www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 23. dubna 2024, Svátek má Vojtěch, zítra Jiří

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Přeplňované S2000 pojedou na bionaftu!

1. dubna 2009 • 10:05

Není to tak dávno, co jsme informovali o představení první soutěžní verze Volkswagenu Scirocco, kterou má na svědomí rakouská stáj Hofbauer Motorsport. Věci na sebe nedaly dlouho čekat a nyní se odhalují nové obzory nejen tohoto projektu, ale i budoucnost populární kategorie S2000.

FIA na nedávném zasedání v Paříži odsouhlasila nástup vozů S2000 coby vrcholné techniky pro mistrovství světa s tím, že od roku 2013 budou moci tyto vozy být vybaveny přeplňovaným motorem o objemu 1,6 litru. Bližší specifikace této varianty, na kterou řada automobilek včetně Volkswagenu netrpělivě čekala, doposud nebyla zveřejněna, nám se ale díky velice blízkému zdroji z rakouského Hofbauer Motorsportu podařilo zjistit, jak se věci mají: „Je obecně známo, že FIA byla s technickými předpisy vždy o krok pozadu za trendy na normálním trhu. Vždyť podívejme se, kdo dneska vyrábí do sériových aut dvoulitrové atmosférické motory. Téměř nikdo, přesto tady máme jako budoucí top třídu vozy S2000. Federace si tento nedostatek uvědomila a díky chystanému opatření tento skluz nejen dožene, ale dokonce začne udávat cestu ve vývoji sériových vozů tak, jak se to od motosportu coby líhně technických nápadů očekává.“ Hofbauer pokračuje: „Zásadní průlom je v tom, že chystané přeplňované motory 1,6 nebudou zážehové, ale vznětové a co víc, budou stavěny pro spalování ekologicky šetrnějšího paliva E85. FIA tím chce motoristický sport „zezelenit“ a ukázat, že i tudy může vézt cesta.“

A jak budoucnost, která vejde v realitu až za čtyři roky, souvisí s oním v úvodu zmíněným vozem? „Jelikož jsme se o nových předpisech dozvěděli již teď, začali jsme s vývojem nového vozu zatím neoficiálně označovaného jako S1600D již teď – nemá smysl na nic čekat. V této chvíli máme postaveno víceméně sériové Scirocco, ve kterém je již ale zabudován motor se značným množstvím úprav. Je to pohonná jednotka, jež bude použita i v novém továrním voze. Tady v Rakousku máme s alternativními pohony v rally již mnoho zkušeností, proto byl vývoj motoru svěřen nám; zbytek úprav, tedy rozšíření karoserie a podvozku podle regulí S2000, má na starost sportovní oddělení VW v Hannoveru, kde se již rovněž začíná pracovat,“ dodává Hofbauer.

-apr- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist