www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 7. května 2025, Svátek má Stanislav, zítra Den vítězství

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Jarek Orsák členem továrního týmu !

1. dubna 2009 • 02:00

To, co se zdálo jako pouhá recese, se stává neuvěřitelnou pravdou. Jaroslav Orsák s Karlem Vajíkem představili na Valašské rallyshow Trabant Evo XI S600, což v české kotlině vypadalo zcela recesisticky. Ovšem před pár dny kontaktoval Jaroslava Orsáka ředitel technického vývoje Trabant Motorsport NDR, Joachim Fric s lákavou nabídkou, která by mladému Orsákovi umožnila startovat v mistrovství Německa 2010 s novým prototypem pojmenovaným Trabant 900 Extreme.

Jako první soutěžácký magazín na světě vám nabízíme exkluzivní návrhy tohoto konceptu. Hnací agregát ctí tradici, je jím totiž stejně jako doposud dvoudobý motor, i když má nyní tři válce namísto dvou. Tato prosazovaná i zneuznaná konstrukce má v našem případě ovšem již jen málo do činění s vysloužilým druhovým příbuzným Wartburgem či DKW. Jde o HighTech motor o objemu 900 ccm, který kromě prvotřídních výkonových parametrů také splňuje všechny nároky na ochranu životního prostředí. Cena tohoto speciálu se pohybuje kolem 21 000 Euro, čímž plně splňuje všechny požadavky na soutěžní speciál, které kdy FIA vydala.

Na vše jsme se zeptali i samotného aktéra, Jaroslava Orsáka. „Ano, tuto nabídku jsem dostal. Myslím, že odmítnout podobnou šanci by bylo velmi nerozvážné. V pondělí jsem měl šanci ve Wolfsburgu shlédnout celou základnu týmu a otestovat první kompletní speciál. Je neuvěřitelné jak skvěle sedí na asfaltu a jak padne do ruky. Podle všeho by tým rád viděl za volantem mimo mě i Olafa Dobberkaua, který se rozhoduje mezi Trabantem 900 a Porsche 924. Myslím, že smlouva je již téměř podepsána.“

Podle zaručeného zdroje před půl hodinou „Jarin“ podepsal a v příští sezoně opustí české luhy a háje a přesune se do Německa.

-apr- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
01.04.2009 18:05
JohnCrazy
jj já slyšel že prej má mega krouták neuvěřitelných 950!! a zvažuje se pohon všech kol protože puvodní zadní náhon prej deformoval karoserii při sprintu,jakmile se zvedla přední kola
01.04.2009 10:11
vasek
Citace:Z lehkého, asi 900 kg vážícího nového Trabanta to už udělá pořádně výkoný vůz, který zrychlí z 0 na 100 km/h za deset sekund a jehož maximální rychlost bude okolo 180 km/h. Díky elektronicky řízenému motoru můžeme očekávat, že i hodnoty spotřeby zůstanou v žádoucích hospodárných mezích ostatních wolfsburgských automobilů.
toplist