www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 25. dubna 2024, Svátek má Marek, zítra Oto

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Tovární tým Škoda Motorsport se představí na Rallye Monte Carlo + Hi-res fotografie

17. prosince 2008 • 13:30

Oficiální premiéra závodního speciálu Škoda Fabia Super 2000 na soutěžních tratích se odehraje na lednové Rally Monte Carlo (21.-24.1.2009) v rámci šampionátu IRC (Intercontinental Rally Challenge). V barvách továrního týmu Škoda Motorsport se představí česká posádka Jan Kopecký se spolujezdcem Petrem Starým a finský pilot Juho Hänninen s krajanem Mikko Markkulou.

Škoda Auto úspěšně završila proces homologace vozu a od mezinárodní automobilové federace FIA obdržela oficiální homologační potvrzení opravňující start Fabia Super 2000 na soutěžích pořádaných FIA.

Dr. Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto pro technický vývoj, k návratu na soutěžní scénu podotýká: „Jsme opravdu pyšní, že můžeme navázat na více než stoletou tradici motoristického sportu pod značkou okřídleného šípu. Na mezinárodním poli je naší snahou nasazovat vůz na vybraných soutěžích, zejména seriálu IRC. Jsme přesvědčeni, že přicházíme s absolutně konkurenceschopným vozem. Ve spolupráci s našimi importéry budeme hledat možnosti využití závodního speciálu na jednotlivých národních úrovních. Rovněž chceme úspěšně nastartovat prodej závodního vozu zájemcům z řad privátních týmů. Stranou nezůstane ani další vývoj a testování Fabia Super 2000.“

Šéf týmu Škoda Motorsport Michal Hrabánek dále vysvětluje rozhodnutí o výběru obou jezdců: „Oba, Jan i Juho, jsou i přes své mládí na velmi dobré jezdecké úrovni a disponují i dostatkem zkušeností. Věříme, že ve spojení s naším vozem i týmem jejich výkonnost i nadále poroste a budeme společně úspěšně reprezentovat značku Škoda v rallyovém sportu“.

---

Základní technické parametry vozu Škoda Fabia Super 2000:

Délka 3992 mm, šířka 1798 mm, rozvor 2486 mm, hmotnost 1200kg

Pohon: 4x4

Motor: zážehový atmosférický čtyřválec, 16 ventilů, zdvihový objem 1998 ccm, hliníkový blok a hlava válců, výkon 265 hp, kroutící moment 245 Nm

Převodovka: X-trac 6-ti stupňová sekvenční s třemi mechanickými diferenciály

Spojka: AP Racing – 184 mm

Elektronika: Magneti Marelli

Zavěšení: McPerson – vpředu i vzadu

Tlumiče: Reiger Racing systém

Brzdy: Brembo, kotouče o průměru 355 mm vpředu a 300 mm vzadu (asfalt), šotolina 300 mm vpředu i vzadu

Kola: disky OZ s pneumatikami BF Goodrich 18´´ (asfalt) a 15´´ (šotolina)

Hi-res fotografie

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
18.12.2008 09:40
Cejda
že by to konečně jednou vyšlo??? Bude konečně mít škoda konkurenceschopné auto? Už se nemuzu dočkat Monte a prvních šotolin kde se ukáže Juho. Držim palce.
17.12.2008 17:29
Pluto - moderátor
17.12.2008 17:15
Acom
taky si dam na kapotu napis Skoda Motorsport. Bude pak ze mne tovarni jezdec?
Pluto sakni do analu a dodej hi res fotky:-))
17.12.2008 16:49
Pluto - moderátor
Ok, někam je umístím.
17.12.2008 16:47
Firestone
Nebyly by ty studiové fota v hi-resu? Co Plutomile...? Šáhni do svého budoáru :-)
17.12.2008 16:34
Mirekfric
Líbí :-)
17.12.2008 16:33
Romcek
Nz sice to nejsou uplne klasiký barvi coz me trochu mrzí, ale hnusný to není, jen té bíle je na můj vkus moc.
17.12.2008 16:03
Pluto - moderátor
Acome, stačí ti ten nápis na přední kapotě?
17.12.2008 15:45
Acom
No Pluto, gratuluju ke zprave.
Jen otazka, je to opravdu plnohodnotny tovarni tym? Nebo pojede pod hlavickou napr CRT?
17.12.2008 15:44
Ramon
po odstoupení Subaru taková zpráva potěší, máme zas komu ve světě fandit...
a je to fakt krasavice ;-) hodně štěstí a výsledků!
toplist