www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 6. září 2025, Svátek má Boleslav, zítra Regína

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Uzávěrka na 46. Invelt Rally Pačejov již tuto neděli

4. září 2025 • 09:00

V neděli 7. září o půlnoci se uzavře přihlašovací systém na poslední podnik MČR v rally, 46. Invelt Rally Pačejov. Posádkám, které se ještě do pačejovské soutěže nepřihlásily tak už moc času nezbývá. Po odjetí Barum Czech rally Zlín se souboj o titul Mistrů ČR zúžil na dvě posádky.

Jakub Jirovec - Petr Jindra (Škoda Fabia R5) - Invelt Rally Pačejov 2024

Jak Simon Wagner s Hannou Ostlender, tak i Jan Kopecký s Jiřím Hovorkou, jsou již na rozhodující klání přihlášeni. Na další medailové stupně je však velká tlačenice, kterou česká rally nepamatuje mnoho let. Také v kategorii dvoukolek a ve většině tříd není zdaleka rozhodnuto. Samostatnou kapitolou jsou v Pačejově historické automobily, které tu svoje klání jezdí od roku 1994. O víkendu 20. a 21. září nás tedy čekají napínavé souboje o celkové pořadí MČR v rally a MČR v rally historických automobilů.

Co pačejovští pořadatelé pro posádky tentokrát nachystali? Každý rok se snaží do organizace rally zakomponovat připomínky posádek z celého startovního pole. V letošním roce je to nový příjezd do servisu mimo divácké parkoviště. Samozřejmostí už je zařazení rozbitější RZ Muničák vždy na konec sekce a možnost kontroly vozidla v servisu hned po této zkoušce. Posádky z daleka jistě ocení návrat ke kratší nedělní etapě, kdy je vše podřízeno brzkému konci a vyvěšení výsledků. Již několik let probíhá obměna trati. Letos ji hodně zkomplikovalo množství uzavírek a stavebních prací v regionu, přesto se povedlo zařadit několik nových, velmi atraktivních úseků. Zkoušky jsou poskládány tak, že se ani jedna v této podobě nikdy nejela. Zkušení spolujezdci tak mohou své starší rozpisy nechat doma :-).

Co se nemění je Shakedown. Jedná se o osvědčený úsek, který má na rozjetí vše, co by měl mít. Protože správná rally má začínat i končit na startovní rampě, odstartujeme opět na Mírovém náměstí v Horažďovicích. Okolnosti tomu chtěly, že místo zahřívací jednodušší zkoušky, tentokrát prověří posádky hned na úvod nejtěžší měřený úsek. Cehnická zkouška je změněna a prodloužena na téměř 19 km. Většina vede po úzkých zemědělských komunikacích, které občas vystřídají rychlé pasáže. Druhá v pořadí bude známá třebohostická zkouška, její varianta bude velmi podobná s loňským ročníkem. Tyto dvě náročné zkoušky si posádky zopakují po servisní zastávce na letišti v Kadově. Následovat bude oddychovější strážovická zkouška. Ta se vrací do podoby z dávné historie a mění směr. Zrádný horizont Aleše Holakovského v tomto směru moc posádek nezná, nový průjezd obcí Strážovice nebude znát žádná posádka. Následovat bude oblíbený i nenáviděný Muničák. Ať si kdo chce, co chce říká, tato krátká zkouška má všechny prvky rally a pokud to půjde, bude k Pačejovu patřit.

Nedělní etapa začne také pěkně zostra. Pozměněná, tentokrát polokruhová, RZ Čečelovice obstará ranní probuzení. Díky stavebním pracím v Čečelovicích jsou úseky této zkoušky netradičně poskládány. Závěr je zcela nový. Následovat bude krátká, ale záludná zkouška u Chrášťovic. Nabídne velmi obtížný úsek na zemědělských komunikacích, i rychlejší závěr. Úplný konec rally obstará pracejovická erzeta. Oproti loňskému roku opět trochu pozměněná. Jedná se o rychlou zkoušku s velkým výškovým rozdílem na kvalitních komunikacích. Rozhodující roli zde může hrát počasí. Zatímco u startu a v cíli bývá nepropustná mlha, na kopci kolem Kraselova je zcela jasno. Doufejme, že průběh letošní 46. Invelt Rally Pačejov bude napínavý, a o výsledcích celého šampionátu rozhodne až tato RZ v druhém průjezdu.

Pačejovská trať si i letos zachovává svůj tradiční charakter. Bude se závodit především na úzkých kvalitních cyklostezkách a zemědělských komunikacích. Často mezi křovím, za které není vidět. Nebudou ale chybět ani rychlejší, okruhové pasáže a několik skákacích horizontů. Na rychlostní zkoušce Muničák pak nechybí ani kousek šotoliny a cca kilometr rozbitějšího asfaltu. Ten však před startem prošel ozdravnou kůrou, nejkritičtější úseky byly kvalitně opraveny. Několik rychlostních zkoušek je polookruhových. Je to hlavně z důvodu, aby se využily všechny sportovně hodnotné úseky na dané RZ. Úseky opakující se dvakrát jsou většinou krátké a nemají sloužit k umělému natahování rychlostních zkoušek. A v úvodní části celé pačejovské trati čeká na posádky jedna asi celosvětová rarita...

Všem, kdo se ještě nestihli přihlásit na 46. Invelt Rally Pačejov zbývají poslední hodiny. Na všechny posádky se těší celý organizační tým Automotoklubu Pačejov.

Miroslav Žitník
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist