www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 26. dubna 2024, Svátek má Oto, zítra Jaroslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Josef Semerád oživil boje v Matador Cupu

18. září 2007 • 06:00

V okolí Vyškova pokračoval národní šampionát ve dvoudenních automobilových soutěžích a vyškovské rallye se zúčastnilo i šest posádek Matador Cupu 2007. Ze startovní rampy sjely posádky Josef Semerád – Bohuslav Ceplecha, Vladimír Barvík – Petra Mynářová, Jiří Volf – Jiří Volf, Karel Pohner – Jan Husák, Lumír Galia – Ota Hloušek a Radek Majer – Michal Pohořelý. Oproti předchozím soutěžím byla naopak volba pneumatik pro jednotlivé sekce vyškovské rallye velkou loterií. Nebylo rozhodně výjimkou, když se na trať vydávaly soutěžní vozy obuté do zcela odlišných modelů sportovních plášťů.

Vydatné deště v týdnu před soutěží tratě hodně promáčely a ačkoliv v pátek odpoledne již nepršelo, tak nebyla volba pneumatik jednoznačná. Bylo zřejmé, že v některých úsecích bude mokro a mnoho míst bude znečištěno po průjezdech předních posádek. Většina jezdců proto zvolila mokré pneumatiky i s vědomím, že na suchých úsecích bude jejich opotřebení značné. Někteří však naopak zvolili pneumatiku typu intermédia a další dokonce zariskovali volbou pneumatik pro suchý asfalt, které však výrazně v servisní zóně prořezali.

Již od pátečních večerních rychlostních testů nejlépe vstoupila do rally posádka Josef Semerád–Bohuslav Ceplecha. Josef Semerád v úvodním testu zaznamenal 2.čas absolutně ve startovním poli se dvěma vozy specifikace WRC a v druhé erzetě dokonce Josef Semerád nenašel přemožitele. Velmi dobře začal také domácí pilot Jiří Volf, kterého netradičně navigoval spolujezdec stejného jména i příjmení. Volfové na prvních dvou testech dosáhli dvakrát čtvrtého času absolutně a na bronzovou příčku jim scházelo po dvou erzetách 1,6 vteřiny. Stříbrná pozice jim patřila v Matador Cupu i mezi produkčními vozy.

Třetím nejrychlejším produkčním autem bylo Mitsubishi Lancer EVO IX posádky Vladimír Barvík-Petra Mynářová, které v první erzetě zajelo pátý čas absolutně. Dominanci pneumatik Matador v úvodu soutěže potvrzovaly tři nejlepší posádky produkčních aut, které byly klasifikovány v Matador Cupu a pochopitelně využívaly služeb sportovních plášťů Matador. Bohužel hned v následujícím testu Vladimír Barvík ztratil a do servisní zóny vjížděl na průběžné jedenácté příčce.

Posádce Karel Pohner – Jan Husák s vozem Honda Civic patřila po dvou testech průběžná dvacátá příčka a vedení ve třídě A7. Lumír Galia a Radek Majer statečně bojovali ve velmi dobře obsazené třídě A5 s přece jenom již staršími vozy Škoda Felicia a patřilo jim páté, respektive sedmé místo ve své třídě.

Do závěrečných dvou rychlostních testů páteční etapy odstartovaly posádky po servisní pauze už za úplné tmy. Jezdci Matador Cupu si s nočními erzetami poradili znamenitě a úvodní etapu končili v absolutním hodnocení velmi vysoko: Josef Semerád (3.), Jiří Volf (6.), Vladimír Barvík (9.), Karel Pohner (18.), Radek Majer (38.) a Lumír Galia (64.). Ten musel využít pravidla Superally, neboť rozsáhlé poškození pedálové soustavy nebylo možné opravit v předepsaném servisním limitu dvaceti minut.

Pro sobotní etapu téměř všechny posádky volily suché pneumatiky, které upravovaly odlišným prořezáním dezénu kvůli úsekům, které nebyly dostatečně suché nebo byly znečištěné. Hned v úvodní sekci byla vystavena stopka nadějím pro dva jezdce Matador Cupu. V páté rychlostní zkoušce vběhlo stádo srn na trať Vláďovi Barvíkovi a ten nemohl s poškozeným vozem dále v soutěži pokračovat. Na šesté rychlostní zkoušce vypověděla službu nová spojka v Mitsubishi Lancer EVO IX, které pilotoval domácí Jiří Volf. Domácí „Jura“ si velmi přál na vyškovské soutěži uspět, ale tentokrát mu to nebylo přáno. Využil však systému Superally, neboť stále bojuje o absolutní vítězství v hodnocení Matador Cupu v rámci Mistrovství ČR v rallye, a body za páté místo v Matador Cupu mohou být v konečném účtování velmi důležité.

I v sobotu směřoval Josef Semerád jednoznačně k vítězství v Matador Cupu i mezi produkčními vozy, když měl v cíli ve třídě na své pronásledovatele minutový náskok.

V sedmé erzetě na sebe upozornil jedenadvacátým časem absolutně Lumír Galia a tento test se ve třídě A5 stal kořistí tohoto jezdce.

Kvalitní časy a spolehlivý výkon zajistily posádce Karel Pohner–Jan Husák stříbrný věnec v Matador Cupu, vítězství ve třídě A7 a celkové 13.místo. Body za třetí místo si z Vyškova odváží posádka Radek Majer–Michal Pohořelý. Posádka Lumír Galia–Ota Hloušek si připsala body za 4. místo v Matador Cupu i přes páteční technické problémy.

Konečným pořadím Matador Cupu mohou ještě velmi výrazně „zamíchat“ nejenom zbývající dva závody, ale i skutečnost, že dva nejhorší výsledky se nebudou každému z jezdců započítávat.

Průběžné pořadí Matador Cupu 2007 - MČR ve sprintrally
1.Karel Pohner30 bodů
2.Jiří Volf22 bodů
3.Josef Semerád20 bodů
4.Lumír Galia11 bodů
5.Radek Majer11 bodů
6.Vladimír Barvík10 bodů
7.David Spisar10 bodů
8.Jan Jelínek5 bodů
9.Tomáš Marek0 bodů

Martin Bobek
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist