www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 12. září 2025, Svátek má Marie, zítra Lubor

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Subaru BRZ: koncentrát požitků z jízdy

17. listopadu 2011 • 21:00

Na právě probíhajícím autosalonu v Los Angeles se uskutečnila premiéra dlouho očekávaného sporťáku od Subaru. Do kultovní imprezy má hodně daleko, co víc, postrádá typické prvky vozů se souhvězdím Plejád ve znaku – zůstal jediný, boxer pod přední kapotou. Kupé BRZ je výsledkem úzké spolupráce s Toyotou a přestože se stále jedná pouze o koncept, Subaru už má o sportovním využití nového typu jasno.

Subaru BRZ Concept STISubaru BRZ Concept STI

Představený exemplář je studií, kterou si vzal do parády dvorní ladič, společnost Subaru Tecnica International. A světe div se, ta tentokrát nechala turbo ležet v dílně na polici a pod kapotu namontovala atmosférický dvoulitr s přímým vstřikováním. Chybí i pro Subaru charakteristický pohon všech kol, výkon se přenáší jen na ta vzadu, zkrátka jde o ‚gétéčko‘ se vším všudy. Ale STI se k němu postavilo čelem, motor řádně nadopovalo, podvozek vyladilo a osadilo výkonnými brzdami Brembo, karoserii v některých místech odlehčilo pomocí panelů z uhlíkových vláken a spolu s vytříbenou aerodynamikou vyplodilo auto, které bude všechno, jenom ne nudné. Perličkou je pak představení druhé generace legendárního modrého laku WR Blue Pearl II.

Subaru BRZ Concept STISubaru BRZ Concept STI

BRZ má jediný cíl – nabídnout naprosto bezprostřední zážitky z řízení. Boxer s nízkým těžištěm je velkým plus, které naprosto zapadá do celkové koncepce sportovního vozu. Není se co divit, že Japonci už spřádají první plány o využití nového kupé v závodní oblasti. Pro začátek se vůz začne objevovat v japonské okruhové sérii Super GT, kde ve třídě GT300 patrně nahradí stávající speciál vycházející z rodinného Legacy. Vzhledem k blízkosti pravidel této série s mezinárodní třídou GT3 lze předpokládat i nasazení v jiných částech světa. Ale zda se BRZ ukáže i v rally a na rychlostních zkouškách v rámci nové kategorie R-GT, to je zatím ve hvězdách. Technické předpisy vůz ale potenciálně splňuje, fanoušci modrých tedy mohou doufat.

-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
19.11.2011 15:56
willy
Myslel jsem to tak, že je škoda, že ten motor nepůjde pak dál ladit...
19.11.2011 12:04
Mirekfric
Type-R nedostaneš na 260 koní tak, abys splňoval emisní normy, speciálně kalifornské. Uvědom si, že se bavíme o sériovém autě, ne o tom, jak ho pak kdo vytuní. Honda už tyhle normy nesplní ani s těmi 200 koňmi, Subaru/Toyota ano.
18.11.2011 19:15
willy
No nevím, konstrukčně žádný zázrak...Doženou to pak pravděpodobně verzí s turbem. Určitě to není např.stejnej držák a konstrukčně vychytanej motor jako je třeba ten v Civicu Type-R, kde není problém se dostat klidně na 260ps a s kompressorem na 300ps. Chápu, že boxer tam dali kvůli váze, rozložení hmotnosti apod...Ale 200ps je prostě na tak pěkné a určitě podvozkově vychytané auto málo. Dobrý, na dešti se asi svezeš krásně...ale na suchu? Bojím se, že podvozek bude dvakrát lepší jak motor a to je trochu škoda?
18.11.2011 17:22
Karbonyl - moderátor
S tím předpotopním boxerem nesouhlasím. Podle mě motor bude vycházet z fungl nového FB 20, který už vrčí ve Foresteru. Ale i letitá řada EJ byla celkem držák :-)
18.11.2011 15:25
willy
Na tohle auto se těším , už od chvíle co se o něm začlo mluvit někdy tři roky zpět:-)!!! Paráda, konečně další a doufám, že fakt zábavná zadokolka:-)! Mám teda trošku strach , že při cca.1200kg (váha a rozložení je super) je 200ps poměrně málo...Ale toto auto ani nemá bejt rychlé jako M3 , má to prostě pobavit. Ikdyž 250ps by si to min.zasloužilo, zatím si totiž nedovedu představit, že bude -na suchu- 200ps stačit myšleno-co se týče zábavy, jízdy bokem- a nepomůžeš tomu asi ani vhodným přenášením váhy.. Ikdyž se teda šušká, že bude i verze s turbem(osobně jsem tedy u RWD pohonu jen pro atmo motor, ale ten nemají a ani Toyota nemá takový:-( Každopádně už ted mám domluveno, až tady bude novinářská prezentačka...zapůjčení a moc se těším!!! PS: Nebrečte, toto nemá být přeci nástupce Imprezy...Ale po dlouhééé době ...zábavná zadokola!! A za to palec jen a jen nahoru!!!!! PS: A trošku se obávám o výdrž toho 2.0 motoru...Je to vlastně předpotopní 150ps boxer , modifikovaný s pomocí Toyoty...Takže nevěřím, že půjde třeba ještě nějak výše ladit, ikdyž jsem slyšel...že jednotku nechají tzv.otevřenou.....hm, uvidíme!
17.11.2011 23:04
Walach
Je to krok do nového segmentu. Jako čtyřkolka by to bylo mnohem těžší, a zadokolka s turbem by taky nedělala dobrotu. Věřím, že to dokáže zaujmout spoustu zákazníků, kteří by jinak o Subaru ani neuvažovali.
A pořád je to lepší, než diesel-elektrické Evo XI...
17.11.2011 21:53
Tom_Ass
mě se z toho chce brečet :-(
toplist