www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 24. dubna 2024, Svátek má Jiří, zítra Marek

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Tropheé Andros: Superfinále navštívilo 62 tisíc diváků

19. února 2008 • 01:00

Série Tropheé Andros nabídla rozlučkový večírek ve velkém stylu. Do ochozů Stade de France si našlo cestu 62 tisíc diváků, kteří sledovali exhibiční závod Tropheé Andros doplněný o ukázkovou jízdu Sébastiena Loeba s Citroenem C4 WRC.

Sébastien Loeb si po svých trampotách při Švédské rallye spravil chuť a na čtyřset metrovém oválu vykroužil sadu bezchybných kol. Svým vystoupením připravil skvělou náladu před hlavním vrcholem večera. Ale popořadě.

Poprvé změřili jezdci své síly ve vyřazovacím závodě, do kterého nastoupilo osm jezdců. Ve čtvrtfinále se v duelech na tři kola utkali: Prost a Pernaut, Riviere a Panis, Lagorce a Llorach, Dubourg a Dayraut, když tučně označení jezdci byli úspěšnější a postoupili do semifinále. Po napínavých bitvách postoupili do finále Prost a Dayraut, kde se Dayraut dočkal malé satisfakce a letošního mistra Tropheé Andros porazil.

Tím ale nebyl zdaleka program večera vyčerpán. Formát závodění se opět přiblížil své tradiční podobě a na startovní rošt oválu se postavila skupina sedmi jezdců pro finále Elite Pilote 1. Obvykle jsou při běžných závodech tato finále méně atraktivní, ale tentokrát tradiční účastníci svou pověst značně napravili. Aurelia Marti si poradila se zbytkem pánského startovního pole, které jí ani na chvíli nedalo vydechnout. Prvních pět jezdců dělily v cíli tři vteřiny – neskutečné.

V trendu napínavého závodění pokračovalo i druhé finále Elite Pilote 2. I tentokrát měla k vítězství nakročeno žena. Margueritte Laffite po deseti kolech přijela do cíle jako druhá půl vteřiny za prvním Joncouxem. Stejný odstup, tj. půl vteřiny měl na třetím místě Battut a čtvrtý Chomat.

V půl desáté večer vrcholil program finálovými představeními těch nejlepších. V prvním finále Elite Sup Pilote na sebe strhli pozornost Panis, Fouquet a Lagorce. V první řadě stál Panis a Lagorce, netrvalo však dlouho a Lagorce byl třetí. Jezdci si finále spíš užívali a proto již jejich vzájemné odstupy nebyly tak malé jako v předchozích případech. Panis profitoval ze své vedoucí pozice a svůj vavřínový věnec si nenechal vzít.

Druhé finále bylo současně na dlouho dobu posledním ostrou jízdou této zimní sezóny. Na pole position se usídlil Prost. Prost si stejně jako Panis užíval své výsadní pozice. Dayraut to měl horší, neboť Balas mu nechtěl dát svou druhou příčku zadarmo. Po dvě kola trvajícím souboji Dayraut Balase pokořil a i díky výkonu čtvrtého Lanctuita byla v cíli zajímavá mozaika – Toyota – Kia – Toyota – Kia: Prost – Dayraut – Balas – Lanctuit. Prost svým vítězstvím zakončil svou veleúspěšnou sezónu.

Galerie mistrů Tropheé Andros
1990ARPIN, Malcher, Bakas
1991CHOMAT, Tarres, Chauche
1992SNOBECK, Malcher, Balas
1993SNOBECK, Chartiot, Tarres
1994CHAUCHE, Chartiot, Chomat
1995CHATRIOT, Tarres, Snobeck
1996MULLER, Tarres, Chauche
1997MULLER, Helary, Malcher
1998MULLER, Tarres, Ruffier
1999MULLER, Tarres, Gache
2000MULLER, Dayraut, Ruffier
2001MULLER, Tarres, Dayraut
2002MULLER, Tarres, Fouquet
2003TARRES, Lanctuit, Beroujon
2004MULLER, Prost, Fouquet
2005MULLER, Dayraut, Prost
2006MULLER, Prost, Dayraut
2007PROST, Dayraut, Balas
2008PROST, Dayraut, Lagorce

Letošní ročník Tropheé Andros je úspěšně za námi. Počasí si to tentokrát u jezdců i diváků „vyžehlilo“ a i díky tomu se letos závodilo opravdu hezky. Prost asi nikdy nebude tak dobrý jako legendární Yvan Muller, ale již druhý titul naznačuje, že kdo umí na asfaltu, může se prosadit i na tak bláznivém povrchu jako je sníh a led. Když se u Prosta přidá i kvalitní týmové zázemí a privilegium mít vůz jen pro sebe, vzniká nebezpečná kombinace, se kterou si mnoho jezdců neví rady. V současné době je prvním na řadě věčný vicemistr Dayraut. Třetím místem příjemně překvapil Lagorce. Chvílemi to dokonce vypadalo na možný postup na příčku nejvyšší, ale to se mu nakonec nepodařilo. Stálicí se zdá být Panis, čtvrté místo celkově a druhé v týmu Toyota svědčí o jeho schopnostech, ale je zde potenciál jít výše? Na to nám dá odpověď až sezóna 2008/2009, která tu bude již za deset měsíců. Do té doby nashledanou.

Jaroslav Hanus ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist