www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 2. května 2025, Svátek má Zikmund, zítra Alexej |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo vyhraje Rallysprint Kopná? Reklama Nejčtenější články
|
Toyota testuje novou Corollu S2000Toyota se patrně stane historicky prvním týmem, který homologuje druhý vůz své značky ve skupině S2000. Australská odnož Toyota Racing Development (TRD) totiž aktuálně začíná pracovat na nové verzi soutěžní Corolly, která bude odvozena od modelu v Evropě prodávaného pod názvem Auris. Než však bude tento vůz dokončen, bude australský tým využívat současný typ. Nepůjde však o Corolly RunX S2000, které mají své rodiště v Jihoafrické republice, nýbrž o vlastní přestavbu prototypu Corolly 4x4 skupiny N, kterou australský tým využíval během loňské sezony. Tým TRD by s druhou generací Corolly S2000 poprvé rád vyjel začátkem června na své domácí rally v okolí Canberry. I přes vývoj nového vozu však usedne loňský mistr Mistr Austrálie Simon Evans opět do enkové Corolly, se kterou se bude pokoušet o obhajobu titulu. Spolujezdce mu bude stejně jako loni dělat jeho manželka Sue. Hlavní část vývoje Corolly S2000 bude ležet na Nealu Batesovi, trojnásobném šampiónovi Austrálie a majiteli celého týmu. Se spolujezdcem Coralem Taylorem se budou nejprve věnovat současnému modelu přestavěnému z vozu skupiny N a později přejdou k vývoji finální verze. TRD má za sebou velice úspěšnou sezónu. V loňském NEC Australian Rally Championship získal Evans titul a Bates skončil jen těsně za ním na druhém místě. Tým navíc vybojoval pro Toyotu historicky první titul v australském poháru značek. „Je fantastické být prvním týmem, který homologuje novou Corollu pro skupinu Super 2000,“ říká Bates. „Dvoutisícovky jsou velice zajímavou a určitě je čeká v australských i zahraničních rally skvělá budoucnost. Pro výrobce je tato kategorie také výhodná v tom, že nemusejí mít nutně ve svém výrobním programu dvoulitrovou čtyřkolku. Mnoho značek tak nyní může postavit soutěžní vůz, který bude na úrovni produkčních automobilů.“„Našemu týmu se díky nové přestavbě Corolly otevřela cesta do světa. Vůz je postaven podle předpisů FIA a tak může startovat na Mistrovství světa nebo třeba v zahraničí v rámci Asijsko-pacifického poháru – tyto aktivity nám s naším „enkovým“ prototypem byly doposud zapovězeny.“ Mistr Austrálie pro rok 2006 Simon Evans už také vyzkoušel Corollu S2000 a z výsledků testování byl velice ohromen. „Auto se fantasticky řídí. Má stejný výkon, jako předchozí typ, ale je mnohem lehčí. Dalším rozdílem a drobnou nevýhodou je menší točivý moment. Nižší hmotnost umožňuje projíždět zatáčky mnohem rychleji, ale je potřeba držet otáčky v přesně vymezeném rozsahu,“ říká Evans. „Nicméně jasně se ukázalo, že oproti „enkové“ verzi je vůz o pěkný kus dál – a není to jen zvukem, který autu dodává pořádné grády a děla z něj opravdový soutěžní speciál!“VIDEO z prvního testu australské Corolly S2000 -hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|