www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 13. prosince 2019, Svátek má Lucie, zítra Lýdie

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Po letní pauze opět za volantem

2. října 2019 • 08:00

Příznivci rychlých kol a vůně spáleného benzínu, vítejte u čtení zprávy ze sedmého dílu Traiva Rally Cupu. Po letní pauze zpestřené golfovým turnajem jsme se opět vrátili na testovací polygon Tatra Truck, kam si v prosluněnou sobotu 21. října našlo cestu celkem dvaačtyřicet soutěžících. Na všechny čekalo obligátních 25 ostrých kilometrů. Součástí tratě byl i výjezd svahu o sklonu 30 stupňů a následný skok, který dokonale prověřil technickou připravenost posádek.

Náši zprávu začneme tradičně v kategorii historiků. Zde se přihlásili čtyři účastníci. František Navrátil se u nás ukázal s Peugoetem 205 GTi po roční pauze, avšak kvůli technické závadě odstoupil po rychlostní zkoušce číslo 4. Martin Klepáč s dalším Peugeotem 205 GTi je pravidelným účastníkem mistrovských závodů historických vozidel. K nám si přijel zatrénovat před posledním mistrovskou rally ve Vsetíně. Nakonec si odvezl 3. místo mezi historiky. Lukasze Halamu a jeho Nissan Sunny GTi jsme mohli vidět při letošním prvním závodu série. Stejně jako tehdy i v tomto závodě si odvezl stříbro. Pepa Peřina se svou É třicítkou kategorii historiků vyhrál a upevnil si celkové vedení v klasifikaci kategorie před absentujícím Jirkou Vichtou. Pepa jel opravdu svižně, když v početném startovním poli obsadil i 17 příčku celkově.

Nyní se přesuneme do kategorie F2 pro vozy s jednou poháněnou nápravou. Zde bylo převzato 20 účastníků, z nichž 4 nespatřili cílovou fotobuňku. Pro Mariusze Smolika a jeho Saxo to nebyla vydařená premiéra. Pro Technickou závadu odstoupil po druhé rychlostce. Saxo v barvách týmu SK DER také nespatřilo cíl, když Jirka Gerych trefil díru, ta měla za následek zlomený čep řízení, přední kola byla každé na jinou stranu a do cíle rychlostní zkoušky chyběly ještě vic jak dva kilometry.

Z velkého mistrovství si k nám přijel zatrénovat i Vladimír Mandík. Avšak z jeho Fabie TDi začala crčet nafta a tak musel při své premiéře u nás rozšířit řady odstoupivších. Svůj první start na Traiva Cupu nedokončil ani polský jezdec Beniamin Sikora. Sdílel techniku v podobě Citroenu Saxo s Mariuszem a oba zastavila závada na motoru, který přehnaně vibroval. Bohužel až šestnácté místo mezi dvoukolkami obsadil Lukasz Novak. S Fiestou R2 jel velmi agresivně, jenže v poslední zkoušce přišla chyba a s ní velká časová ztráta, která měla za následek pád průběžným pořadím. Dalším nováčkem v poli byl Piotr Stepien na Fiatu Seicento Sporting. Při své premiéře dokončil jako patnáctý mezi dvoukolkami. Červeno-stříbrné BMW 316 přivezl do Kopřivnice Daniel Konečný. Jel zde poprvé a dokončil jako čtrnáctý v kategorii F2. Jako růže mezi trním se cítila Lenka Kaločová na Clio Sport v barvách týmu SK DER. Ta byla jedinou ženou ve startovní listině. S každým odjetým metrem se zlepšovala a postupně zrychlovala. Pro tentokrát se umístila mezi dvoukolkami na třináctém místě.

O příčku výše, konkrétně na dvanácté, dokončil tento závod dravě jedoucí mladoboleslavský speciál, který řídil Rostík Kovařčík. Svou jízdou bavil všechny přihlížející. Že Traiva Rally Cup je vhodným seriálem pro začínající jezdce dokazuje start Dominika Jakeše. Dominik je bratranec známějšího Mirka Jakeše. Máme se tedy na co těšit. Dominik si pro svou premiéru vybral Hondu Civic VTi a jeho rádcem na sedadle spolujezdce byl zkušený Jarda Novák. Spolu dokončili na jedenáctém místě v kategorii. V Peugeotu 206 se přijel do Kopřivnice svézt Richard Šácha. Při svém premierovém startu dokončil jako desátý mezi dvoukolkami. Se stejným vozem startoval také Petr Pavič. Na Richarda najel skoro minutu a v cíli bere devátou příčku v kategorii. Silného jedničkového bavoráka přivezl opět Petr Kolář. Zajížděl vyrovnané časy a mohl by být i výše, avšak nasazení nevydrželo auto a v poslední RZ se objevily problémy s geometrií. Nakonec z toho bylo osmé místo v kategorii F2. Po dvou startech ve Star Rally Historic se na Traiva Cup vypravil také Daniel Polášek. Stříbrnou Hondu Civic VTi při premiéře dovezl do cíle na sedmém místě v kategorii. Pět startů u nás vynechal, ale nakonec se vrátil na polygon také Krzysztof Grzywacz se Saxem VTS. Rychlá a přesná jízda tentokrát stačila na šestou pozici mezi dvoukolkáři. Na nezvyklé pozici dokončil letošní sedmý závod Sebastian Puzoň. S Cliem III RS jel velmi rychle, ale stačilo tentokrát až na pátou příčku v kategorii F2. Avšak tento výsledek stačil na to, aby si upevnil vedení v klasifikaci dvoukolek. Pomyslná bramborová medaile mezi dvoukolkami patří Michalu Petrželkovi, který na Traiva Cup přivezl krásnou a ostrou Škodu Fabii Kitcar, se kterou závodil Zdeněk Němec. Velmi úspěšně se u nás uvedl polský jezdec Wieslav Bak. Ten přivezl soutěžní techniku v podobě Fordu Fiesta R2, s níž se umístil mezi dvoukolkami na bronzové příčce a v absolutní klasifikaci dokonce na sedmém místě. Stříbrná příčka v kategorii F2 a šestá absolutně, to jsou výsledky dalšího polského jezdce Rafala Pochlopieně a jeho velmi rychlé Astry GSi. Stupně vítězů mezi dvoukolkami byly okupovány jezdci z Polska. Když tuto kategorii vyhrál Rafal Krecioh na Peugeotu 208 R2. Jemu se vyplatila rychlá a agresivní jízda, když se umístil velmi vysoko i absolutně, konkrétně na pátém místě.

Nyní jsme se dostali i k velkým autům kategorií N4 a F4, kterým jde především o absolutní pořadí. Podívejme se spolu, jak se jim vedlo. Tomáš Dihel se našeho cupu zúčastnil poprvé. Snad příště vydrží spojka, která jej vyřadila po čtvrté rychlostce. Dalším, kdo odstoupil po této rychlostce byl i Pavel Ševčík. Na prvním voze mu praskla poloosa a na černém civilním Lanceru Evo 9 mu nasazením skoro zhořely brzdy. Pavel tak odstoupil a domů do Fryštáku asi odjel bez brzd. Krásnou Evo desítku sdíleli jezdci Jirka Kratochvíl s Janem Procházkou. I oni rozšířili řady odstoupivších, když na jejich voze nevydržela převodovka. Své působení ukončili také po čtvrté rychlostce. Čest rodu Ševčíků hájil nakonec jen David Ševčík na Impreze GT. S tímto vozem startoval také na Zlínském Autoslalomu a tady v Kopřivnici startoval poprvé ve stylu rally. Celkově se umístil na 29. příčce a jedenácté v kategorii N4. Atraktivní jízda, ve které nechybí smyky, to je vizitka Petra Mikuláštíka a další Imprezy GT. Petr se jízdou předně baví a tak na výsledky moc nekouká. Tentokrát bral 25. místo absolutně a desáté mezi eNky. Vladimír Odehnal přijel do Kopřivnice s krásnou Imprezou STI N12. Na trati si počínal velmi dobře a jízdu si užíval, nakonec se umístil jako devatenáctý absolutně a devátý v kategorii N4. Šestnáctý celkově a osmý mezi eNkaři dokončil sedmý díl Traiva Rally Cupu Martin Lošťák jedoucí na Mitsubishi Lancer deváté evoluce. S dalším Lancerem deváté evoluce startoval Zbyněk Šantavý. Čistá jízda jej dovezla na patnácté místo celkově a sedmé mezi vozy kategorie N. Silvera tentokrát potrápil pomalý defekt, na kterém absolvoval celou jednu vložku. Na Impreze 22B s číslem 22 tak dokončil jako třináctý absolutně a šestý v kategorii. O příčku výše dokončil tento závod Lukasz Kobiela s Lancerem EVO IX. Jemu v cíli patřila dvanáctá pozice absolutně a pátá v kategorii N. Na čtvrtém místě v kategorii dokončil známý jezdec z Polska Jaroslaw Szeja. Svou Imprezu STI N15 přivezl i na devátou příčku absolutně. Honza Sedlák neustále pracuje na své Impreze 22B i na sobě samém. Stále postupuje výše a tentokrát si odváží pohár za třetí místo mezi eNky a dokonce obsadil také čtvrtou příčku absolutně. Rychlost, přesná a čistá jízda bez chyb. Tohle je krátká a výstižná charakteristika jízdy Radka Fialy, jehož Lancer desáté evoluce jej dovezl na druhé místo v katekorii N, které podtrhnul ještě třetím místem v absolutní klasifikaci. Nejkratší čas napříč kategoriemi naměřila časomíra Lubomíru Světínskému a jeho Impreze WRX STI. Lubomír se tak stal absolutním vítězem sedmého závodu i vítězem kategorie N. Gratulujeme. Ještě však zbývá rozebrat kategorii F4. Třetí místo v nejvyšší kategorii a čtrnácté celkově obsadil polský jezdec Marcin Macura s upravenou Škodou Fabia PROTO. Po hodně dlouhé době se u nás ukázala technika Super 2000. Tu přivezl Lukáš Pondělíček v podobě své Škody Fabie S2000. Své účinkování zakončil na osmém místě absolutně a druhém v kategorii F4. Díky druhému místu absolutně si upevnil vedení v celém poháru Silvestr Mikuláštík na Subaru Impreza WRC. Silvestr vyhrál také klasifikaci kategorie F4.

Gratulujeme všem oceněným jezdců a děkujeme za jejich předvedené výkony na trati testovacího polygonu Tatra Truck. V sedmém závodě se nám přihlásilo mnoho nových tváří, kteří mají chuť závodit. Traiva Rally Cup je skvělým a bezpečným krokem do světa rychlých kol. Tak neváhejte a přihlaste se. Příští závod je naplánován na sobotu 12. října a jeho dějištěm bude opět Polygon Tatra Truck v Kopřivnici. Loučíme se s Vámi mottem našeho cupu GO Hard or GO Home.

Průběžné pořadí:

Absolutně:

1. Mikuláštík 55 | 2. Fiala 39 | 3. Světínský 27 | 4. Podešva 17 | 5. Sedlák 16

N4:

1. Fiala 51 | 2. Světinský 32 | 3. Podešva 23 | 4. Sedlák 22 | 5. Silvero 21

F2:

1. Puzoň 61 | 2.-3. Gerych a Puzoň 29 | 4. Pochlopieň 18 | 5. Nowak 15

Historic:

1. Peřina 44 | 2. Vichta 34 | 3. Gacík 19 | 4. Halama 16 | 5. Pfeifer 15

-pr-
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist