www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 19. dubna 2024, Svátek má Rostislav, zítra Marcela

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Vozy RRC a R4 končí v mistrovství Evropy

26. listopadu 2014 • 08:00

Vozy podle homologace S2000 s motorem 1,6 turbo, pro které se vnesl do povědomí název RRC, a také speciály R4 končí své účinkování na evropské mezinárodní scéně. Obě kategorie již nebudou v roce 2015 povoleny.

Bryan Bouffier - Xavier Panseri (Citroën DS3 S2000) - Rally Acropolis 2014

O 'odstřelu' obou kategorií z mistrovství Evropy (a díky tomu také Evropské Rally Trofeje) se rozhodlo již v minulosti. Vyřazení vozů S2000 1,6 turbo z klasifikace bylo předběžně odsouhlaseno již před dvěma lety, vyřazení vozů R4 bylo před letošní sezónou dokonce oficiálně předhlášeno.

Přestože existovaly i jiné varianty (u vozů S2000 1,6 turbo se hovořilo o zmenšení restriktoru o 1 mm), podle posledních indicií je téměř jisté, že světová rada mezinárodní automobilové federace FIA na svém zasedání na počátku prosince toto dřívější rozhodnutí jen potvrdí.

Aby nebylo všem zmatkům konec, v rámci 'zpřehlednění kategorií a sjednocení do jednotného názvosloví' budou současné produkční vozy třídy 3 přejmenovány na R4.

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
02.12.2014 16:25
Pluto - moderátor
Pokud pojede s Mini, tak v národním poli mezi českýma WRCama.
27.11.2014 09:23
gonzo
Jsem zvědavý jak to bude na Barumce s např. s Pechem. Pojede v hlavním poli,jen bez nároků na body v ME,kde stejně má být navíc registrace,nebo až na konci mezi českýma WRCama,které ovšem mají jen národní homologaci na rozdíl od vozů RRC,R4. Nebo to bude úplně jinak?
26.11.2014 19:54
Pluto - moderátor
Třída RRC je zakázána jen v rámci ME (a díky tomu i ERT, které ale stejně nikoho nezajímá). Celé je to následek desetileté smlouvy mezi Eurosportem a FIA ohledně ME. Poté, co FIA provedla s atmosférickými S2000 a defacto zařízla IRC, tak se Eurosport poučil a v této smlouvě si vymínil, že vozy kategorie S2000 (atmosférické) a R5 budou nejvyšší kategorií v ME. Šlo hlavně o to, aby dali výrobcům jasný signál, že když se někdo pustí do výroby R5, tak je tu určitá garance, že ty auta za chvíli nezakážou. To, že to odnesou právě RRC (které jsou oproti R5 a S2000 skutečně někde jinde), už k tomu jaksi patří...
26.11.2014 17:38
ajaj
kvízová otázka: kolikátá je to třída, kterou slavná generalita halasně protlačovala a pak stejně rázně zařízla? jaká auta půjdou k ledu za rok, za dva? jaké je další využítí těchto, nikoli levných aut?
26.11.2014 14:59
Pluto - moderátor
Jasně, správně je prosinec. V září bylo poprvé "definitivně" oznámeno jezdcům, že RRC v ME skončí.
26.11.2014 13:43
jonas3
"...na počátku září" chápu správně jako prosinec?! ;-)
toplist