www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 7. května 2025, Svátek má Stanislav, zítra Den vítězství |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kolikátý dojede na Rally Hungary Dominik Stříteský? Reklama Nejčtenější články |
Pravda o konci Suzuki v mistrovství světaJako blesk z čistého nebe přišlo koncem loňského roku oznámení japonské automobilky Suzuki o stažení z mistrovství světa. Jako oficiální důvod byla použita v poslední době hodně oblíbená fráze o celosvětové krizi, serveru AutoSport.CZ se však podařilo vypátrat pravý důvod. Za celé problémy automobilky totiž může bývalý šéf jejího sportovního oddělení a úspěšný účastník závodů na Pikes Peak Nobuhiro Tajima. Ten totiž vedení Suzuki slíbil titul v MS značek do roku 2011 a vzhledem k tomu, že se očekával konec vozů WRC, rozhodl se pro podlý krok a to zakoupení konkurenčního vozu WRC a jeho přesné okopírování pro svůj speciál. Bohužel, hned první krok velezkušeného Tajimy byl fatální. V začátku vývoje vozu WRC někdy v roce 2004 totiž vybral pro okopírování vůz Subaru Impreza WRC. Po několika měsících vývoje 'Monster' pochopil, že šlápl vedle a snažil se situaci zachránit. Proto zakoupil za peníze Suzuki jak Ford Focus WRC, tak i Citroen Xsara WRC a posléze i C4 WRC, aby z těchto vozů vzal to nejlepší. Bohužel, všechny tyto kroky byly ukvapené a výsledný 'hybrid' toho nejlepšího z těchto vozů byl odepsán ještě před dostavěním. Všechny tři výše zmíněné automobilky se totiž obrátili na mezinárodní soud v Mexiku, který jim po delším přelíčení dal za pravdu. Pravomocný rozsudek z listopadu 2008 přikazuje automobilce Suzuki stáhnout model SX4 WRC z automobilových soutěží a zaplatit pokutu 1000 jenů. Tento fakt přinutil vedení japonského výrobce k masívnímu propouštění, které svým vyhazovem odnesl i samotný Tajima. -apr- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|