www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 3. května 2025, Svátek má Alexej, zítra Květoslav |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo vyhraje Rallysprint Kopná? Reklama Nejčtenější články |
Tovární tým Škoda Motorsport se představí na Rallye Monte Carlo + Hi-res fotografieOficiální premiéra závodního speciálu Škoda Fabia Super 2000 na soutěžních tratích se odehraje na lednové Rally Monte Carlo (21.-24.1.2009) v rámci šampionátu IRC (Intercontinental Rally Challenge). V barvách továrního týmu Škoda Motorsport se představí česká posádka Jan Kopecký se spolujezdcem Petrem Starým a finský pilot Juho Hänninen s krajanem Mikko Markkulou.
Škoda Auto úspěšně završila proces homologace vozu a od mezinárodní automobilové federace FIA obdržela oficiální homologační potvrzení opravňující start Fabia Super 2000 na soutěžích pořádaných FIA. Dr. Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto pro technický vývoj, k návratu na soutěžní scénu podotýká: „Jsme opravdu pyšní, že můžeme navázat na více než stoletou tradici motoristického sportu pod značkou okřídleného šípu. Na mezinárodním poli je naší snahou nasazovat vůz na vybraných soutěžích, zejména seriálu IRC. Jsme přesvědčeni, že přicházíme s absolutně konkurenceschopným vozem. Ve spolupráci s našimi importéry budeme hledat možnosti využití závodního speciálu na jednotlivých národních úrovních. Rovněž chceme úspěšně nastartovat prodej závodního vozu zájemcům z řad privátních týmů. Stranou nezůstane ani další vývoj a testování Fabia Super 2000.“ Šéf týmu Škoda Motorsport Michal Hrabánek dále vysvětluje rozhodnutí o výběru obou jezdců: „Oba, Jan i Juho, jsou i přes své mládí na velmi dobré jezdecké úrovni a disponují i dostatkem zkušeností. Věříme, že ve spojení s naším vozem i týmem jejich výkonnost i nadále poroste a budeme společně úspěšně reprezentovat značku Škoda v rallyovém sportu“. --- Základní technické parametry vozu Škoda Fabia Super 2000: Délka 3992 mm, šířka 1798 mm, rozvor 2486 mm, hmotnost 1200kg Pohon: 4x4 Motor: zážehový atmosférický čtyřválec, 16 ventilů, zdvihový objem 1998 ccm, hliníkový blok a hlava válců, výkon 265 hp, kroutící moment 245 Nm Převodovka: X-trac 6-ti stupňová sekvenční s třemi mechanickými diferenciály Spojka: AP Racing – 184 mm Elektronika: Magneti Marelli Zavěšení: McPerson – vpředu i vzadu Tlumiče: Reiger Racing systém Brzdy: Brembo, kotouče o průměru 355 mm vpředu a 300 mm vzadu (asfalt), šotolina 300 mm vpředu i vzadu Kola: disky OZ s pneumatikami BF Goodrich 18´´ (asfalt) a 15´´ (šotolina) -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|