www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
Jean Todt nastiňuje budoucnost mistrovství světaPo krachu spolupráce mezi FIA a promotérem North One Sport se propadla úroveň mistrovství světa o několik schodů níže. Jaké jsou plánovány kroky ke zvýšení atraktivity MS? Jak vidí nejbližší i vzdálenou budoucnost tohoto seriálu prezident FIA Jean Todt? Mezinárodní automobilová federace FIA se rozhodla zrušit smlouvu s promotérem pár dní před startem Rallye Monte Carlo. Pořadatelé si tak museli na poslední chvíli domlouvat televizní přenosy s Eurosportem, výsledkový systém i sledování vozů pomocí GPS. Ani pro Švédskou rally nebude ještě nic definitivní, všechny smlouvy jsou zatím pouze dočasné, i novináři dostali permanentní akreditace jen na první dva závody sezóny. Zástpuci FIA rozmlouvají s Eurosportem, který však nemá zájem dělat seriálu promotéra, jen vlastnit televizní práva. Jaké je východisko z této situace. Nenabízí se vhodná otázka na dříve propírané spojení mistrovství světa a IRC? „Nemyslím si. Oba šampionátu fungují na jiných principech. Mistrovství světa je světový šampionát pod patronací FIA, Intercontinental Rally Challenge je komerční seriál, který nemá s FIA nic společného. Momentálně máme ambiciózní vize, kam bychom chtěli mistrovství světa dostat, na spojení MS a IRC není momentálně místo,“ řekl Jean Todt. Proč ale není schopné mistrovství světa mít celosvětovou propagaci, jako se to daří třeba Dakaru nebo IRC? „Myslím, že je důležité být ambiciózní. My jako FIA i já jako prezident máme fantastickou možnost udělat lepší mistrovství světa, udělat lepší mistrovství Evropy, udělat lepší rallysport celkově. Ale pracujeme na tom. Nedá se to ale udělat ze dne na den. Pokud na tom ale budeme spolupracovat s promotérem, kterého vybereme společně s pořadateli i samotnými soutěžícími, budeme schopni vytvořit silný šampionát. To se ale nestane během jediného roku. Momentálně máme nastavený pětiletý projekt, na kterém usilovně pracujeme,“ naznačil budoucnost Todt. „Je tu ještě jeden důvod, proč by se mistrovství světa a IRC nemohli sloučit. Zatímco MS má v sobě slovo svět ukazující, že chceme pořádat závody na celém světě, kdežto IRC se věnuje výhradně evropským soutěžím. Momentálně máme v třináctidílném kalendáři mistrovství světa plných deset závodů v Evropě, což je strašně moc. Samozřejmě, můžeme uspořádat všechny soutěže v okolí Německa, Francie či Anglie, které jsou logisticky jednodušší a finančně méně nákladnější, ale my máme s mistrovstvím světa úplně jiné ambice. Chtěli bychom mít vybalancovaný kalendář - polovinu závodů v Evropě a polovinu mimo. Je potřeba vrátit se na kontinenty, kde světové soutěže momentálně nejsou. Je potřeba obnovit jednu soutěž v Africe, jednu v Rusku a Asii. Je potřeba mít kalendář víc vybalancovaný. V rámci ušetření nákladů je potřeba zapracovat na větší vytrvalosti, spolehlivosti. Zatímco dříve bylo možné měnit motor po každé soutěži, teď týmu musí vydržet na celý rok jen tři. To je výrazná finanční úspora, stejně jako s redukováním možných počtů využívaných náhradních dílů i pneumatik. Věřím tomu, že v budoucnu budou týmy schopné odjet celou soutěž na jedné nebo dvou sadách pneumatik,“ uzavřel svá slova Jean Todt. -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|