www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 16. dubna 2024, Svátek má Irena, zítra Rudolf

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Rallye de Avilés

25. července 2006 • 10:00

Dani Solà letos rozhodně nemá lehkou sezonu. Po několika loňských startech v MS za volantem focusu WRC zůstal na konci roku 2005 bez angažmá, když nevyšel ani projekt startů s Peugeotem 307 WRC, podporovaný španělským importérem Peugeotu.

Solá se tedy vrátil zpět na domácí tratě, na které vyrazil s Citroënem C2 S1600. Pro Španěla je to určitý krok zpět, situace je o to těžší, že jede s „vyhrávacím“ vozem po loňském mistrovi JWRC Danim Sordovi.

Solá vyhrál úvodní podnik letošního španělského asfaltového šampionátu, avšak ve všech dalších soutěžích se mu zdaleka nevedlo tak, jak by si představoval, za což se dostal pod silnou palbu kritiky. Papírově nejsilnější kombinace jezdce a vozu v celém seriálu nedosáhla na žádné další vítězství.

V této tíživé situaci se Solá rozhodl absolvovat intenzivní testy, během kterých se odstranily neduhy, se kterými se jeho Citroën letos nejčastěji potýkal – problémy s tlumiči a diferenciálem.

Výsledkem nemohlo být nic jiného než vítězství v šestém podniku asfaltového mistrovství v Avilés. Daniho triumf byl celkem jednoznačný, jediným jezdcem, kdo dokázal zajíždět podobné časy, byl letošní největší soupeř Miguel Fuster s Renaultem Clio S1600. Ten vyhrál první rychlostní zkoušku, jenže vzápětí jej postihl defekt a téměř čtyřicetivteřinová ztráta se ukázala být jako nesmazatelná.

Díky vítězství Solá stáhl bodovou mezeru v průběžné klasifikaci mistrovství; na Fustera nyní ztrácí pouze jeden bod.

Druhé místo v Avilés nakonec vybojoval Sergio Vallejo s dalším renaultem, pro kterého to znamenalo nejlepší letošní výsledek. Na startu opět chyběl tým Peugeot, návrat Hevii je plánován na další podnik, kterým bude Rally Principe de Asturias.

Jestliže byly pozice mezi vozy S1600 předem známy, tak mezi „enky“ byla situace zcela opačná. Velké brzdy opět ukázaly, co dokáží udělat s výkonností sériových Mitsubishi Lancer Evo IX. Hlavní souboje se soustředily mezi Burga, Concepcióna, Rantura a Fombonu.

Ze začátku udával tempo Burgo, avšak po defektu musel svou pozici přenechat Concepciónovi. Toho pro změnu postihly problémy s turbem a vedení tak přešlo na Fombonu, u kterého zůstalo až do cíle. Španěl si nemohl přát lepší výsledek při premiérovém startu s „devítkou“.

David Pelejero
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist