www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 27. dubna 2024, Svátek má Jaroslav, zítra Vlastislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Premiérové vítězství vozu S2000 v mistrovství Evropy

24. dubna 2006 • 11:45

Italský tovární jezdec Fiatu Paolo Andreucci společně s Annou Andreussi suverénně zvítězil na zahajovacím podniku letošního evropského šampionátu a nadělil si tak pěkný dárek k pátečním jednačtyřicátým narozeninám.

Na italské soutěži, ve které v posledních letech vždy kralovaly vozy specifikace S1600, se tentokrát prosazovaly pouze vozy s pohonem na všechna čtyři kola. Od úvodní rychlostní zkoušky vedl rodák z Castelnuovo Garfagnana a až do cíle soutěže nenechal nikoho na pochybách, kdo bude králem letošní Rallye Mille Miglia.

Letošní ročník se však nesl ve znamení obrovského množství odstoupených posádek. Hned na druhé rychlostní zkoušce havaroval úřadující evropský šampion Renato Travaglia (Lancer Evo IX), jen o zkoušku dále dopadl podobně jeho velký soupeř Giandomenico Basso s Puntem S2000, Piera Longhiho vyřadily problémy s převodovkou jeho Imprezy STI, Andrea Navarra skončil po problémech s řízením třetího Punta S2000, Franco Cunico měl problémy s posilovačem řízení (Lancer Evo IX), Andrea Aghini havaroval.

To je jen výčet jezdců, kteří ze soutěže odstoupili případně nedokončili některou z etap a pokračovali s obrovskou ztrátou v rámci superally. O druhé místo tak sváděla souboj trojice produkčních vozů. Z těsného souboje nakonec vybojoval bronz Luca Cantamessa se Subaru Impreza STI následován dvojicí Lancerů Evo IX Sandro Sottileho a v závěru soutěže problémy s motorem sužovaného Andrea Dallavilly.

Jak již bylo zmíněno, dříve této soutěži kralovaly vozy s jednou poháněnou nápravou. Po přechodu továrního týmu Fiat do kategorie S2000 a odchodu většiny nejkvalitnějších italských pilotů do produkčních vozů bylo jasné, že dvoukolky to budou mít hodně obtížné. Když navíc odstoupili i nejlepší italští startující dvoukolkáři Rossetti (převodovka), Bizzarri a Chentre (havárie), nejlepším jezdcem s jedinou poháněnou nápravou se stal Španěl Enrique Garcia Ojeda s Peugeotem 206 S1600, který svým devátým místem zároveň vybojoval nejlepší umístění pro zahraničního jezdce.

Ostatně, ze zájemců o evropský titul se nikomu nepodařilo uzmout byť jediný bod. Renato Travaglia po havárii nejspíš letošní Evropu vynechá, to Giandomenica Bassa na všech ostatních soutěžích uvidíme. Další zahraniční piloti do nejvyšších výsledků nezasáhli, Jan de Winkel skončil 12., Michal Solowow s Cliem S1600 skončil 18., Milan Chvojka s Lancerem jako jediný z Čechů dokončil celou soutěž na 23. místě. Ostatní zůstali v hloubi výsledkové listiny. Z českých posádek se zbývajícím dvěma posádkám s dvoukolkami příliš nedařilo, Antonín Tlusťák skončil po technických problémech alespoň díky superally na 59. místě, Romanu Odložilíkovi se stala osudná závěrečná zkouška první etapy.

Veškeré informace k Mille Miglia 2006 včetně fotogalerie najdete zde.

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
25.04.2006 14:57
Mara
Zajímavé výsledky.
toplist