www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 26. dubna 2024, Svátek má Oto, zítra Jaroslav |
||||||
|
||||||
Reklama Nejčtenější články
|
FIA zavádí revoluční pravidla do mistrovství světaMezinárodní automobilová federace FIA si je vědoma upadající úrovně světového šampionátu a tak se její vedení pokouší po vzoru formule 1 prostřednictvím revolučních pravidel tuto situaci vylepšit. Otázkou je, zda dnes dopoledne odsouhlasené změny přinesou kýžený efekt. Ve formuli 1 se vedení FIA snažilo prosadit udělování titulu na základě počtu vítězství. „Je nám jasné, že toto pravidlo není možné pro současné MS v rally aplikovat, protože bychom měli mistra světa už v polovině sezóny, na Loeba v současné době nikdo nemá. Rozhodli jsme se však pro zajímavější variantu. Nebudeme hýbat s bodováním, ale s používaným nářadím. Abych byl konkrétnější, každý jezdec speciálně zaregistrovaný do mistrovství světa se na rychlostních zkouškách představí s jiným vozem. Momentálně máme v MS dvě automobilky, takže každý z jezdů se představí na polovině rychlostních zkoušek s vozem Citroën C4 WRC a na další polovině s Fordem Focus WRC, přičemž o tom, na které zkoušce kdo s kterým vozem pojede rozhodne los. I proto zavedeme od příštího roku pravidlo, že všechny soutěže v kalendáři musí obsahovat takový počet zkoušek, aby se dal beze zbytku podělit počtem přihlášených automobilek,“ prozradil předseda rally komise u FIA Morrie Chandler. Druhým významným krokem k posílení atraktivnosti je změna v používání pneumatik. „Experiment na Rally Cyprus, kde museli jet jezdci na asfaltu se šotolinovými gumami, se osvědčila. Auta jela pořád bokem a nebyla nouze o krizové momenty i několik havárií. Po krátké úvaze naše komise dospěla k výsledku, že by bylo záhodno v této variantě pokračovat. Proto jsme se rozhodli, že od příští sezóny soutěžní vozy na všech asfaltových závodech pojedou povinně na pneumatikách s hroty a na všech šotolinových soutěžích na slickách. Dlouho jsme si nevěděli rady se sněhovým povrchem, protože na klasických šotolinových pneumatikách by to nemuselo být vždy sjízdné. Nakonec jsme přišli na šalamounské řešení - jezdci sice budou moci na sněhu používat pneumatiky s hroty, vozy však budou muset mít povinně odpojený náhon na přední nápravu, což budou techničtí komisaři poctivě kontrolovat,“ naznačil další změny Bernie Eccelstone automobilových soutěží Chandler. -apr- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|