www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 19. června 2025, Svátek má Leoš, zítra Květa |
|||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||
Reklama Nejčtenější články
|
Nové STi = WRC pro silniční provozNa právě probíhajícím mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu se návštěvníci dočkali premiéry evropské verze Subaru Impreza třetí generace, japonská automobilka dokonce přivezla koncept svého nového WRC postaveného na bázi pětidvéřového hatchbacku. Neobjevila se však toužebně očekávaná nejostřejší verze WRX STi, která tradičně v kompaktní řadě japonského výrobce tvrdí muziku. My vám však přinášíme první snímky tohoto silničního bolidu, které se objevily v japonském magazínu Best Car. A již nyní můžeme říct, že STi v nejnovějším provedení skutečně bude stát za to. Při pohledu na karoserii je na první pohled patrné, že více než sériové impreze se díky výraznému bodykitu svým vzhledem blíží spíše ke zmíněnému konceptu WRC. A neméně „nabušené“ budou i vnitřnosti nové rakety od Subaru – v motoru se má nacházet rovných 300 koní, což je o dvacítku jednotek více, než u stávající verze. O zhruba stejný počet Newtometrů poskočí i hodnota maximálního točivého momentu. To vše se bude na asfalt přenášet na asfalt pomocí osmnáctipalcových kol, naopak o účinné zpomalení se bude starat brzdový systém Brembo. Vzhledem k tomu, že se nové STi nepředstavilo ve Frankfurtu, lze jeho odhalení veřejnosti očekávat na některém ze zimních autosalonů – jako nepravděpodobnější dějiště světové premiéry se jeví domácí autosalon v Tokiu, jenž se koná počátkem ledna 2008. Zde je tabulka srovnávající parametry současného a připravovaného modelu. Technické údaje se vztahují k japonské verzi osazené dvoulitrovým motorem (na evropský trh se dodává sériové provedení s motorem 2,5 litru).
-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|