace letošní Acropolis Rally, jejíž startovní pole je již notně zdecimované a kde by se bez systému SupeRally na trati již nevyskytovaly ani dvě desítky posádek. Rychlostní zkoušku vyhrál Ogier před Latvalou a Loebem, čtvrtý byl Hirvonen a pátý Petter Solberg.

Na čele se tedy nic nezměnilo, otevřena je otázka taktiky na posledním dnešním testu, který se pojede prakticky již za tmy. Jediný progres zaznamenal Latvala, který postupil na 12. místo absolutně. Status quo zůstal zachován i v kategorii vozů Super 2000, kde další dílčí vítězství zaznamenal Al-Attíja.

RZ 11 - Ghymno 2 (26.28 km)

Vítězstvím na RZ 11 před svým týmovým kolegou Sebastienem Ogierem se před Pettera Solberga dostal v absolutní klasifikaci také Sebastien Loeb. 'Mr. Hollywood' sice dojel do cíle testu ve čtvrtém nejlepším čase za Hirvonenem, ale za Loebem zaostal o 9.1 vteřiny. Pátý byl Latvala, který se tak pomalu prokousává zpět do první desítky. Solidním časem, desátým absolutně, se blýsknul Násir Al-Attíja.

Na čele jsou tedy nyní oba tovární Citroeny DS3 WRC, když Ogier má aktuálně k dobru na Loeba 11.3 vteřiny. O další dvě vteřiny pozadu je Petter Solberg, vyvstává tedy otázka, jak se bude vyvíjet další situace z pohledu taktiky. Čtvrtý je nadále Hirvonen se ztrátou 28.8 vteřiny na Ogiera, pátý Henning Solberg už ztrácí přes tři minuty.

Situace se nezměnila v průběžné klasifikaci SWRC, kde nadále vede Hänninen před Sousou a Turánem. Za čtvrtého Gassnera se posunul Prokop, když se obětí RZ 11 stal Brynildsen, který zde skončil s poškozeným podvozkem.

RZ 10 -Klenia Mycenae 2 (17.41 km)

Desátou zkoušku vyhrál Latvala a alespoň tak dokázal svou rychlost. Mnohem důležitější ale byly v dané situaci časy jezdců za ním. Druhý dojel Sebastien Ogier a dostal se tak do čela průběžné absolutní klasifikace. Třetí byl na RZ 10 Loeb před Hirvonenem, který podle svých slov ustál velkou krizovku. Až za pátým Novikovem a šestým Ostbergem skončil Petter Solberg před svým bratrem Henningem, devátý byl Wilson, který má stále potíže se zapalováním.

Na čele rally je tedy nyní trio Ogier, P.Solberg a Loeb, v kontaktu se stále drží i čtvrtý Hirvonen. Odstupy na dalších příčkách už jsou značné a v první desítce se oproti předchozímu testu nic nezměnilo. V SWRC stále drží vedení Hänninen před Sousou (osmý a devátý absolutně), třetí je Maďar Turán.

RZ 7 - Klenia Mycenae (17.41 km) a RZ 8 - Ghymno (26.28 km) a RZ 9 - Kefalari (18.40)

Situace na Rally Acropolis se vrací do zaběhlých kolejí. Na trati první jedoucí Petter Solberg čistí svým soupeřům trať a výrazněji ztrácí, naopak Sébastienové Ogier a Loeb zajeli v obou zkouškách první a druhý čas a ze Solbergova náskoku ukrojili i díky Norově chybě na RZ 8 téměř celý jeho náskok. Na dostřel ještě zůstává Mikko Hirvonen, od svých soupeřů s továrními však po vteřinkách dostává. Páté i šesté místo drží bezpečně Henning Solberg a Matthew Wilson. Zmena však nastala na sedmém místě a zároveň ve vedení SWRC - krátce po startu dnešní úvodní rychlostní zkoušky havaroval dosud jednoznačně nejrychlejší Ott Tänak. Poslal svou Fiestu S2000 před střechu, čímž přišel o veškeré naděje na slušný výsledek. Na sedmé místo se tak posunul Juho Hänninen, který má bezpečný náskok na své pronásledovatele Bernarda Sousu a v současnosti desátého Dennise Kuiperse.

V rámci superally pokračují i Novikov, Athanassoulas a Villagra. Zatímco Ruský a Řecký pilot zajeli v obou zkouškách časy ve druhé polovině první desítky, argentinský multišampion se i nadále trápí. I nadále pak pokračují problémy Latvaly, hned od úvodního testu jej zlobí turbodmychadlo.

--- 1. etapa ---

Henning Solberg - Ilka Minor, Ford Fiesta RS WRC - Acropolis Rally 2011

RZ 6 - Mavrolimni (25.05 km)

I na poslední zkoušce první etapy byl zatím jasný lídr poražen, tentokráte jej o 1.6 vteřiny porazil Sébastien Loeb. Třetí Hirvonen ztratil již devět vteřin, čtvrtý Ogier šestnáct a pátý Henning Solberg sedmnáct. Další soupeři již ztratili více. V souboji o nejrychlejšího mezi dvoutisícovkami byl nejrychlejší Matthew Wilson (s WRC) o vteřinu před Tänakem a další vteřinu před Hänninenem, do první desítky se dostali i Bernardo Sousa a Dennis Kuipers.

Zkáza posádek však pokračuje. Dosud stříbrný Latvala ztratil více než tři minuty kvůli jízdě s poškozeným předním diferenciálem, Féderico Villagra poškodil předek svého vozu, z etapy odstoupil i účastník SWRC Karl Kruuda.

V celkové klasifikaci po první etapě tak na poslední chvíli nastaly změny. Zatím vede Petter Solberg s luxusním náskokem 51 vteřin na Sébastiena Loeba, za kterým jsou na dostřel Hirvonen s Ogierem. Pátý Henning Solberg ztrácí dalších šestačtyřicet vteřin, šestý Wilson ztrácí ještě více. Na sedmé místo už se probojoval Ott Tänak, který se společně s Hänninenem přehnal přes defektem zpomaleného Räikkönena. Na osmé místo mezi Tänaka a Hänninena se propadl smolař Latvala. První etapu dokončilo regulerně 21 posádek ze 41 odstartovavších, takže poměr mezi dokončenými a odstoupenými je jen lehce nad 50%.

RZ 5 - Thiva 2 (23.60 km)

Teprve pátá rychlostní zkouška se stala kořistí někoho jiného, než Pettera Solberga. O 1.4 vteřiny byl tentokrát rychlejší Sébastien Ogier. Třetí čas si pouhých šest desetin za Solbergem připsal Jari-Matti Latvala následován jedničkami obou továrních týmů Hirvonenem a defektem zpomaleným Loebem. Matthew Wilson se tentokrát vzepjal k heroickému výkonu a ulétl všem vozům S2000, když dokázal porazit i Henninga Solberga s Kimim Räikkönenem. První desítku uzavřeli Ott Tänak a Bernardo Sousa. Soutěž přišla i o dva 'WRC turisty', když na zkoušce zastavili Peter Van Merksteijn sen. a Daniel Oliveira. Kalich letošní hořkosti v SWRC si dopíjí Al Atíja, který také musel pro dnešní den skončit.

Díky výsledkům ve zkoušce se trochu mění pořadí. Vedení Pettera Solberga je stále neochvějné, stejně tak druhá příčka Latvaly je relativně bezproblémová. Na třetí příčku se svým vítězným časem posunul Ogier, na Hirvonena a Loeba má však náskok jen pět respektive deset vteřin. Šestý je bez problémů Henning Solberg následován Matthewem Wilsonem. Za ně už se probojoval Kimi Räikkönen, který se dokázal dostat o rovnou vteřinu před Tänaka.

RZ 4 - Rengini (11.88 km)

Ani čtvrtá rychlostní zkouška letošní Acropolis rally s sebou nepřinesla nové jméno na čele dílčího hodnocení, když nejrychlejší byl opět P.Solberg před mladíky Latvalou a Ogierem. Čtvrtý čas si na sypké šotolině na své konto připsal Hirvonen, až za pátým H.Solbergem figuroval Loeb. Nejkratší test úvodního dne soutěže sednul vozům kategorie S2000, když se do první desítky na RZ 4 dostaly hned dva. Sedmý byl Násir Al-Attíja, osmý Ott Tänak.

Na prvních pěti pozicích průběžné absolutní klasifikace se kromě vzájemných časových odstupů nic nezměnilo. Stupně vítězů za prozatím nedostižným Petterem Solbergem okupují Latvala a Hirvonen, naposledy jmenovaného těsně pronásleduje duo Citroenu Loeb a Ogier. Mads Ostberg v RZ 4 skončil mimo trať (posádka nezraněna), takže na jeho místo postoupil H.Solberg a polepšil si tak i Wilson.

Další pořadí v první desítce není zatím jasné, protože by v ní měl figurovat Estonec Tänak, ovšem stále se čeká na náhradní časy z RZ 3.

RZ 3 - Eleftherohori (18.10 km)

Pomyslné pódium na třetím testu dokonale opanovaly Citroeny DS3 WRC, když nejrychlejší z nich pilotoval opět soukromník Petter Solberg. Druhé a třetí místo vybojovali Sebastien Loeb a jeho jmenovec Ogier, teprve za nimi tentokráte figurovaly tovární Fordy Fiesta RS WRC řízené Jari-Mattim Latvalou a Mikkem Hirvonenem. Vzestupnou tendenci mají prozatím výkony Henninga Solberga, který tentokrát zajel šestý dílčí čas.

Na čele průběžné absolutní klasifikace se tak nadále nic nezměnilo, když pouze náskok střapatého Nora na Latvalu narostl na 27.2 vteřiny. Se ztrátou mizivých 0.7 sekundy za třetím Hirvonenem figuroval po RZ 3 na čtvrté příčce Loeb před Ogierem. Šestou příčku udržel Ostberg zatímco Henning Solberg se posunul na sedmou průběžnou pozici na úkor Wilsona.

Na RZ 3 havaroval Peter Van Merkstieijn mladší, spolujezdec Eddy Chevalier si stěžoval na bolesti zad. Zkouška byla následně zastavena a Chevalier byl převezen na kontrolu do nemocnice.

RZ 2 - Elatia (39.10 km)

Naprosto famózně se vydařila nejdelší zkouška soutěže Petteru Solbergovi. Ten zde svým soupeřům doslova ulétl, když druhému Latvalovi a třetímu Hirvonenovi odskočil o dvacet vteřin. Sebastien Loeb podle svých slov zariskoval a byl z toho čvrtý čas s minimální ztrátou na oba tovární Fordy, když jej navíc před cílem testu rozhodil stávkující palubní počítač. Pátým časem dokončil zkoušku Ogier, na jehož Citroenu DS3 WRC byla v cíli stejně jako u jeho týmového kolegy Loeba smeknutá levá zadní pneumatika z ráfku. Šestý čas zajel Ostberg, který si stěžoval na přehřívání pneumatik, sedmým časem si polepšil Henning Solberg.

Náskok Solberga mladšího na čele rally před Latvalou narostl po RZ 2 na 20.3 vteřiny, třetí Hirvonen aktuálně ztrácí na první místo 26.5 s. Na čtvrté a páté pozici jsou těsně za sebou seřazeni Loeb a Ogier, šestý je Ostberg a na sedmé místo si pohoršil Wilson.

V SWRC zpomalily problémy Al-Attíju, který ztratil na RZ 2 přes dvě minuty, zatímco Prokopova ztráta narostla o další tři minuty, když je u jeho vozu pravděpodobně problém s předním diferenciálem. Na čele této kategorie tak začíná opět úřadovat Tänak, který je navíc devátý absolutně. Druhý Hänninen ztrácí 14.3 a třetí Sousa 41.2 vteřiny.

RZ 1 - Thiva 1 (23.60 km)

Úvodní test soutěže vyšel nejlépe Petteru Solbergovi. Nor sice nebyl zcela spokojen, ale druhého Latvalu porazil o 0.5 vteřiny. Třetí čas zajel Jevgenij Novikov, který dnes startuje až za první patnáctkou. Překvapivý čtvrtý čas zajel Matthew Wilson, který o dvě desetiny vteřiny porazil Hirvonena a další tři desetiny získal na šestého Ogiera. Sebastien Loeb doplatil na svou startovní pozici a ztratil 10.2 sekundy, když zkoušku zakončil osmým nejlepším časem za Madsem Ostbergem.

V SWRC opanoval první zkoušku Násir Al-Attíja, když druhému Estonci Tanakovi odskočil o 7.6 vteřiny a třetí Juho Hänninen zaostal o dalších 5.9 vteřiny. Martin Prokop měl problémy a na Atííju ztratil na úvodním testu téměř dvě minuty.

-jav-, -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
19.06.2011 11:17
Pluto - moderátor
Prst říkal, že si to hlavně užívá a pokud někdo nebude mít problémy, tak se výš neposune. Jde jen o to, kdo volí opatrné a kdo opatrnější tempo. Navíc teď Prst ze servisu hlásil problémy s přehříváním motoru, snad to tam nějak vyřešili.
19.06.2011 09:50
slonikyta
RZ 14; dovoluji si nesouhlasit s: "...při velkých časových rozdílech jedou všichni účastníci opatrně,...", protože Prst evidentně letí, dává Gassnerovi 1,5sec/km, proti včerejší ani ne 1sec. Zbývající kilometry RZ stačit nebudou, ale co když Gassnerův problém? Defekt ap.?
toplist