www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 6. května 2025, Svátek má Radoslav, zítra Stanislav |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo vyhraje Rally Hungary? Reklama Nejčtenější články |
Obohatí Ford kategorii produkčních vozů?Již několik let neměnná situace v kategorii produkčních vozů dělí startovní pole na vyznavače vozů pouhých dvou automobilek – Mitsubishi a Subaru. Tu a tam se sice vyskytly pokusy prolomit japonskou hegemonii s experimentem, jako byla svého času např. v Čechách vyvinutá Škoda Octavia 4x4 pro třídu N4, je však nad slunce jasné, že bez přispění samotné automobilky, která by k homologaci přistavila v jejích kancelářích vyvinutý vůz, je takřka nemožné představit vůz rovnocenný imprezám a lancerům. Oba japonští výrobci v letošním roce představili další verze svých „nabušených“ silničních speciálů. A nejedná se o žádné evoluce starších modelů - jak „desítka“ od Mitsubishi, tak zcela nově pojatá impreza od Subaru jsou zbrusu novými kousky. Nejsou však jedinými automobilkami, které by s novými typy mohly čeřit vodu kategorie „pévéček“. Ve vývojových dílnách Fordu se totiž již řadu měsíců pracuje na brutální verzi aktuálního focusu. V současnosti tvoří vrchol současné modelové palety této řady model ST, jenž disponuje přeplňovaným motorem 2,5 litru o výkonu 166 kW. Podle všeho tomu tak ale bude pouze do nadcházejícícho autosalonu v Ženevě, kde by měl Ford představit druhou generaci rakety jménem Focus RS. Ta první byla kompromisem mezi civilním „estéčkem“ a modelem WRC. Její karoserie byla upravena podle designu focusu WRC 2001, podobnost byla vidět i pod kapotou, kde bilo dvoulitrové srdce přeplňované turbem. Vozu nechyběl výkon, točivý moment, ani pořádná dávka exklusivity, neboť se dodával výhardně v jedné barvě a v rámci limitovaného množství 4500 kusů. Postrádal pouze jediné – pohon na všechna kola. Tím automobilka zklamala všechny, kteří očekávali, že z focusu vzejde nástupce soutěžácké legendy, Escortu Cosworth. To by se nyní mohlo změnit. Druhá generace „eresa“ totiž dostane i zadní diferenciál, s jehož pomocí se na pneumatiky bude přenášet výkon ne nepodobný nedávno představenému STi. Otázkou zůstává, jaký systém přenosu výonu Ford použije. Pokud by automobilka do útrob nového bolidu zakomponovala permanentní pohon 4x4, byl by nový Ford Focus RS jako stvořený pro přestavbu na soutěžní vůz. Lze však předpoládat, že se za převodovkou zabydlí „komeční“ systém Haldex připojující zadní nápravu až případě prokluzu předních kol, což pro rally není úplně nejvhodnější řešení. Ostatně to je také jeden z důvodů, proč se na soutěžních tratích ještě neobevilo Audi S3, papírově splňující předpoklady pro úspěch v „en-čtyřkách“. -hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|