www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 3. května 2025, Svátek má Alexej, zítra Květoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Kypr 2009: Na asfaltu se šotolinovými pneumatikami!

20. ledna 2009 • 16:20

Přestože se úvodní den letošní Cyprus Rally (13. – 15. března 2009) odehraje výlučně na asfaltových rychlostních zkouškách, mezinárodní automobilová federace FIA oznámila, že soutěžní vozy budou muset být po celou rally obuty na šotolinových pneumatikách.

Původně bylo přitom v pravidlech pro mistrovství světa uvedeno, že soutěžící budou moci použít jak osmnáctipalcové asfaltové, tak i šotolinové patnáctipalcové pneumatiky s možností výměny podvozku na konci prvního dne. Rozhodnutí o použití jednoho typu pneumatik učinila pracovní skupina FIA na základě informací soutěžních týmů o tom, že výměna podvozků a brzd by byla v omezeném čase obtížná.

„Nejsme nadšeni tímto rozhodnutím, neboť nemáme zkušenosti s takovými podmínkami. O změně jsme se dozvěděli zhruba před týdnem,“ prohlásil manažer značky Pirelli Mario Isola

Ředitel kyperské rally Takis Kyriakides se nechal slyšet, že osobně není schopen zaujmout stanovisko ohledně tohoto rozhodnutí, nicméně konstatoval, že o této problematice se diskutovalo na FIA na konci loňského roku. Tým Citroen Total potvrdil, že mu sice bylo známo, že tento návrh byl posuzován, ale nicméně o změně pravidel byl vyrozuměn také před týdnem.

V roce 2006, kdy se jela Cyprus Rally v rámci seriálu mistrovství světa FIA naposledy, ztratil na asfaltové městské zkoušce v Limassolu na šotolinových pneumatikách Dani Sordo kontrolu nad svou Xsarou WRC a narazil do středu kruhového objezdu. Zkouška byla poté zrušena z bezpečnostních důvodů.

Pokud jde o letošní kyperskou rally, detaily týkající se trati zatím sice nebyly uvolněny, nicméně týmy byly upozorněny na to, že úvodní den soutěže bude nejdelším, pokud jde o celkovou kilometráž rychlostních testů a posádky budou mít přitom k dispozici na celý den pouze dvě sady pneumatik.

-jav- , -mah- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
20.01.2009 18:44
Cejda
To je další stupidní rozhodnutí které FIA vypustila. na dvou sadách pneumatik se celý den odjet nedá, vypadá to že každej poveze dvě rezervy, přitom by se podvozky vubec přestavovat nemuseli, stačily by jen asfaltový kola a pneumatiky a nastavení šotolinových tlumičů se dá také změnit, nebylo by to sice ideální, ale rozhodně se předejde problémům které určitě vzniknou.
20.01.2009 18:13
Acom
Misto rezervy budou mit sadu na rychlou opravu defektu. Kdyz gumu rozvacnou tak vemou jehlu a nit...a udelaji latu
20.01.2009 18:06
Acom
Nic mne tak dlouho nepobavilo jako tohle.
Myslim, ze by se pak mohlo jet Norsko taky na sotlinovych gumach.
A Acropolis bych dal na velkych kolech a asfaltovych gumach.

Velkoryse jsou dve sady gum na etapu. Neni to moc? Nechal bych dve sady na cely zavod. Mozna by stacila i jedna - je krize...

Ukazka arogance moci a idiotsvi v cele krase.
Co bude dal? Zakazou rezervy? Nebo urci presne mnozstvi paliva na soutez?
Nebo stejne motory pro vsechny?
Jeste by mohli spolujedzci v cili kazde rz vyfasovat flintu a strilet na terc. Za kazdy co netrefi by bylo 10s penalizace.

20.01.2009 16:50
stoupa
Po našem: Tož oni sú snáď praštění!!! (Použití šotolin na asfaltu se dá doporučit jedině při megaprůtrží mračen... :-o). Někteří to znají.
toplist