www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 19. srpna 2019, Svátek má Ludvík, zítra Bernard

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Chorvatská INA Delta kořistí Pecha

7. června 2006 • 03:00

Velmi početná ekipa z České republiky se jako již tradičně vydala do Chorvatska na tamější nejvýznamnější soutěž, INA Delta Croatia Rally. A přestože to tak z počátku vůbec nevypadalo, stala se nakonec kořistí české posádky Václav Pech - Petr Uhel, kteří startovali se svou letošní novou zbraní - Mitsubishi Lancer Evo IX.

Závod byl i letos zařazen do středoevropské zóny, dále pak do Evropského poháru-střed s koeficientem 10, národního šampionátu a také do českého Fabia Cupu. Na start náročné soutěže se nakonec postavilo sedmašedesát posádek.

Od úvodní rychlostní zkoušky se na čele usadil úřadující chorvatský šampion Jure Šebalj a bezpečně po vteřinkách ujížděl všem svým soupeřům. Podobně suverénně si držel druhou příčku Slovinec Tomaž Kaučić (oba Subaru Impreza STI), třetí jezdil nikým neohrožován Václav Pech. Za ním se postupně seřadily další české vozy řízené Vojtěchem Štajfem a Václavem Arazimem. Osmou příčku pak ještěokupoval Daniel Landa, na přelomu první a druhé desítky se pohybovali Milan Liška a Daniel Běhálek.

Ne všem posádkám z České republiky se však dařilo. Velmi pěkně rozjetý závod měl Josef Peták, na předposlední rychlostní zkoušce první etapy však ztratil více než čtyři minuty a propadl se ze sedmé příčky do hloubi druhé desítky. Do druhé etapy už úal vůbec nenastoupil. Ještě hůře dopadl Karel Trojan, který se po opatrnějším začátku pohyboval v závěru první desítky. Když se pokoušel v druhé části úvodní dotáhnout na své soupeře, řekl dost zadní diferenciál jeho Mitsubishi Lancer Evo VII.

Jak byla situace na špici během první etapy poklidná, tak se věci v sobotu rázně proměnily. V úvodních zkouškách totiž do souboje výrazně promluvilo počasí. K mokré vozovce se totiž přidala hustá mlha, ve které oba vedoucí piloti špičkových Imprez chybovali. Václav Pech nadělil na prvním dopoledním testu dvanáct vteřin Šebaljovi a čtyřiadvacet Kaučićovi, na následujícím necelých třináct kilometrů dlouhém úseku Laz dostali Kaučić devětadvacet a Šebalj dokonce pětačtyřicet vteřin!

Rázem bylo vše jinak. Z tohoto šoku už se oba jihoslovanští piloti nevzpamatovali a na žádný větší atak se již nezmohli. První tři místa tedy byly obsazeny v pořadí Pech, Šebalj, Kaučić. Také čtvrté místo obsadil Čech, nebyl to však Vojtěch Štajf, který musel hned na úvodní zkoušce druhé etapy odstoupit kvůli problémům s brzdami, ale Václav Arazim, který startoval se svým starším Mitsubishi Lancer Evo VIII. Do první desítky se dokázal ještě sedmým místem prosadit Daniel Landa. V samotném závěru soutěže pak byl ještě vyloučen Milan Liška.

Jak již bylo zmíněno v úvodu, chorvatská soutěž byla také součástí Fabia Cupu. Tentokráte se jednalo jednoznačně o nejnapínavější závod v historii celého seriálu. Za zmínku už stojí jen vítězové zkoušek úvodní etapy. První vyhrál Josef Sedláček, druhou Miroslav Levora, třetí Bobby Mitchell, čtvrtou až šestou Antonín Novák, sedmou Dušan Lešanský. Pět vítězů na sedmi rychlostních zkouškách, to historie Fabia Cupu nepamatuje.

Na vině byly především extrémně uklouzané tratě, které dělaly problémy bez vyjímek všem posádkám. Ještě po šesté rychlostní zkoušce vedl překvapivě Antonín Novák o více než půlminutu před Josefem Sedláčkem, na výjezdu ze servisu před závěrečnou městskou zkouškou si však připsal osmdesátivteřinovou penalizaci a po následující zkoušce odstoupil.

Podobně napínavá podívaná se odehrávala i ve druhé etapě. A jaký byl konečný výsledek? Naprosto překvapivě zvítězil Miroslav Levora o necelých pět vteřin před Josefem Sedláčkem, bronzový v A5 i Fabia Cupu skončil britský pilot Bobby Mitchell.

Veškeré informace k INA Croatia Delta 2006 najdete zde.

-plu-; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist