www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 3. května 2025, Svátek má Alexej, zítra Květoslav |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo vyhraje Rally Hungary? Reklama Nejčtenější články |
Rozšíří startovní pole IRC další velká jména?Již v loňském roce patřil seriál IRC k nejlépe obsazovaným mezinárodním seriálům po mistrovství světa. I díky kvalitativní krizi v MS je letošní jezdecká i týmová nabídka kvalitnější té loňské, v průběhu roku by mohlo přibýt několik zajímavých jmen jako Dani Solá, Francois Duval, Guy Wilks či Roman Kresta. Zahajovací soutěží šampionátu bude za dva týdny Rally Monte Carlo. Pro řadu posádek je však tato soutěž příliš brzy a nepodařilo se jim sehnat dostatek financí na start v legendární soutěži. Je zde naopak řada pilotů, která bude startovat jen zde. Případem takového jezdce je Stéphane Sarrazin, kterého tovární tým Peugeot Sport nominoval pouze pro tuto francouzskou soutěž. Sám pilot by se rád představil na více podnicích IRC, zatím to však není příliš pravděpodobné. Překvapením pro řadu fanoušků je návrat Toniho Gardemeistera, který se představí s Fiatem Punto S2000 od italské stáje Astra Racing. Právě výkonnost a případný úspěch na monacké soutěži může naznačit, zda spolupráce těchto subjektů bude pokračovat i na dalších soutěžích IRC. Pro některé posádky začne seriál IRC až dalším evropským závodem na Azorských ostrovech. To bude případ například Bruno Magalhaese, kterého asi nejvíce postihla ekonomická krize a musel svůj dlouhodobě plánovaný start v IRC opět odložit. Na poslední chvíli se z Rallye Monte Carlo omluvil i Dani Solá, i nadále však pokračují jednání ohledně jeho startů v IRC, ve kterých by se měl představit s Fiatem Punto S2000. Zájemců o start v IRC je však více. Škoda Belgium ve spolupráci s přípravcem René Georges Rallye Sport plánovala starty v domácím šampionátu i v IRC se Škodou Fabií S2000 pro belgického jezdce Freddy Loixe, ten však nakonec dal přednost setrvání v týmu Kronos Racing. Momentálně se vedou jednání ohledně pokračování projektu s dalším belgickým jezdcem Francoisem Duvalem. Po krachu továrního týmu Subaru se ocitl bez angažmá i bývalý tovární jezdec juniorského Suzuki Guy Wilks. V posledních dvou sezónách úspěšně startoval v domácím šampionátu, na mezinárodní scéně předloni brázdil mistrovství světa s Fordem Focus WRC od Ramsportu, v uplynulé sezóně vodil Hondu Civic Type R3 po celém světě. Sám jezdec pro nadcházející sezóny projevil velký zájem na starty v evropských soutěžích IRC. V současné době vede jednání s několika týmy, nejpravděpodobnější se momentálně jeví starty s vozem Škoda, Proton nebo MG. V podobném výčtu jezdců bychom mohli pokračovat i nadále. P-G Andersson již také vzdal starty v mistrovství světa, s největší pravděpodobností pojede norský šampionát se Škodou Fabií WRC, se kterou se představí i na Rally Norway. V domácím mistrovství by měl startovat s vlastním Mitsubishi Lancer Evo IX, v jednání jsou i vybrané starty v IRC. Vybrané soutěže v IRC má stále v plánu Patrick Snijers, ty však nabouralo angažmá Krise Meeka i pokračování BF Goodrich Drivers Teamu, čímž se významně snižuje počet volný vozů u týmu Kronos Racing. O startech na vybraných soutěžích opět uvažuje jeden z nejlepších maďarských pilotů János Tóth, jednání o setrvání na mezinárodní scéně vede i Renato Travaglia, který je momentálně bez angažmá. Mimo svůj domácí šampionát by rád startoval i Bernd Casier, na soutěžích shodných s mistrovstvím Evropy by se měly objevit i dvě Fabie S2000 italského Jolly Clubu se zatím stále nepotvrzenými jezdci. O několika startech s Peugeotem 207 S2000 v IRC uvažuje i Roman Kresta, jeho prioritou nejspíš zůstane hlavně domácí šampionát. Také Bryan Bouffier usilovně pracuje na startech v IRC, od účasti na Rallye Monte Carlo jej odradilo zranění ruky. Na několika soutěžích by se měl na startu objevit i italský mladíček Tobia Cavallini s Peugeotem 207 S2000. Vybrané závody v IRC by rád obsadil i tým Opel s Garethem MacHalem. Vzhledem k přetrvávající krizi mateřského koncernu se mateřská automobilka rozhodla momentálě upustit od plánované finanční podpory, celý projekt tak zatím stojí na solventnosti britského jezdce, který však potvrdil zájem na dalším vývoji speciálu. Do seriálu IRC se opět registrovala značka VW, takže se na některých závodech opět můžeme těšit na stříbrné Polo S2000. Které z plánů se podaří zrealizovat a které ne ukáže až přelom jara a léta letošního roku. -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|