www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 20. května 2024, Svátek má Zbyšek, zítra Monika

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Definitivní konec evropských coroll S2000

7. září 2007 • 09:00

Toyota Corolla S2000. Narodila se v jihoafrické republice, kde nesla jméno RunX. Byla jedním z prvních představitelů nově vypsané formule FIA, jejímž cílem bylo dostat na tratě automobilových rally vozy s atmosférickým dvoulitrem a pohonem 4x4. Během podzimu 2006 byly první kusy tohoto speciálu převezeny do Evropy, aby zde získaly mezinárodní homologaci a mohly se směle postavit konkurenci od Fiatu, Peugeotu a Volkswagenu.

Plány byly smělé. Během zimní přestávky měla v dílnách britského týmu R.E.D. vzniknout verze s levostranným řízením, neboť jihoafrický originál byl vybaven volantem napravo – s tím by si asi většina evropských jezdců jen těžko poradila. S upravenou verzí měly vyrazit různé týmy do bojů na několika úrovních automobilových soutěží. Bez ambicí rozhodně nebyl samotný tým R.E.D., který chtěl dva vozy se Španělem Danim Solou a Skotem Alisterem McRae za volanty vyslat na tratě seriálu IRC. Jasný plán měl i tým portugalského importéra Toyoty, který chtěl další dva vozy nasadit ve svém domácím mistrovství.

Jenže všem záměrům skřípla tipec samotná mateřská automobilka z Japonska. Ta totiž usoudila, že propagace značky prostřednictvím výběhového modelu není nejvhodnější a dala najevo, že lepší by byla cesta, kterou se dala australská sportovní pobočka TRD – totiž vývoj Toyoty Corolly S2000 na bázi nového modelu, v Evropě prodávaného jako Auris. Stará corolla tedy homologační posvěcení samotné automobilky nezískala a nezbylo nic jiného, než se spokojit s danou situací a „pravostranné“ vozy využít alespoň v rámci současných možností.

Vzhledem k pochopitelnému nezájmu ze strany kontinentálních jezdců do specifických vozů postupně usedli „ostrovani“ Alister McRae, David Higgins a Hugh Thomas. Ti se alespoň postarali o vcelku úspěšný debut asfaltové specifikace corolly S2000, která se stala maximálním možným stupněm evoluce své soutěžní generace. Vůz se několikrát objevil na tratích britského šampionátu, kterým je však nyní definitivně konec. Po vzájemné dohodě byl totiž včera projekt týmu R.E.D. v britském seriálu oficiálně ukončen. Hugh Thomas se vrací do kokpitu produkčního mitsubishi, o Alisterových dalších startech zatím nebyly zveřejněny podrobnější informace, lze však předpokládat, že i on usedne do týmového lanceru.

Uzavírá se tak kapitola nad vozem, který de facto nedostal šanci předvést své možnosti na mezinárodní scéně. Můžeme však ale doufat, že se již co nevidět dočkáme zbrusu nové Toyoty Auris S2000. Ta již nějaký ten měsíc brázdí tratě australských soutěží a v současné době se rovněž pilně pracuje na jihoafrické verzi, na jejímž vývoji chce údajně participovat také italský tým Grifone. Mimo ale nechce stát ani britský R.E.D, který by s novým vozem v roce 2008 rád uskutečnil plány, které měl nachystané již na letošní sezonu.

-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist