www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 16. září 2025, Svátek má Ludmila, zítra Naděžda |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Reklama Nejčtenější články |
SOUHRN: Ford si připsal na Rali Ceredigion double, vítězství bere Jon ArmstrongSeriál mistrovství Evropy pokračuje svým pátým podnikem. Posádky se vrací na asfaltový povrch při jednom z nejikoničtějších závodů mistrovství Evropy - Rally di Roma Capitale, jenž se letos jede v netradičním termínu na začátku července. Průběh soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ. Online výsledky - Diskuse k soutěži - Základní informace k Rali Ceredigion Vítězný double si na Rali Ceredigion připsala stáj M-Sport s vozy Ford Fiesta Rally2 MkII. Z vítězství na předposledním závodě mistrovství Evropy se radoval Jon Armstrong před Rometem Jürgensonem. Na stupně vítězů je pak doprovodil Miko Marczyk, který si tak upevnil vedoucí pozici v šampionátu ME. Již podruhé byla do seriálu mistrovství Evropy zařazena Rali Ceredigion s centrem ve městě Aberysthwyth ležícím na západním pobřeží Walesu. Už vloni nebyl o tuto soutěž mezi posádkami příliš velký zájem, letos byla situace ještě horší, když se na start postavilo pouhopouhých 26 posádek. Faktorů pro takto nízký počet je několik - jedná se o předposlední díl šampionátu, takže řada týmů má již vyčerpané budgety. Navíc se pro většinu týmů jedná o nejnákladnější podnik z celého seriálu - a to nejen kvůli drahým nákladům přímo na místě, ale také kvůli nutnosti dopravy trajektem, celních věcí a dalších podobných problémů souvisejících s brexitem. Plus navíc soutěž letos nebyla zařazena do juniorských šampionátů. Po neúčasti na zlínské Barumce se Mads Ostberg nepředstavil ani ve Walesu, takže bylo jasné, že reálných kandidátů na titul mistra Evropy zbyli jen Miko Marczyk a Andrea Mabellini. Po výborném výsledku na Barumce měl pak stále ještě teoretickou šanci i Jon Armstrong, musel by ale oba zbývající závody vyhrát a jeho soupeři nedojíždět. Do napínavého souboje dvojice Marczyk-Mabellini se bohužel rozhodli vstoupit sportovní komisaři. Mabelliniho vůz byl totiž ve středu před závodem stále ještě v celním řízení na hranici a tak se nemohl zúčastnit naplánovaného testu. Jeho inženýry nenapadlo nic lepšího, než si ukrátit čas při čekání tím, že si projedou trať. V cíli jedné rychlostní zkoušky je pak přistihl FIA bezpečnostní delegát, který vše nahlásil. A výsledek - sportovní komisaři udělili Mabellinimu ještě před startem dvouminutovou penalizaci. Tím byl souboj prakticky rozhodnut - Marczyk potřeboval jet tak, aby dojel do cíle a získal co nejvíc bodů, naopak Mabellini potřeboval jet tak, aby z té ztráty umazal co nejvíc možného a následně se pokusil zabojovat na power stage. Oběma se tohle podařilo, Marczyk dojel třetí absolutně, Mabellini se dokázal probít na šestou příčku a návdavkem vyhrát power stage. Ale pojďme do souboje o vítězství. Tedy, souboj to nebyl prakticky žádný. Pokud nepočítáme superspeciálku přímo v centru města Aberystwyth, dvojici jezdců s Fordy nikdo nestačil. I přes jednu krizovku ve větší rychlosti byl nakonec tím rychlejším zkušenější Armstrong, který po vteřinkách navyšoval svůj náskok před Jürgensonem a nakonec bezpečně zvítězil. Stejně tak bezpečně dojel druhý Romet Jürgenson, který letos startuje v kompletním britském šampionátu. Stejně bezpečně pak dojel třetí Marczyk následován Creightonem, Prycem a Mabellinim. Výsledky vypadají celkem jednoznačně a nezajímavě, rozhodně se ale nedá říct, že by se nic nedělo. O tom by mohl vyprávět Callum Devine, kterému začala jeho Škoda Fabia RS Rally2 hořet dokonce dvakrát. Max McRae ztratil veškeré šance hned na třetí zkoušce, kde byl více než padesát minut v příkopu. Mimo přední příčky na stejném úseku vypadl i Meirion Evans, který po hodinách poškodil zavěšení i brzdy a než se dobelhal do cíle, ztratil skoro osm minut. Na šesté rychlostní zkoušce pak rozebral svou Fabii RS Rally2 také jeden z mála zahraničních jezdců a do té doby slušně jedoucí Jakub Matulka. Samostatnou kapitolou je pak Philip Allen. Ten odstoupil už na první free practice, ve které v jednom z brodů poškodil levé přední kolo. Na místě se snažil auto provizorně opravit a snažil se najít cestu, kterou by mohl odjet mimo trať zkoušky, aby stihl kvalifikaci. Od místního pořadatele si půjčil jeho privátní Volvo, se kterým o pár set metrů dál definitivně zapadl. Kvalifikaci tak vynechal a musel startovat vzadu za Martinem Vlčkem, kterého při prvním průjezdu třiatřicetikilometrové 'ďábelské' zkoušky dokonce dojel. Při druhém průjezdu tou samou zkouškou se mu to už nepodařilo, své vystoupení totiž zakončil efektní piruetou a další zničenou Fabií... Jak již bylo zmíněno v předchozím odstavci, na startu se objevila i jedna česká posádka. Po anabázi se Škodovkou se Martin Vlček vrátil zpět do kokpitu Hyundai i20 N Rally. Pracovními povinnostmi vytíženého Jakuba Kunsta pak na sedadle spolujezdce nahradila Karolína Zubíčková. Společný start po dlouhé době nezačal příliš dobře - při druhé free practice vylétli z tratě a poškodili rameno. To se podařilo opravit a stihli odstartovat do kvalifikační zkoušky, kterou však nedokončili, když po jednom z horizontů přímo před statickými kamerami promotéra zahodili svůj vůz do příkopy. Přitom prioritou Martina Vlčka bylo hlavně dojet, protože jeho největší soupeř v boji o titul ERC Masters kvůli zdravotním problémům chyběl. I proto se Vlček se Zubíčkovou rozhodli po těchto varováních zvolit klidnější tempo, které stačilo k jedenáctému místu absolutně a vítězství mezi ERC Masters. Prachbídně obsazenou kategorii ERC3 opanoval host ze světa Eamonn Kelly, který dojel osmý absolutně. Jediní dva kandidáti na titul Kowalczyk a Abramowski nedokončili sobotní etapu, i tak jim to stačilo na druhé a třetí místo. V kategorii ERC4 byl na startu dokonce jen jediný účastník, který dokázal dojet do cíle a tedy i vyhrát. Byl jím Ioan Lloyd známý ze startů v juniorském šampionátu, kterého spíše než vítězství musí těšit hlavně osmá příčka absolutně. Posledním závodem letošního ročníku mistrovství Evropy bude na začátku října Croatia Rally, která se v seriálu starého kontinentu objevuje jen na jeden přechodný rok. Právě tam se bude rozhodovat o titulu mistra Evropy. Nejlépe to má rozjeté Miko Marczyk, který však bude nejhorší výsledek škrtat. Kdo se tedy stane mistrem Evropy? Miko Marczyk nebo Andrea Mabellini? A nebo se usměje štěstěna na Jona Armstronga, který ještě stále má také teoretickou šanci? Konečné výsledky Rali Ceredigion
Předposledním podnikem letošního ročníku mistrovství Evropy je Rali Ceredigion ve Walesu. Pokročilý stav šampionátu a i díky brexitu vyšší finanční náročnost tentokrát na západ Velké Británie příliš posádek nepřivedl. Dva kandidáti na titul Miko Marczyk ani Andrea Mabellini ale nechybí. Průběh soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ. -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|