www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 26. dubna 2024, Svátek má Oto, zítra Jaroslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Štěpán Vojtěch se vrací na okruhy

21. února 2008 • 15:00

Štěpán Vojtěch se vrací k automobilovým závodům na okruzích. Syn Zdeňka, slavného pilota cestovních vozů z 80. let minulého století, letos vstoupí do šampionátu FIA Grand Turismo. Bude řídit americký speciál Mosler MT900R. Za střídače bude mít německého jezdce Kennetha Heyera, také syna proslulého otce – Hanse, který býval velkým soupeřem Zdeňka Vojtěcha a Břetislava Engeho v ME cestovních vozů.

Třicetiletý Štěpán se rozhodl vrátit na okruhy poté, co mu nabídku závodění s americkým monstrem učinil Antonín Charouz. S moslery budou letos závodit také piloti, jejichž Charouz je manažerem – Jarek Janiš a Adam Lacko. Dalším Čechem pro vůz s motorem Corvette je Jaromír Jiřík. Vedle závodění ve FIA GT v kategorii G2 je možné, že se Štěpán s moslerem objeví i v MMČR na okruzích. Toto nasazení ovšem zatím není potvrzené.

Jména Vojtěch a Charouz se v novodobé historii automobilového sportu setkala mnohokrát. Antonín Charouz spolupracoval a kamarádil se Zdeňkem Vojtěchem 80. let minulého století, když oba závodili s legendární Škodou 130 RS. V letech 1997/98 byl Charouz (Ford Escort RS2000 Kit Car) soupeřem Štěpána a Tomáše Vojtěchových (Peugeot 306 Maxi Kit Car) v Divizi 1 MMČR. Jejich tehdejší souboje patřily k nejostřejšímu koření okruhové scény.

Po tragické smrti Zdeňka Vojtěcha v listopadu 1998 přišel Antonín Charouz za oběma bratry s nabídkou závodění pro další rok. Štěpán a Tomáš tak v sezoně 1999 závodili v barvách společnosti Charouz Racing System. Štěpán tenkrát ovládl pohárové série Ford Puma Cup a Ford Fiesta Cup.

Štěpán Vojtěch: „Okruhy pro mě znamenaly začátek mé závodnické kariéry, stejně jako docela dlouhé pokračování a nyní, po letech v rally, nastal čas pro návrat. Když jsem z okruhů v roce 2000 odcházel, bylo to především proto, že tato scéna v Česku upadala a rally mě i bratra Tomáše navíc vyloženě chytila za srdce. Myslím, že jsme v soutěžích cosi dokázali, po úspěších na domácích tratích jsme postoupili do mistrovství světa, sbírali body…, nicméně v závěru loňského roku jsme se dostali do situace, kdy se účast ve světových soutěžích pro nás stala hodně složitá. Zpátky na domácí tratě se nám nechtělo, přemýšleli jsme co dál… A v tom přišla nabídka Antonína Charouze, nad kterou jsem se moc dlouho nerozmýšlel. Znamená pro mě velkou výzvu, cítím novou, silnou motivaci. Samozřejmě, teprve uvidíme, jak mi to půjde, jak bude fungovat zcela nový vůz i tým, ale věřím, že ostudu neuděláme. Také se moc těším na to, že se vrátím do tátových stop. Jméno Zdeněk Vojtěch byla značkou nejvyšší okruhové kvality a já na něj chci navázat. Čekají mě okruhy, na který táta závodil a já se je budu za pochodu učit. Věřím, že rychle a úspěšně. Nejvíce mě láká asi Spa Francorchamps, dráha, kterou otec měl tolik rád. Ve hře je i start ve stále kvalitnějším mezinárodním mistrovství ČR, budu moc rád, pokud se to v nabitém programu FIA Grand Turismo podaří zorganizovat. Moc děkuji fanouškům, celému týmu a spolujezdci Michalu Ernstovi za krásné soutěžácké roky. Rally je opravdu výjimečný sport, který hodně dává i bere. Zachovávám k ní skutečný respekt.“

Antonín Charouz: „Štěpána znám odmalička, s jeho tátou Zdeňkem jsme spolupracovali a byli kamarádi podobně jako s Břeťou Engem (tátou Tomáše) už v době našeho závodění s legendární Škodou 130RS. Ve druhé polovině 90. let jsme byli i soupeři na českých okruzích. Štěpán řídil peugeota, já jel s fordem… Na sklonku loňské sezony jsem si všiml, že Štěpánův tým opustil hlavní sponzor, tušil jsem, že nemá jisté své pokračování v MS v rally. Stejně tak jsem věděl, že jej už nelákají české soutěže, tak jsem mu učinil nabídku startů v šampionátu FIA Grand Turismo. Než přešel Štěpán k rally, byl rychlý a úspěšný na okruzích, tak jsem si řekl, jestli by nechtěl zpátky a rovnou na světovou scénu. Dohodli jsme se rychle. S Němcem Kennethem Heyerem, který je stejně jako Štěpán synem slavného závodníka (Hans Heyer, který závodil proti Zdeňkovi Vojtěchovi a Břeťovi Engemu), by mohli tvořit rychlou dvojici. Kromě FIA GT je ve hře i jeho příležitostný start s továrním moslerem v MMČR na okruzích.“

Martin Straka
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
21.02.2008 17:43
Acom
Mozna to ma jeste jeden pohled. Stepan Vojtech je asi dost zaneprazdneny clovek, zrejme je pro nej dulezite prijit, sednout a jet. Nestarat se o veci kolem. Tak nejak jezdil loni pwrc, mel pripravene auto a jen prisel sednul a jel.
21.02.2008 16:33
Karbonyl - moderátor
Zkus se na to podívat očima člověka, který vyrůstal v rodině taty-okruháře... Já jsem taky dlouho doufal, že v barvách Federalu na erzety Štěpán vyjede s 207, ale nedá se. Věřím, že na okruzích bude patřit brzo ke špičce, a přeju mu hodně štěstí v jeho staronové závodnické etapě.
21.02.2008 15:54
Pluto - moderátor
Pro okruhy je ho škoda :o(
toplist