www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 25. dubna 2024, Svátek má Marek, zítra Oto

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Tóth vyhrál, "Asi" najel na minu

1. června 2006 • 02:00

Kromě úvodního prologu na městské zkoušce v Dunaújváros se veškeré rychlostní zkoušky letošní Duna Rallye odehrávaly ve vojenském prostoru kolem Székesfehérváru, kde se byla zahájena série tří šotolinových soutěží maďarského šampionátu.

Přesunutí z asfaltu na šotolinu výrazně ovlivnilo počasí. Podmínky na osmi připravených rychlostních zkouškách se neustále měnily, během víkendu závodní týmy i diváci zažili déšť, bláto, slunečno i velký vítr, takže vybrat nejvhodnější nastavení i směsi pneumatik byl velký oříšek.

Celé soutěži kraloval János Tóth s Peugeotem 307 WRC. Hodně mu však pomohly problémy Balázse Benika se servořízením. Ten v úvodu soutěže se svým Fordem Focus WRC z dílen zlínského JM Engineeringu vedl, po uvedených problémech, které přetrvávaly pro zbytek soutěže, postupně ztrácel, až na závěrečné zkoušce podlehl i Csabovi Spitzmüllerovi. Ten tentokrát neměl k dispozici Peugeota z Itálie a vzal zavděk Fordem Focus WRC, se kterým Gergély Szabó zvítězil na Rally Tišnov.

Naopak příliš se nedařilo dalším jezdcům s vozy WRC. Tamás Túri opět soutěž nedokončil, tentokráte byla na vině spojka Škody Fabie WRC z Profiko Rally Teamu. Túriho šance na letošní maďarský titul jsou již v nedohlednu. Zbývající tři vozy nejvyšší specifikace nedopadly o mnoho lépe. Tamáse Tagaie a Norberta Hercziga zklamala technika, když Octavii WRC odešel motor a Herczigově vpravdě historické Impreze WRC spojka, László Vizin pak s Toyotou Corolla WRC havaroval.

Mezi dvoukolkami si připsali překvapivé vítězství bratři Kakusziovi, kteří po celou soutěž kralovali a nechali za sebou dlouhodobou dvoukolkářskou jedničku v Maďarsku Róberta Bútora. Ten využíval opět Suzuki Ignis S1600 a stejně jako třetí Sándor Ollé se stejným vozem Kakusziovcům nestačili.

Velmi vyrovnaný a napínavý souboj se sváděl o vítězství ve skupině N. Prvenství si nakonec připsal Krisztián Botka před Mihály Maticsem a Péterem Osváthem. Všichni využívali Mitsubishi Lancer Evo VI.

Náročnou soutěž dokončila pouhá polovina posádek. Stínem celé soutěže byla vážná nehoda na první rychlostní zkoušce. György Achenbrenner jezdící pod přezdívkou „Asi“ se dostal při předjíždění dostal mimo trať, kde najel na minu... Z vozu zůstal šrot, nikomu ze zúčastněných se naštěstí nic vážného nestalo.

Maďarský šampionát bude v červnu opět pokračovat na šotolině, tentokráte v okolí města Szombathély. Souboje na tamějších krásných šotolinových cestách se spoustou zrádných skoků určitě přitáhnou spoustu diváků a nabídnou kvalitní sportovní podívanou.

Veškeré informace k závodu najdete tady.

Elemér Sági
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist