www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 10. května 2024, Svátek má Blažena, zítra Svatava

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Corolla S2000 na Thermica Rally Lužické hory!

30. dubna 2009 • 08:00

Dalším vozem specifikace S2000 v domácím šampionátu automobilových soutěžích je Toyota Corolla S2000. Tento v Evropě zcela ojedinělý soutěžní speciál zažije svou závodní premiéru ve dnech 1. -2. května 2009 v rámci Thermica Rally Lužické hory, prvního dějství seriálu MČR Sprintrally. Posádku bude tvořit Karel Macek a Aleš Pilný.

Do České republiky přivezl tento soutěžní vůz automobilový závodník Karel Macek, který je znám především svou účastí v automobilových soutěžích s vozem Toyota Corolla WRC. Nová Toyota Corolla S2000 byla postavena v Jihoafrické republice, kde se Toyota oficiálně účastní domácího mistrovství v automobilových soutěžích. Do České republiky byla zakoupena přes významný britský soutěžní tým. „Splnil se mi velký sen startovat na domácí soutěži s tímto vozem specifikace S2000. Je to naprostá rarita ve startovním poli, neboť moje Corolla S2000 je v tuto chvíli jediným originálním exemplářem v Evropě. Bohužel auto bylo zakoupeno až příliš pozdě na zajištění kompletního finančního pokrytí startů v celé sezoně Mistrovství ČR. Nejen proto, ale také z důvodů testování tohoto vozu jsem se rozhodl startovat v roce 2009 výhradně v seriálu MČR Sprintrally. Lužické hory tak budou moji letošní premiérou,“ uvedl dnes Karel Macek z týmu Motor Team Macek.

Toyota se tak po dlouhých letech vrací do české rallye, kde v 90. letech dominovala s předními českými jezdci za volantem. Mezi nimi byli například příbramský jezdec Milan Dolák nebo bratři Vojtěchové, kteří v minulosti jezdili v soutěžních modelech Celica i Corolla WRC.

Toyota Corolla S2000 – Technická data
Motor 3SGE, atmosférický – 1998 ccm
Výkon: 258 k / 8000 ot. /min.
Točivý moment 240 Nm / 8500 ot. /min.
Počet válců: 4 (řadový)
Počet ventilů: 16
Rozvod: 2x OHC
Max. otáčky: 8500
Diferenciály: 3x mechanické s omezenou svorností
Pohon: 4x4
Převodovka: Sadev 6-ti rychlostní sekvenční
Max. rychlost: 170-190 km/hod.
Brzd. kotouče průměr: Vpředu 355 mm asfalt (300 mm šotolina), vzadu 300 mm
Zavěšení McPherson – tlumiče Proflex
Délka: 4175 mm Šířka: 1760 mm
Výška: dle nastavení
Rozvor: 2619 mm
Hmotnost: 1265 kg
Ráfky: 18' asfalt, 15' šotolina

-pr-
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
30.04.2009 11:55
MichaelD
Třeba max. krouťák v max. otáčkách je divné. Nevím, ale. To je spíš otázka na Mirka.
30.04.2009 11:53
Mirekfric
Chtělo by to trochu zapracovat na tiskovkách. V té tabulce je několik nesmyslů a nepůsobí to pak moc dobře ;-)
30.04.2009 08:07
MichaelD
Každopádně to vypadá hezky, ale nevím co očekávat.
toplist