www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. srpna 2019, Svátek má Helena, zítra Ludvík

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

SOUHRN: Rovanperä vítězem Rally Bohemia 2019

14. července 2019 • 16:30

Přesně po měsíci bude opět pokračovat Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích. Posádky se tentokrát vydají na sever od Prahy, kde se uskuteční další ročník Rally Bohemia. Průběh soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Jan Kopecký - Pavel Dresler (Škoda Fabia R5) - Rally Bohemia 2018

Výsledky Rally Bohemia ON LINE --- Výsledky Rally Bohemia historiků ON LINE --- Základní informace o Rally Bohemia --- Diskuzní fórum k Rally Bohemia

- - - - - - - - - - - - - - - - 2. etapa - - - - - - - - - - - - - - - -

RZ 20 - Staroměstská 2 (4.94 km)

Vítězstvím na závěrečné Staroměstské rychlostní zkoušce symbolicky potvrdila své první místo absolutně na letošní Rally Bohemia 2019 posádka Kalle Rovanperä - Jonne Halttunen na tovární Škodě Fabia R5.

Druhé místo za nimi jak na poslední zkoušce, tak celkově, obsadila posádka jejich týmových kolegů Jan Kopecký - Pavel Dresler, hattrick vozů Fabia R5 pak završili Jan Černý s Petrem Černohorským.

Třetí příčku na závěrečné zkoušce obsadil Simon Wagner, který zároveň skončil čtvrtý absolutně před Vojtěchem Štajfem (3. v klasifikaci MČR). Pro body za šesté místo si dojel Miroslav Jakeš před Václavem Pechem.

Se sedmou příčkou se po včerejších a dnešních potížích musí spokojit Václav Pech, který nakonec ztratil pět minut na vítězného Rovanperäho, za ním se do první desítky vměstnali Roman Odložilík, Martin Vlček a také Věroslav Cvrček, který jako jediný z první desítky startoval na voze starší kategorie S2000.

Třídu 3 po zásluze ovládl Martin Šikl před Petrem Hrobským a Marcelem Tučkem, služebně nejstarší z této trojice, tedy Tuček, si nakonec připsal prvenství na závěrečné rychlostní zkoušce.

Výhra Petra Semeráda na posledním testu už nemohla nic změnit na vítězství Václava Stejskala v kategorii 2WD před tímto talentovaným mladíkem, který souboj o první místo prohrál na předchozí zkoušce. Třetí příčkou symbolicky na RZ 20 za druhým René Dohnalem stvrdil své třetí místo absolutně v hodnocení dvoukolek Dominik Brož.

RZ 19 - Radostín 2 (21.68 km)

Druhý průjezd nejdelší rychlostní zkouškou soutěže a zároveň s největší pravděpodobností rozhodl o celkovém vítězi rally. Na deštěm smáčené trati totiž nejrychlejší Kalle Rovanperä najel na průběžně druhého Jana Kopeckého celkem 11.1 sekundy a jeho náskok před poslední krátkou diváckou zkouškou narostl na 18.5 vteřiny.

Třetí dílčí čas vybojoval Miroslav Jakeš před Simonem Wagnerem, až za nimi pak byl v cíli Sychrova Kopecký následován Votěchem Martinem Vlčkem.

Smůlu měl tentokrát Štěpán Vojtěch, jehož Peugeot 208 WRC ztratil po problémech s turbem výkon. Liberecký pilot tak nabral téměř dvě minuty ztráty a vypadl tak z první desítky, když si na jeho úkor polepšili Odložilík, Cvrček a Vlček.

Ve třídě 3 si přes notnou časovou ztrátu na tomto testu jede pro jednoznačné prvenství Martin Šikl, Petr Hrobský postoupil díky nejlepšímu času podle očekávání na druhé místo před Marcela Tučka.

Ve dvoukolkách naopak neustál situaci Petr Semerád, který tentokrát ztratil více než minutu a přišel o jasné vedení. Do čela kategorie se tak posunul s náskokem 22ti vteřin Václav Stejskal, třetí Dominik Brož ztrácí na druhého Semeráda přes dvě minuty.

RZ 18 - Chloudov 2 (7.26 km)

Dalších devět desetin vteřiny přidal k svému náskoku na Jana Kopeckého na předposledním klasickém rychlostním testu Kalle Rovanperä a je tak otázkou, zda rozdíl 7.4 sekundy bude definitivně stačit k zisku jeho premiérového vítězství na Rally Bohemia.

Průběžně třetí Jan Černý evidentně nikam nespěchá, když byl na druhém Chloudově až osmý. Třetí dílčí místo si stejně jako na předchozím testu zapsal Simon Wagner, tentokrát před Václavem Pechem a Vojtěchem Štajfem.

V kategorii produkčních vozů opět zabral Petr Hrobský, jeho ztráta na třetího Marcela Tučka je tak již jen 14.5 sekundy a je v jeho silách ji smazat již na následující zkoušce. Vedoucí Martin Šikl má na oba dva výše jmenované náskok více než dvou minut, což mu dává dostatek klidu do závěru rally.

Mezi vozy s jednou poháněnou nápravou má situaci pevně pod kontrolou Petr Semerád, který zapsal další nejrychlejší čas před Václavem Stejskalem a René Dohnalem. Ani ve dvoukolkách se tak žádné podstatné změny neudály.

RZ 17 - Kvítkovice 2 (7.23 km)

Kalle Rovanperä a Jan Kopecký se opět podělili o první dvě místa na Kvítkovické rychlostní zkoušce, když mladší z této dvojice přidal ke svému náskoku rovnou jednu vteřinu. Třetí dílčí čas si připsal na své konto Simon Wagner před Miroslavem Jakešem a Vojtěchem Štajfem.

Shodný šestý čas zajeli na RZ 17 Václav Pech a Roman Odložilík, až za nimi pak na tomto testu figuroval Jan Černý. Příbramský pilot však nemá kam spěchat, neboť na Kopeckého mu chybí 32.1 vteřiny a naopak před čtvrtým Wagnerem má stále k dobru 1:40.8 minuty.

V první desítce nedošlo k žádným změnám, v té druhé naopak po havárii odstoupil z dosavadního patnáctého místa David Tomek.

Ve třídě 3 zajeli nejlepší čas shodně Petr Hrobský a Lukáš Matěna před Martinem Šiklem. Na start testu nenastoupil průběžbě druhý Jaroslav Pešl, za Šikla tak na druhou příčku postoupil Tuče, třetí Hrobský ztrácí na chodského jezdce necelou půlminutu.

Nejlepší dvoukolkou byl na RZ 17 Peugeot 208 R2 Reného Dohnala před Opelem Adam R2 Petra Semeráda a dalším Peugeotem 208 R2 dominika Brože. Semerád tak drží relativně komfortní půlminutový náskok před Václavem Stejskalem, pro třetí místo si zatím v klidu může jet nikým neohrožován Dominik Brož.

RZ 16 - Radostín 1 (21.68 km)

První zkouškou, na které soutěžní posádky z čela soutěže strávily více než deset minut, byl Radostín 1. Měřený úsek vedoucí z Malé Skály do Sychrova naplnil očekávání fanoušků a přinesl s sebou nepříjemné komplikace pro řadu soutěžících.

Kalle Rovanperä - Jonne Halttunen, Škoda Fabia R5 - Rally Bohemia 2019 ; foto: rallyservice.cz

Nejlepším časem se blýsknul Jan Kopecký, druhý Kalle Rovanperä však zaostal o pouhých 1.7 vteřiny. Třetím časem si pojistil svou stávající bronzovou pozici Jan Černý, na Kopeckého zde však ztratil 20.7 sekundy.

Na Sychrově soutěž skončila pro dalšího jezdce z popředí výsledkové listiny, kterým byl tentokrát Jan Dohnal, který vyletěl ze svým Fordem Focus WRC mimo trať. Potíže se nevyhly ani Václavu Pechovi, který zkoušku dokončil s poškozeným kolem a ztratil dvě a půl minuty.

Na čtvrté místo se za Rovanperäho, Kopeckého (+5.5 s) a Černého (+ 26.8 s) posunul Simon Wagner, jehož odstup na finského mladíka je ale více než dvouminutový. Na pátou příčku si polepšil vojtěch Štajf, dopředu poskočil také šestý Miroslav Jakeš a necelou minutu za ním byl po poslední zkoušce nedělní dopolední sekce smolař Pech.

Do první desítky se probil také Věroslav Cvrček mladší, který byl na této RZ osmý. Cíl testu naopak nespatřilo celkem sedm posádek, čímž se počet dnes doposud odstoupivších zaokrouhlil na rovnou desítku.

Komplikace se nevhnuly ani jezdcům na produkčních vozech. Martin Šikl opustil se svým Lancerem Evo IX trať, ale potíže Jaroslava Pešla s brzdami nedovolily valašskému jezdci toto zaváhání využít. Jasně nejrychlejší tak byl Petr Hrobský, jenž zde snížil snížil ztrátu na Marcela Tučka na čtyřicet vteřin, tedy více než o polovinu včerejšího manka.

Své kvality potvrdil na prvním průjezdu nejdelší zkouškou rally Petr Semerád, když byl o 3.9 sekundy rychlejší druhého Václava Stejskala. Semerád tak nadále vedl před Stejskalem, na třetí místo se posunul Dominik Brož, neboť doposud třetího Tomáše Knápka zradil motor jeho Opelu Adam R2.

RZ 15 - Chloudov 1 (7.26 km)

O tom, že i krátká rychlostní zkouška může být hodně zrádná, se na prvním Chloudově přesvědčil průběžně čtvrtý Filip Mareš. Vedoucí muž průběžné absolutní klasifikace domácího šampionátu zde totiž havaroval a se soutěží se musel nedobrovolně rozloučit.

Pomyslnou šťastnou sedmičku zkompletoval dalším dílčím prvenstvím na této zkoušce Kalle Rovanperä, na druhého Jan Kopeckého najel ale pouhé čtyři desetiny vteřiny a rozdíl mezi oběma továrními piloty tak činil pouze 7.2 sekundy.

Kopecký se zároveň posunul na druhou příčku, neboť Jan Černý sice zajel třetí čas, ale na kosteleckého jezdce ztratil 6.1 vteřiny, což ve výsledku vyústilo v odstup šesti desetin na pilota mladoboleslavské Fabie R5.

Po odstoupení Mareše a problémech Martina Vlčka, který své konto zatížil minutovou penalizací za pozdní příjezd do časové kontroly, se na desáté místo posunul Roman Odložilík.

Petr Hrobský zajel na RZ 15 nejlepší čas třídy 3 před jejím lídrem Martinem Šiklem, třetí čas si ale připsal Marcel Tuček, který evidentně nehodlal přepustit své třetí místo za Jaroslavem Pešlem mladšímu soupeři.

Ve dvoukolkách přidal ke svému náskoku na druhého Václava Stejskal další důležité vteřiny Petr Semerád, když byl nejrychlejší před Janem Talašem a René Dohnalem.

RZ 14 - Kvítkovice 1 (7.23 km)

Do nedělního rána vstoupily opět nejlépe opět posádky domácího továrního týmu Škoda Motorsport. Celkově už šestý nejrychlejší čas zaznamenal Kalle Rovanperä před Janem Kopeckým, což znamenalo, že se mladý Fin vrátil do čela průběžné absolutní klasifikace soutěže před Jana Černého.

Příbramskému jezdci vstup do druhé etapy nevyšel úplně ideálně, když zkoušku dojel až šestý se ztrátou 9.3 sekundy. S minimálními odstupy pak před ním na tomto testu figurovali Simon Wagner a Vojtěch Štajf. Třetí nejlepší čas zajel Filip Mareš.

Přes kratší výlet mimo trať si nepohoršili Jan Dohnal a ani Miroslav Jakeš, tolik štěstí jako oni však neměl Karel Trojan, který musel po havárii na této zkoušce odstoupit.

Ve třídě 3 zahájil den nejlépe lídr Martin Šikl před Petrem Hrobským, který se snažil vymazat páteční ztrátu na třetího Marcela Tučka. Druhé místo dál drží Jaroslav Pešl, alespoň do hry o dílčí body za etapu se vrátil Lukáš Matěna.

V kategorii 2WD se nejlépe vyspal Jan Talaš, který zajel na RZ 14 nejrychlejší čas mezi 'malorážkami' před Petrem Semerádem a Dominikem Brožem. Semerád tak vedl o 21 vteřin před Václavem Stejskalem, třetí Tomáš Knápek pak ztrácel 43.3 sekundy.

- - - - - - - - - - - - - - - - 1. etapa - - - - - - - - - - - - - - - -

RZ 13 - Střevelná 2 (7.00 km)

Poslední sobotní zkouška Rally Bohemia 2019 už nic nezměnila na tom, že poněkud překvapivým vítězem první etapy se stala dvojice Jan Černý - Petr Černohorský na Škodě Fabii R5 soukromého týmu Keane Motorsport. Až na dalších dovou příčkách po sobotě figurují obě tovární Fabie R5 pilotované Kalle Rovanperäm a Janem Kopeckým.

Jan Černý - Petr Černohorský, Škoda Fabia R5 - Rally Bohemia 2019

Kopecký a Rovanpera zajeli na posledním dnešním testu dva nejlepší časy, třetí pak byl Filip Mareš, jemuž náleží průběžně čtvrté místo celkově před Janem Dohnalem, který byl na RZ 13 čtvrtý před průběžným lídrem rally Černým.

„Po 11. RZ, kde mnoho posádek z prvních dvaceti aut udělalo defekt, můžeme asi poděkovat našim špionům, kteří nás nechali jet po silnici, proto jsme netrefili to, co soupeři a také neudělali defekt. V tomto případě se nám tak naše aktuální zprávy přímo z tratě vyplatily, jinak to v sobotu bylo poměrně komplikované, jelikož mezi průjezdem našich špionů a následně našem závodním, byla často poměrně značná časová prodleva,“ konstatoval v tiskové zprávě navigátor vedoucí posádky Petr Černohorský.

„I když jsme se na naši pozici dostali především kvůli defektům ostatních posádek z popředí, i tak jsme moc spokojeni, a to především díky tomu, jak nám v sobotu všechno fungovalo. Už teď se na nedělní den moc těšíme. Zároveň si ale uvědomuji, že asi nebudeme mít takovou rychlost, jako dvě tovární posádky za námi, takže se asi brzy trochu opět propadneme průběžným pořadím dolů. My se ale budeme snažit jet co nejrychleji, protože celou Bohemku máme skvěle rozjetou a chceme, aby to takhle podobněkončilo pochopitelně i v neděli,“ doplnil v cíli 1. etapy Jan Černý.

Šestý je po úvodní etapě Václav Pech, který už ale ztrácí na Černého více než minutu. Sedmá pozice aktuálně náleží Simonu Wagnerovi před Vojtěchem Štajfem, nejlepší desítku uzavírají Miroslav Jakeš a Martin Vlček.

Jan Kopecký: „Na tu bídu, kterou jsem dnes předváděl, není naše ztráta naštěstí tak velká. Dopoledne jsem se netrefil do pneumatik. Odpoledne to bylo lepší, sice pršelo a jeli jsme slicky, ale ve finále to bylo lepší než na mokrých. Kromě toho defektu to bylo docela fajn. Zítra se budeme snažit.“

Filip Mareš: „Asi jsem úplně nedokázal využít volbu pneumatik, minimálně na první tři vložky byla dobrá. Po tom defektu jsem se trochu trápil, ale celkově to není špatné. Dneska to byl těžký den, tak nemůžeme asi úplně nadávat.“

Jan Dohnal: „Byla to ohromná pneumatiková loterie. Určitě jsme mohli podat lepší výkon, na spoustě míst jsem si nevěřil. Na druhou stranu jsme to ale projeli bez defektů a bez krizí.“

Václav Pech: „Udělali jsme efekt ve stejném místě, jako většina posádek. Bohužel jsme měli v rezervě jenom dvě tvrdá kola, takže jsem pak následně ještě dělal hodiny a zhasnul mi motor. Zítra se tu ztrátu pokusíme nějak stáhnout.“

V kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou se na poslední zkoušce dne těsně seřadili Václav Stejskal, Petr Semerád a Tomáš Knápek, celkově však nadále vede nejmladší z této trojice, tedy Semerád před Stejskalem a Knápkem.

Cíl etapy spatřila i pětice produkčních vozů. Souboj o první místo mezi Martinem Šiklem a Jaroslavem Pešlem zůstává stále otevřený. Pokud se nic nestane, čtvrtý Petr Hrobský bude mít zítra k dispozici celkem 77 km rychlostních testů k tomu, aby stáhnul necelých 105ti vteřin na třetího Marcela Tučka. Poslední Sandra Pokorná ztrácí již přes sedm minut.

RZ 12 - Bzí 2 (8.87 km)

Dvanáctá rychlostní zkouška vrátila vše do vyjetých kolejí, když ji vyhrál Kalle Rovanperä o čtyři desetiny vteřiny před Janem kopeckým. Třetí Jan Černý ztratil na finského mladíka 6.8 sekundy, přesto však udržel své průběžné vedení o 15.7 sekundy právě před tímto pilotem mladoboleslavského továrního týmu.

Na medailové pozice se opět vrátil Kopecký, čtvrtého Filipa Mareše za sebe odsunul s odstupem 4.1 vteřiny. Ve dovukolkách si nejlépe počínali jezdci z nejlepší trojky, ve vedení tak zůstalo trio Semerád, Stejskal a Knápek, s notným odstupem za touto trojicí pak figuroval čtvrtý Dominik Brož.

Ve třídě 3 stáhnul Jaroslav Pešl náskok vedoucího Martina Šikla na rozdíl 4.9 sekundy, v klidu mohl být Marcel Tuček, za nímž zaostával Petr Hrobský o 1:39.4 minuty.

RZ 11 - Milíře 2 (8.06 km)

Pokud RZ 10 znamenala z pohledu výsledků jistou nudu, pak hned následující zkouška s sebou přinesla doslova zemětřesení. Defekt pravého předního kola postihl na tomto testu řadu posádek a pohled do dílčích výsledků RZ 11 byl doslova neuvěřitelný.

Nejlepší čas zajel Jan Černý před Janem Dohnalem (+4.9 s) a Martinem Vlčkem (+10.8 s). Čtvrtý čas patřil Věroslavu Cvrčkovi mladšímu s Fabií S2000 (+21.0 s), pátý pak byl Martin Šikl s produkčním Lancerem Evo IX (+24.6 s) před Jaroslavem Pešlem a sedmý absolutně pak byl osmnáctiletý Petr Semerád s Opelem Adam R2 (+28.3 s)!

Do čela průběžné absolutní klasifikace tak šel rázem Jan Černý před Filipem Marešem a Kallem Rovanperäm, za čtvrtého Jana Kopeckého se posunul Jan Dohnal namísto Václava Pecha. Martin Vlček poskočil na konec první desítky, s uraženým kolem naopak musel odstoupit Martin Březík.

Do čela hodnocení dvoukolek se posunul Semerád, druhý René Dohnal za cílem testu odstoupil pro poruchu alternátoru a virtuálně se tak na druhou a třetí pozici posunuli Václav Stejskal a Tomáš Knápek.

Defekt se nevyhnul ani dosavadními lídru třídy 3 Petru Hrobskému. Ztráta více než tří minut znamenala propad na čtvrtou příčku, do vedení třídy tak šel Martin Šikl před Jaroslavem Pešlem a veteránem Marcelem Tučkem.

RZ 10 - Rašovka 2 (5.97 km)

Pro desátý rychlostní test byly příznačné minimální odstupy mezi jednotlivými posádkami, takže v první desítce absolutního pořadí nedošlo k žádným změnám. Nejlepší čas si připsal ke svému jménu Kalle Rovanperä před Janem Kopeckým a Filipem Marešem.

Vše při starém zůstavalo mezi posádkami na produkčních vozech, podobně tomu bylo i ve dvoukolkách, kde však po havárii skončil do té doby šestý Petr Krajča.

RZ 9 - Hradčany 2 (7.67 km)

Druhá polovina sobotní části letošní Rally Bohemia začala překvapivě cca o dvacet minut dříve, než bylo plánováno v časovém harmonogramu soutěže. Tento fakt nicméně nevadil Janu Kopeckému k tomu, aby zajel nejrychlejší čas před svým týmovým kolegou Rovanperäm a Václavem Pechem.

Čtvrtý dílčí čas zajel Jan Černý před Filipem Marešem, což znamenalo, že se na čtvrtou příčku před příbramského pilota posunul Pech. Do pozdně odpoledních bojů v proměnlivém počasí nastoupila už jen šedesátka posádek bojujících o body v rámci Autoklub MČR v rally.

Ve třídě 3 se měnily pouze vzájemné odstupy mezi zbývající pěticí posádek. Jaroslav Pešl snížil svou ztrátu na Petra Hrobského a Martina Šikla, vedoucí trojici od sebe dělilo jen 13.6 sekundy. Čtvrtý Marcel Tuček už ztrácel necelou minutu, Sandra Pokorná zaostala na somikilometrové zkoušce o 42 vteřin a její ztráta na vedoucího Hrobského narostla na pět minut.

Další nejrychlejší čas v kategorii 2WD a třídě 6 zajel Petr Semerád, jeho ztráta na vedoucího Reného Dohnala se tak smrskla na 2.6 sekundy. Druhým časem na RZ 9 si pojistil třetí příčku Václav Stejskal.

RZ 8 - Střevelná 1 (7.00 km)

Další nejrychlejší čas si na posledním testu první sobotní sekce připsal Filip Mareš, čímž se přiblížil na rozdíl rovných pěti vteřin vedoucímu Rovanperämu. Finský talent byl na RZ 8 třetí za Janem Dohnalem, až za čtvrtým Václavem Pechem pak dokončil tuto zkoušku Jan Kopecký.

Vedoucí pětici v podání Rovanperä, Mareš, Kopecký, Černý a Pech od sebe dělilo celkem 27.7 sekundy. Na šestou příčku absolutně se posunul Dohnal se ztrátou 51.5 vteřiny na Rovanperäho na úkor Simona Wagnera.

Staus quo v podání trojlístku Hrobský, Šikl a Pešl zůstal zachován ve třídě 3, podobně tomu zůstalo i v celkovém hodnocení dvoukolek (Dohnal, Semerád a Stejskal). V dílčím hodnocení se ale na RZ 8 prosadili na první tři místa Václav Stejskal, Jan Talaš a Dominik Brož.

RZ 7 - Bzí 1 (8.87 km)

Nejdelší zkoušku první sekce opanoval Filip Mareš, a to o 6.2 sekundy před Kalle Rovanperäm, třetí Jan Kopecký byl zpět o dalších 1.7 vteřiny. Na čtvté a páté příčce se na této zkoušce těsně seřadili Václav Pech a Jan Černý, pátý Vojtěch Štajf ztratil na necelých devíti kilometrech 24.9 sekundy!

Za vedoucího Rovanperäho se posunul Mareš (+6.8 s), na kterého ztrácel třetí Kopecký 6.9 s. Miroslav Jakeš skončil se svou Fabií R5 v hodinách, na osmou příčku se tak posunul výše zmiňovaný Štajf.

Slabě obsazená kategorie produkčních vozů doznala změnu nejen na čele. Petr Hrobský zajel Bzí o 2.2 vteřiny rychleji než Martin Šikl, až za třetím Marcelem Tučkem dojel se ztrátou 24.2 sekundy na Hrobského Jaroslav Pešl. Valašský jezdec se tak rázem propadl až na třetí pozici za výše uvedenou dvojici. Ještě hůře ale dopadl Lukáš Matěna, který musel za cílem zkoušky odstoupit pro poruchu elektroinstalace.

Další výborný čas zajel v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou Petr Semerád, který se tak přiblížil vedoucímu René Dohnalovi na rozdíl 9.3 sekundy.

RZ 6 - Milíře 1 (8.06 km)

První Milíře zvládly nejlépe obě tovární Škodovky v pořadí Rovanperä a Kopecký. Stejná jména se pak objevila na prvních dvou místech celkových výsledků po RZ 6, když týmové kolegy od sebe dělilo rovných dvanáct vteřin. Třetí na RZ i celkově za Kopeckým figuroval Mareš. Na šestou pozici si čtvrtým časem polepšil na úkor Jana Dohnala rakouský host Wagner.

Lukáš Matěna ztratil na RZ 6 přes jedenáct sekund, za vedoucího muže třídy 3, Pešla, se tak posunuli Hrobský a Šikl. Ve dvoukolkách si díky jednoznačně nejrychlejšímu času polepšil na druhou příčku za Dohnala mladý Semerád, třetí byl po tomto testu Stejskal.

RZ 5 - Rašovka 1 (5.97 km)

Nejkratší z 'normálních' rychlostních zkoušek v délce šesti kilometrů ovládnul Jan Kopecký, za ním se ve stejném odstupu šesti desetin vteřiny seřadili Kalle Rovanperä a Simon Wagner, který tak konečně dal vzpomenout svým skvělým výkonům za volantem er-dvojkové dvoukolky.

Čtvrtý čas pomohl Janu Černému k postupu na druhé místo průběžné absolutní klasifikace za Rovanperäho, za třetího Filipa Mareše se na úkor Václava Pecha posunul Jan Kopecký.

Ve třídě 3 byl nejrychlejší Petr Hrobský, který se tak posunul se ztrátou necelé vteřiny za druhého Lukáše Matěnu, druhý čas stačil k udržení vedení Jaroslavu Pešlovi. Ve dvoukolkách si poprvé připsal nejlepší čas Václav Stejskal, celkově se však nic neměnilo.

RZ 4 - Hradčany 1 (7.67 km)

První klasický rychlostní test vyhrál Kalle Rovanperä a zároveň se tak dostal do čela průběžné absolutní klasifikace letošní Rally Bohemia. Také další dvě příčky patřily mladíkům na Fabiích R5, respektive Filipu Marešovi a Janu Černému, za kterými byl v těsném závěsu Václav Pech.

Mimo trať se na chvíli ocitnul Jan Kopecký, pilot tovární Škody se tak rázem z první příčky propadl až na šestou se ztrátou necelých deseti vteřin na Rovanperäho. Na druhé místo si polepšil Filip Mareš, třetí příčku udržel Jan Černý. Celkově si polepšili Václav Pech (4. místo) a Miroslav Jakeš (7. místo).

Nejlepší čas ve třídě 3 katapultoval do čela kategorie Jaroslava Pešla, se vzájemnými shodnými odstupy 4.4 sekundy se pak za ním srovnali Lukáš Matěna a Martin Šikl.

O pouhou desetinu vteřiny rychleji než lídr kategorie 2WD, René Dohnal, absolvoval necelých osm kilometrů čtvrtého testu mladíček Petr Semerád. Ten se tak posunul na průběžné čtvrté místo za Stejskala a Knápka.

RZ 3 - Staroměstská 1 (4.94 km)

Úvodní sobotní zkoušku v Mladé Boleslavi absolvoval nejrychleji finský talent Kalle Rovanperä, když byl o půl vteřiny rychlejší než jeho týmový kolega Jan Kopecký. V celkovém pořadí tak poskočil Rovanperä za Kopeckého, když na třetí příčku odsunul Jana Černého. Třetí dílčí čas z RZ 3 pomohl k postupu na čtvrtou pozici Filipu Marešovi.

V produkčních vozech bohužel technická závada zastavila Lancer Evo IX jednoho z favoritů a průběžného lídra Jakuba Čapky. Ten sice test vyhrál, ale za jeho cílem bohužel musel odstoupit. Druhý figuroval ve výsledcíchLukáš Matěna, na třetí příčku si nejrychlejším časm polepšil Martin Šikl.

V hodnocení 2WD vyšel rychlostní test nejlépe Jan Talašovi, na čele se však i přes pátý dílčí čas udržel René Dohnal, za něhož poskočil Václav Stejskal, který tak za sebe odsunul tomáše Knápka a Petra Krajču.

RZ 2 - Sosnová 2 (1.61 km)

Ve výsledcích druhého rychlostního testu se za sebou seřadily tři Fabie R5 v čele s tou, kterou opět pilotoval Jan Kopecký. Druhý čas zajel Jan Čený, třetí Kalle Rovanperä a čtvrtý byl Jan Dohnal před Simonem Wagnerem.

Po 'zahřívacím' úvodu tak vede Kopecký o devět desetin vteřiny před Černým, se ztrátou dalších devíti desetin sekundy se po dnešku dělí o třetí místo zahraniční hosté Wagner a Rovanperä. Páty je Dohnal před Štajfem a Pechem, osmý pak Mareš a první desítku uzavírají týmoví kolegové Miroslav Jakeš a Martin Březík.

Ve třídě 3 zvládnul oba průjezdy sosnovskou tratí nejlépe Jakub Čapka a po pátku tak vede před druhým Lukášem Matěnou o 2.5 sekundy, třetí pozice náleží veteránovi produkčních vozů Marcelu Tučkovi (+3.9 s).

Ve dvoukolkách je na tom aktuálně nejlépe René Dohnal, který po dvou krátkých testech dokázal najet na průběžně druhého Tomáše Knápka 3.2 vteřiny a na třetího Petra Krajču má k dobru 5.8 sekundy.

RZ 1 - Sosnová 1 (1.61 km)

Zahajovací superspeciální zkoušku letošní Rally Bohemia na rallykrosové trati v Sosnové zajel nejrychleji Jan Kopecký na tovární Škodě Fabii R5 před Simonem Wagnerem a svým týmovým kolegou Kallem Rövanperou.

O čtvrtý čas se podělili na RZ 1 Jan Černý a Jan Dohnal, šestý byl pak Filip Mareš před Vojtěchem Štajfem a Václavem Pechem. Smůlu měl Roman Odložilík, kterému na startu zkoušky zhasnul motor jeho Fabie R5 a fryštácký pilot tak ztratil 6.9 sekundy.

Úvodní divácká zkouška nabídla zajímavý, i když pro nezasvěceného poněkud matoucí, formát. Na jejím startu proti sobě stály tradičně dvě posádky, nicméně zatímco jedna startovala do RZ 1, posádka v protilehlé stopě startovala do RZ 2. Cca po půlhodině si pak posádky své dráhy a rychlostní zkoušky prohodily a připsaly si čas do chybějící zkoušky.

-jav- ; -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist