www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 24. dubna 2024, Svátek má Jiří, zítra Marek

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Tropheé Andros: Dayraut s Fabii pokračuje ve vítězném tažení

13. ledna 2009 • 09:00

Dakar, Africa Race, Rallye Monte Carlo tvoří v tuto dobu hlavní sportovní, lidské a mediální konkurenty sérii Tropheé Andros. Ale Tropheé Andros je už na to zvyklá. Stejně jako každý rok si i tentokrát museli všichni jezdci hlavně vyzkoušet, zda přes vánoční svátky a bujaré oslavy nového roku, nezapomenuli jak se řídí závodní auto na sněhu a ledu.

Tropheé Andros se přesunula do Lans en Vercors, kde je umístěn jeden z klasických okruhů, které Tropheé Andros využívá pro svoje potřeby. Okruh v Lans en Vercors je dlouhý 800 metrů a na jezdce zde číhá 14 zatáček a žádný prostor pro odpočinek. Lans en Vercors se nalézá v nadmořské výšce 1420 m. Závod je téměř domácí pro Oliviera Panise, který se narodil v nedalekém Lyonu a v současné době žije v ještě bližším Grenoblu.

Ani tentokrát neuděláme výjimku a nejdříve se zaměříme na váhové rozložení ve startovním poli. Prost si z 80 kg polepšil na 10 kg, Lagorce přišel o celou čtyřiceti kilogramovou zátěž a Pailler o kilogramů dvacet. Dubourg naopak dostal 20 kg, Dayraut 40 kg a Llorach 60 kg. Volný trénink všechny příjemně naladil, protože hned šest jezdců na špici dokázalo srovnat své časy do jedné vteřiny. Pres svou hmotnostní nevýhodu začal ihned nejrychlejší kola jezdit Dayraut. V těsné blízkosti Dayrauta se pohyboval Panis, Balas a Lagorce. Prost se rozjížděl poněkud pomaleji.

Dayraut se nezastavil ani v kvalifikaci. První kvalifikační trénink bezkonkurenčně vyhrál. Druhý Panis na něj ztratil během čtyř měřených kol necelé tři vteřiny. Kdo by to byl řekl po těsných výsledcích volného tréninku. Svými výkony nepřesvědčili ani Balas, Lagorce a Prost, kteří se umístili za Panisem. Druhý kvalifikační trénink již vypustil Dayraut, tím otevřel cestu k vítězství Panisovi. Panis značně zrychlil, ale na skvělý čas Dayrauta z předchozího tréninku to nestačilo. Zrychlil i Balas, Prost, Benezet a mnoho dalších. Jak tedy dopadla kvalifikace? Vyhrál Dayraut, druhý byl Panis, třetí Balas, čtvrtý Prost, pátý Benezet, šestý Lagorce, sedmý Dubourg, osmý Llorach, devátý Pernaut a první desítku uzavíral Ferrier.

1. finále Elite 1 – pořadí v cíli: Serge Lubrano, Bérénice Demoustier

2. finále Elite 1 – pořadí v cíli: Marlène Broggi, Jean-Pierre Pernaut, Anne-So. Lemonnier

1. finále Elite Sup 1 – skvělá první řada ve složení Panis Prost slibovala mnohé, ale veškeré dramatické fantazie zůstaly nenaplněny, neboť Panis začal Prostovi odjíždět a po celou dobu finále neudělal chybu. Třetí Benezet vyvinul tlak na Prosta a až do cíle mu nenechal vydechnout.

2. finále Elite Sup 1 – Dayraut vyučoval i ve finále, bezchybně odstartoval a pohodlně jezdil na čele. Podobně na tom byli i zbývající jezdci z prvních dvou startovních řad. Balas, Lagorce a Llorach také dobře odstartovali a pak si jezdili svůj závod. Trochu vzruchu do jinak nudného finále přinesli až jezdci ze závěru startovního pole. Demoustier v prvním kole předjel Belmonda a v půlce finále Pernauta.

Páteční bodové hodnocení: Dayraut (Škoda Fabia) 80 bodů, Panis (Toyota Auris) 77, Balas (BMW 1) 74, Prost (Toyota Auris) 73, Benezet (BMW 1) 71, Lagorce (Renault Clio) 70, Dubourg (Renault Clio) 68, Llorach (BMW 1) 67, Pernaut (BMW 1) 64, Ferrier (Škoda Fabia) 64.

Nový závodní den a opět nové dovážení. Jak to tedy vypadalo? Prost konečně spadl na nulu. Dayraut obdržel 20 kg a vezl celkem 60 kg. Panis inkasoval 40 kg a Balas 20 kg. Dayraut s daleko nejtěžším autem pokračoval ve vítězné sérii a vyhrál první kvalifikační trénink. Druhý byl opět Panis. Prost byl až šestý, ale v druhém kvalifikačním tréninku si to vynahradil a zvítězil. Podstatné bylo to, že svým časem 3.11.168 překonal Dayrautův čas 3.12.669 z první kvalifikace. To jej najednou pasovalo do role vítěze celé kvalifikace. Dayraut přes svůj handycap vybojoval druhé místo. Panis byl dvakrát druhý a proto to celkem dalo „jen“ třetí místo. Za vedoucí trojicí byla známá jména – Lagorce, Llorach, Balas, Pailler, Benezet, Ferrier, Dubourg, Pernaut, Belmondo a další.

1. finále Elite 1 – pořadí v cíli: Serge Lubrano, Anne-So. Lemonnier, Laurent Barbieri

2. finále Elite 1 – pořadí v cíli: Aurélia Marti, Bérénice Demoustier, Patrick Desmonnet

1. finále Elite Sup 1 – finálové jízdy, jako kdyby byly v Lans en Vercors zakleté. Čelo si poklidně jelo v pořadí ustaveném kvalifikací a změny v pořadí opět zařizovali jen jezdci startující ze zadních míst. Tentokrát dělal show Thoral, když předel Pernauta, Demoustiera.

2. finále Elite Sup 1 – o osudu tohoto finále rozhodlo již první kolo. První řada na startu byla opět hvězdná, jen si to hvězdy v ní prohodily. Z pole position startoval Prost a druhé startovní místo okupoval Panis. Po startu bez problémů odjel Prost. Za ním jedoucí Panis udělal na startu chybu a dostal se do problémů. Když se z nich vymotal, byl již třetí. Panisových problémů dokonale využil Llorach. Chvilku to vypadalo na souboj s Prostem, ale ten se nakonec nekonal. Panis se vydal stíhat Lloracha, ale svou druhou pozici už zpět nezískal a dojel třetí. Zvítězil Prost a oslavil zisk 80 bodů

Sobotní bodové hodnocení: Prost (Toyota Auris) 80 bodů, Dayraut (Škoda Fabia) 77, Panis (Toyota Auris) 73, Lagorce (Renault Clio) 73, Llorach (BMW 1) 72, Balas (BMW 1) 70, Pailler (BMW 1) 68, Benezet (BMW 1) 66, Dubourg (Renault Clio) 65, Ferrier (Škoda Fabia) 64.

Průběžné bodové hodnocení po 4. závodě:
1.Jean Phillipe Dayraut615 bodů
2.Alain Prost589
3.Franck Lagorce583
4.Olivier Panis581
5.Jean-Baptiste Dubourg564
6.Bertrand Balas556
7.Eddy Benezet506
8.Olivier Pernaut495
9.Christophe Ferrier473
10.Pierre Llorach466
11.Grégoire Demoustier462
12.Didier Thoral441
13.Paul Belmondo440
14.Aurélia Marti433
15.Serge Lubrano428

Pátý závod letošní sezóny bude hostit Isola 2000 – Alpes Maritimes, ve dnech 16. a 17. ledna 2009.

Jaroslav Hanus ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist