www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. března 2024, Svátek má Taťána, zítra Arnošt

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Gemini Clinic Rally Team před sezonou (I. část)

21. dubna 2014 • 19:30

Už jen necelých 14 dní zbývá do startu Rally Český Krumlov, prvního podniku Mezinárodního mistrovství České republiky na našem území. Momentálně veškeré úsilí Gemini Clinic Rally Teamu, který budou stejně jako v loňském roce reprezentovat úřadující vicemistři České republiky ve sprintrally Miroslav Jakeš – Jaroslav Novák, směřuje právě k tomuto závodu.

Richard Duroň a Citroën DS3 R5

Dvojnásobný juniorský mistr České republiky v rally Mirek Jakeš zde představí ve středoevropské premiéře speciál DS3 třídy R5, horkou novinku francouzské automobilky Citröen. Mezi množstvím telefonátů a zařizováním nezbytných věcí si na rozhovor o nadcházející sezoně stačil najít chvíli času šéf týmu Milan Pantálek.

Milane, mezi několika změnami – mj. nový vůz, nové personální složení týmu i jeho název, se nejdříve zastavme u jména soutěžícího. Nově tedy startuje posádka Mirek Jakeš - Jarda Novák za Gemini Clinic Rally Team.

Milan Pantálek (dále MP): „Je to sice jen drobná změna, každopádně nový název má ještě jednoznačněji vyjadřovat vzájemný vztah týmu a oční kliniky Gemini. Definitivní rozhodnutí měl v tomto směru pan primář Pavel Stodůlka, světová kapacita v oboru očního lékařství, současně ale také velký fanoušek automobilových rally.“

Na konci loňského roku jste již oznámili, že od této sezony se představíte s francouzskou novinkou třídy R5, vozem Citröen DS3 R5. Každopádně ještě jste v té době nesdělili, kdo se bude o vůz starat. Proč tedy už ne litvínovský AP Motorsport?

MP: „Lidem okolo Vaška Arazima patří obrovský dík za to, jakým způsobem pro nás připravovali své mitsubishi v loňském roce. Dokončili jsme všech devět závodů, do kterých jsme odstartovali, přitom se za celý rok neobjevil u jejich vozu byť jen jediný technický problém. A to musím připomenout, že Mirek jel s lancerem absolutně na limitu a doslova na hraně možností vozu. Důvod, proč už nebudeme využívat jejich služeb, je jediný - vzdálenost 400 kilometrů ze Zlína do Litvínova. Chtěl jsem, abychom měli nové auto u sebe, protože vídat jej jen pár dní před závody na testech by nebylo ideální. Proto jsem udělal zásadní rozhodnutí a rozhodl se vybudovat vlastní tým.“

Pro „dé-es trojku“ už máte připraveny prostory v dílnách zlínského Apidu. Jaký je vztah vašeho týmu k této stáji?

MP: „Společné máme pouze to, že momentálně máme pronajaty prostory v jejich dílnách. Kromě toho nám Mirek Jandík bude pomáhat s logistikou, o vůz se ale postarají naši vlastní mechanici.“

O koho se tedy bude jednat?

Citroën DS3 R5 pro Miroslava Jakeše

MP: „Šéfmechanikem týmu, který bude mít současně odpovědnost za motor, je Richard Duroň. Pracoval v rally týmech u Vildy Loveckého, AT Motorsport, u Romana Kresty či v německé firmě Gätmo. Jezdil ale také třeba po podnicích světového mistrovství v týmu Martina Prokopa. Dostal za úkol vybrat si k sobě další čtyři mechaniky, ke každému kolu jednoho. Do jeho výběru jsem mu nemluvil, on sám musí mít důvěru ve své lidi. Další dva mechanici, Tomáš Klička a Pavel Bártík, přecházejí z našeho loňského týmu. Konečně nesmím opomenout Petra Pokoru, specialistu na elektroniku, jehož většina jezdců zná pod přezdívkou Butul. Bude s námi přítomný jak na závodech, tak i testech, teď navíc pojede s týmem do Francie na přebírání vozu.“

Předběžné plány Vašeho týmu hovořily o šesti startech v MMČR a třech závodech rakouského mistrovství. Změnilo se něco na těchto plánech?

MP: „Šest startů v mezinárodním mistrovství zůstává, lehce pozměnit musíme jen starty v rakouském mistrovství. Homologace vozu totiž měla proběhnout původně už v lednu, pak se ale posunula nejdřív na březen, aby se nakonec vše stihlo až k 1. dubnu. V tuto chvíli jsme už měli mít odjetou rakouskou Lavanttal rally, kterou jsme chtěli pojmout tak trochu jako test před Krumlovem. K rakouským soutěžím Rallye Weiz a Liezen rallye proto ještě hledáme nějakou třetí soutěž.“

Co třeba v rámci testování nějaký český spritový podnik?

MP: „To určitě ne. Při sprintech uvažujeme maximálně tak o pronájmu, ale jen v případě opravdu vážného zájemce z okruhu top jezdců.“

Přiznám se, že mne dost překvapil postoj Federace automobilového sportu, která pro Mirka Jakeše neschválila příspěvek na státní reprezentaci. Znáte důvod, proč se tak stalo?

MP: „Zamítnutí příspěvku absolutně nechápu. Jsem přesvědčený, že Česká republika má v Mirkovi jednoho z největších talentů, který se tady za poslední roky objevil. Vždyť například už v 18 letech se stal vůbec nejmladším mistrem Evropy v závodech do vrchu v celé historii tohoto mistrovství. A o tom, jakým způsobem se dokázal prosadit i v rally s produkčním vozem mezi mnohem silnějšími speciály, se snad nemusíme bavit. Když o něm Jean Pierre Nicolas, jedna z velkých legend světových rally, při předávání ocenění Colin McRae Flat Out Trophy po loňské Barum rally hovořil jako o velkém talentu, myslel jsem si, že to bude dostatečné doporučení pro naše funkcionáře. Žádost o příspěvek na reprezentaci jsme sice posílali v sedmi vyhotoveních, bohužel se nám ale nedostalo vůbec žádné odpovědi. Chápu, že pro FAS nemusí být rakouské mistrovství dostatečně atraktivní, mohli jsme tedy společně bavit například o startech v Chorvatsku či Slovinsku v rámci Evropského poháru. Mrzí mne to jak kvůli Mirkovi, tak kvůli naší republice, které by Mirek určitě dělal v zahraničí dobrou reklamu.“

Předběhnu trochu dobu a zeptám se na budoucnost. Smlouva týmu Gemini s Mirkem Jakešem je čtyřletá na období let 2014 – 2017. Už jste uvažovali o plánech na další roky?

MP: „Teď je naší prioritou sezona 2014. Bylo by od nás asi trochu troufalé tvrdit, že hned první sezonu zaútočíme na titul, každopádně o dílčí úspěchy na jednotlivých soutěžích se určitě pokusíme. Krumlov teď bude ještě trochu hektický, vždyť vůz se do České republiky dostane teprve týden před startem soutěže. Na druhou stranu se moc těším na domácí Barum rally a pevně věřím, že při ní se už můžeme měřit i s těmi nejlepšími. Co bude za rok, to je ještě daleko. Každopádně za sebe chci říct, a to zvláště při současném postoji FASu, že se maximálně vynasnažím, aby letošní sezona byla naší poslední tady v České republice.“

(pokračování příště)

Gemini Clinic Rally Team
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist