www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 10. srpna 2020, Svátek má Vavřinec, zítra Zuzana

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Rally de Ourense

24. července 2006 • 01:00

Během posledního předprázdninového víkendu se v lázeňském městě Ourense konal pátý podnik španělského asfaltového mistrovství. Oblast Galicie je typická svými vysokými letními teplotami, letos však bylo počasí v severozápadním cípu Pyrenejského poloostrova k posádkám a technice mimořádně přívětivé.

Na startu soutěže se tentokrát neobjevil ani jeden z továrních Peugeotů. Ojeda bojoval o evropské body na Rally Ypres a Hevia stále ještě neměl opravený vůz po obrovské havárii na předchozí soutěži.

S takto proškrtaným polem favoritů se tedy sestava bojující o nejvyšší příčky zúžila na Fustera, Valleja a Ruedu s Renaulty Clio S1600 a Daniho Solá s „cé dvojkovým“ citroënem.

Největším překvapením však rozhodně byl Jorge Rantur s Mitsubishi Lancer Evo IX skupiny N. Rantur měl na voze poprvé namontovány velké brzdy a další vylepšení v rámci uvolněné homologace „péveček“. Mitsubishi Motorsports Spain se s takto vybaveným vozem chce dostat na úroveň italských lancerů, které pravidelně dosahují úrovně nejrychlejších vozů kategorie S1600.

Tento plán se zpočátku docela dařil – dokud brzdy fungovaly, byl Rantur v čele soutěže. Jenže později se na komponentech z dílny firmy Brembo objevily určité problémy a španělský jezdec se musel vrátit k normálním „malým“ brzdám. Za těchto okolností bylo udržení vedoucí pozice nemožné a Rantura na čele vystřídal Miguel Fuster.

Ten si dojel již pro třetí prvenství v letošní sezoně a celkem suverénně vede celkovou klasifikaci.

Solà opět nebojoval s časem, nýbrž se svým vozem; tentokrát jeho Citroën C2 S1600 trápilo vadné zapalování, nevhodné nastavení tlumičů a špatný výběr pneumatik. Zatím se zdá, že si s francouzskou „pilkou“ moc nepadli do oka. Na čtvrté erzetě se navíc přidaly problémy s interkomem, takže Solá neslyšel svého spolujezdce. I přes všechny zmíněné problémy však bývalý účastník mistrovství světa dokončil na celkové druhé příčce, což pro něj znamenalo jistě dobrou satisfakci.

Posledním, kdo udolal výsledkovou listinou klesajícího Rantura, byl Sergio Vallejo (Renault Clio S1600), který i přes problémy s odpružením využil znalosti místních rychlostních zkoušek a na stupně vítězů se probojoval těsným náskokem tří vteřin na vítěze skupiny N.

Když nepočítáme famózně jedoucího Rantura, byla tentokrát skupina N živa zejména soubojem tří jezdců z Kanárských ostrovů Concepcióna, Suaréze a Delgada. Během soutěže se však mezi těmito jezdci na vozech mitsubishi vytvořily několikaminutové rozdíly a pořadí už ve skupině už bylo neměnné.

David Pelejero
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist