www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 15. února 2025, Svátek má Jiřina, zítra Ljuba |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Reklama Nejčtenější články |
Zveřejněny Národní sportovní řády a Standardní propozice na sezónu 2025Autoklub České republiky zveřejnil Národní sportovní řády a Standardní propozice na nadcházející sezónu 2025. Tyto dokumenty obsahují několik změn, které upravují pravidla všech vypsaných šampionátů v rámci automobilových soutěží soudobých i historických automobilů. Asi nejvýznamnější změnou u soudobých automobilů je zjednodušení bodování jezdců s jinou než českou licencí. Dlouhou dobu to bylo možné pouze pro jezdce, kteří prokázali, že jsou EU profesionální jezdci. Od letošního roku je konečně zavedena jednodušší forma v podobě registračního poplatku na rozumné výši (5000 kč / 200 euro). Možné je se zaregistrovat zvlášť do MČR, Rally Challenge i Rallysprint série. Samozřejmě se těchto závodů mohou zahraniční jezdci zúčastnit i bez nároků na body, jak tomu bylo doposud. Druhou zásadní změnou, která kopíruje předpisy v MS i ME, je zavedení samostatné klasifikace pro spolujezdce. Doposud se u nás vedla jen klasifikace jezdců, přičemž vítězný spolujezdec byl ten, který odjel s jezdcem nejvíce závodů. Nyní tedy bude vedena samostatná klasifikace, takže vítězem mezi jezdci a spolujezdci se mohou stát lidé, kteří spolu nikdy v autě neseděli. Další změna upravuje hodnocení výsledků u soutěží, které postihnou v první etapě mimořádné události. Také byl zveřejněn seznam jezdců s prioritou ASN, který můžete nalézt níže. Další změnou je povinnost použití dvou ručních hasících přístrojů u všech vozidel tříd RC2-RC5. Stejně tak již není možné použít pneumatiky dle FIA předpisů před rokem 2015. Novinkou prochází také úprava plombování turbodmychadel, kdy je možné jedno turbodmychadlo použít maximálně na dva vozy z jednoho týmu. Upraveny jsou také předpisy pro špiony, kdy alespoň jeden člen průzkumné posádky musí prokázat svou jezdeckou historii v rally. Úpravami prošla také definice retardéru a k tomu přidružený způsob penalizování. Do předpisů také byly zařazeny novinky v podobě virtuální šikany a pomalé zóny, se kterými se na českých soutěžích snad hned tak nepotkáme. Upřesněn byl také zákaz použití plachty na vozidlo v uzavřeném parkovišti, které nyní platí i pro střešní klapku a otvory v kapotách.
Zásadní změny nastaly u historických automobilů. Zatímco pravidlo pro bodování zahraničních jezdců zůstalo beze změny, významnou změnou je úplně nové rozdělení a pojmenování tříd korespondující se zásadními změnami, které zavedla mezinárodní automobilová federace FIA od letošní sezóny. Kompletní tabulku najdete v předpisech, níže je k dispozici alespoň orientační verze. Zatímco v rámci mistrovství Evropy historických vozidel jsou povoleny vozy jen po periodu J s koncem roku 1992, v ČR je navíc vypsána kategorie 5 pro vozy do konce roku 2000.
Jednotlivé dokumenty najdete zde: Národní sportovní řády - kapitola A - obecná část Národní sportovní řády - kapitola B - činovníci Národní sportovní řády - kapitola C - disciplinární řád Národní sportovní řády - kapitola D - systém mistrovství Národní sportovní řády - kapitola E - technické předpisy Národní sportovní řády - kapitola F - Rally -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|