www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 3. května 2025, Svátek má Alexej, zítra Květoslav |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kolikátý dojede na Rally Hungary Dominik Stříteský? Reklama Nejčtenější články |
Pirelli a FIA: Pro první asfaltovou etapu povoleny další pneumatiky!Jednotný dodavatel pneumatik pro světový šampionát, italský výrobce Pirelli, je po testech šotolinových pneumatik na asfaltu s výsledky spokojen a věří, že jejich Scorpiony křest ohněm na blížící se Kyperské rally ustojí. Ta se jako jediná soutěž pojede na smíšeném povrchu, kdy úvodní etapu bude tvořit šest ryze asfaltových testů, zatímco následující dvě etapy zavítají na pro Kypr tradiční šotolinu. „Samozřejmě to pro nás není ideální varianta, jelikož jsme vyvíjeli pneumatiky pro specifické podmínky, ale je to kompromis, který týmům umožní nevozit tolik náhradních dílů a za takto zvláštních okolností máme z výsledku radost,“ říká k finálnímu rozhodnutí povinnosti použití šotolinových pneumatik i v úvodní čistě asfaltové etapě Kyperské rally Mario Isola, manager Pirelli. Pneumatiky Pirelli Scorpion si už měly možnost na asfaltu vyzkoušet oba tovární týmy. Zatímco Citroën se vydal do oblasti španělského Alicante, Ford uskutečnil test v tomto týdnu na Sardinii. „Rozdělení testů bylo pro nás lepší, protože jsme tak měli možnost vše vyzkoušet ve dvou odlišných podmínkách,“ pokračuje Isola. „Ve Španělsku to byly klikaté cesty s hodně abrazivním povrchem, zatímco na Sardinii nás čekaly rychlejší tratě s dlouhými zatáčkami a hladším asfaltem. Počasí bylo více či méně podobné tomu, jaké očekáváme na Kypru a na Sardinii nás také potkal déšť, se kterým bychom se také mohli setkat.“ Mnoho jezdců však před startem vyjádřilo pochybnost nad odolností šotolinové pneumatiky na zpevněném povrchu, to by však podle výsledků testů neměl být podle Isoly problém. „Prvotní pocity nebyly ze strany jezdců zase tak špatné, ale samozřejmě budou auta více ve smyku než s asfaltovou pneumatikou. Měli jsme trochu obavy o možnost půchýřkování, to se ale nepotvrdilo. S oběma týmy jsme simulovali jednu rundu dne, což bylo více než sedmdesát ostrých kilometrů. Nyní máme dostatek informací k tomu, abychom mohli potvrdit, že by pneumatika měla první den vydržet,“ věří. S ohledem na bezpečnost však bylo dodatečně povoleno po nejdelším testu Panagia měřícím 30 kilometrů, který se jede hned jako úvodní zkouška a jako vložka číslo čtyři, vyměnit dvě pneumatiky, což týmům společně s dvěma rezervními koly umožní kompletní přezutí před dalšími testy na nové obutí. „S FIA jsme se shodli na možnosti dalších čtyřech pneumatik pro první etapu. V tankovací zóně po první třicetikilometrové vložce budou pro každé auto připraveny dvě nové pneumatiky. Nikoho nebudeme nutit, ale pokud budou chtít, dají nám dvě použité a my jim je vyměníme za nové. Tímto způsobem, pokud si s sebou povezou dvě rezervní kola, mohou odstartovat do druhé vložky se zcela novým obutím.“ -pet- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|