www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 7. května 2025, Svátek má Stanislav, zítra Den vítězství |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo vyhraje Rally Hungary? Reklama Nejčtenější články |
Jean-Joseph a Ragnotti vyvíjejí soutěžní speciál DaciaFrancouzský jezdec Simon Jean-Joseph oznámil vloni v listopadu konec kariéry. Není to však úplně pravda, jednalo se pouze o strategický tah, jak se vyvázat ze smlouvy u Citroënu. Bývalý mistr Evropy se totiž již podíli na vývoji nového soutěžního speciálu francouzské automobilky Renault. Automobilka s kosočtvercem ve znaku se do srdcí automobilových fanoušků zapsala v osmdesátých letech minulého století, kdy představila svůj speciál Renault 5 Maxi, se kterým úspěšně bojovala v éře vozů skupiny B převážně na asfaltových površích. Po zrušení skupiny B se Francouzi zaměřovali převážně na dvoukolky, když vznikly kvalitní nářadí jako Clio Williams, Megane Maxi, Clio S1600 či v poslední době Clio R3. S příchodem nových regulí se vedení koncernu rozhodlo vrátit automobilku Renault opět do nejvyšších pater světových soutěží. Před několika lety vyvíjený vůz Dacia Logan S2000 se obnovovat nebude, přesto je soutěžní vůz vyvíjen na bázi modelu této rumunské značky. „Vzhledem k ekonomické krizi nejdou vozy Renault příliš na odbyt, proto jsme se rozhodli vrhnout veškerou marketingovou sílu na Dacii, která si vzhledem ke své minulosti může dovolit prodávat vozy za nižší cenu,“ prozradil jeden z tichých společníků koncernu Renault Jean-Michel Laguna. Toho doplnil předseda představenstva Dacie Dumitrescu Petrolescu: „Z nápadu Renaultu jsme nadšeni, už jsme požádali rumunskou vládu o dotaci na celý projekt.“ Že to oba subjekty myslí vážně dokazuje složení týmu, který se na vývoji nové Dacie Santero podílí. Kromě již zmíněného Simona Jean-Josepha, který se k Renaultu vrací po několikaleté odmlce, se jedná asi o nejlepšího, rozhodně však divácky nejoblíbenějšího jezdce Jeana Ragnottiho. „Jean Ragnotti dosáhl s Renaultem nejlepších výsledků, proto byla jeho volba jakožto testovacího jezdce jednoznačná,“ prozradil Laguna. Kromě jezdeckého pole však tým posiluje i na manažerské úrovni. Ve vedení jsou taková slavná jména francouzské soutěžní scény jako Francois Delecour, Philippe Bugalski či Cyril Vosahlo. Největším překvapením je však post generálního manažera celé stáje Dacia World Rally Team. Není jím nikdo jiný, než Jean Todt, který kvůli novému angažmá dokonce ukončil dlouholetou spolupráci s týmem formule 1 Ferrari. Kuloáry od zasvěcených zdrojů hovoří, že Todt chce pro svůj tým zkusit zlanařit i špičkového šéfkonstruktéra Rosse Brawna, který stál za vzestupem stáje Ferrari na přelomu tisíciletí. -apr- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|