www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
Tropheé Andros: v poločase mistrem Dayraut s FabiíSérie Tropheé Andros se dostala do svého poločasu. Prosincovým králem se s dvanáctibodovým náskokem stal Jean Phillipe Dayraut. Zdá se, že v cestě za celkovým titulem ho může zastavit jen Alain Prost s novou Dacií Duster. Alpe d’Huez pravidelně hostí poslední předvánoční závod Tropheé Andros a ani letos tomu nebylo jinak. Startovní pole se dočkalo zajímavého zpestření v podobě účasti Romaina Grosjeana, který je známý hlavně z okruhového závodění. Grosjean v polovině letošního roku nahradil Nelsona Piqueta v sedačce monopostu Renault a odbyl si tak svou premiéru ve Formuli 1. Romain se řízeného smyku nezalekl a úspěšně se prezentoval i ve světě sněhu a ledu. Za volant Renaultu Clio týmu DA Racing usedne Grosjean ještě Lans en Vercors Grosjean vtrhl do výsledkových listin jako velká voda... ve volném tréninku byl desátý, v měřeném tréninku čtvrtý. V prvním kvalifikačním tréninku, kde jde o to zajet čtyři vyrovnaná superrychlá kola zaváhal a měl třináctý čas, v druhém kvalifikačním tréninku svou úlohu zvládl mnohem lépe a jeho čas byl čtvrtý nejlepší. Celkově se ve své první kvalifikaci umístil jako šestý. Kvalifikaci s přehledem vyhrál Fanck Lagorce, který byl nejrychlejší i v předchozích trénincích. Druhý byl Dayraut, který po delší době jel bez zatížení. Třetí byl s 60 kg Prost a čtvrtý Dubourg. Balas s 20 kg dojel pátý a Panis s 40 kg byl pouze desátý 1. finále Elite 1 – pořadí v cíli: Fontanel, Lubrano, Chianale 2. finále Elite 1 – pořadí v cíli: Lemonnier, Demoustier, Petit 1. finále Elite Sup 1 – roli favorita bezpečně naplnil Dayraut, z prvního místa bezchybně odstartoval a pak již nikomu nedal možnost zaútočit a jasně zvítězil. Jako druhý dojel s větší ztrátou Dubourg. O třetí místo svedl souboj Thoral a Grosjean. Grosjean se nakonec musel smířit s bramborovou medailí. 2. finále Elite Sup 1 – druhé finále slibovalo napínavější podívanou, protože za Lagorcem na pole position stáli Prost s Balasem. Úvod finále se však kromě problémů Panise obešel bez výraznější zápletky. Lagorce pokračoval ve skvělých výkonech. Prost se začal bránit Balasovi. Balas v pátém kole uspěl a před Prosta se dostal. Až do cíle se na vedoucích pozicích nic zásadnějšího nestalo. Vyhrál Lagorce před Balasem a Prostem. Páteční bodové hodnocení: Lagorce (Renault Clio) 80 bodů, Dayraut (Škoda Fabia) 77, Prost (Dacia Duster) 73, Dubourg (Renault Clio) 73, Ballas (Toyota Auris) 72, Grosjean (Renault Clio) 69, Riviere (Fiat Stilo) 68, Thoral (Toyota Auris) 68, Pailler (BMW 1) 65, Panis (Škoda Fabia) 62, Llorach (BMW 1) 62. --- V sobotu dostal Lagorce naloženo 60 kg a už tolik nezářil. Konkrétně v kvalifikaci se umístil až na sedmém místě. Dayraut předvedl v druhém kvalifikačním tréninku geniální čas a kvalifikace byla jeho. Vítězství v prvním kvalifikačním tréninku zajistilo Dubourgovi druhé místo v kvalifikaci. Vyrovnaný výkon předvedl Prost a byl celkově třetí. Romain Grosjean se dostal až na výtečné čtvrté místo. 1. finále Elite 1 – pořadí v cíli: Lubrano, Lemonnier, Pernaut 2. finále Elite 1 – pořadí v cíli: Pailler, Petit, Chianale 1. finále Elite Sup 1 – v tomto finále si to o vítězství rozdali především Grosjean s Dubourgem, kteří rychle získali dostatečný náskok před třetím Panisem. Dubourg jel celé finále pod tlakem Grosjeana, tomuto tlaku úspěšně odolal a zaslouženě zvítězil. 2. finále Elite Sup 1 – druhé finále nepřineslo, až na neúčast Balase, žádné větší překvapení, když Dayraut opět bezpečně zvítězil. Druhý Prost se těsně ubránil Lagorcemu a na jejich chybu marně číhal v závěsu jedoucí Gaunot. Sobotní bodové hodnocení: Dayraut (Škoda Fabia) 80 bodů, Dubourg (Renault Clio) 77, Prost (Dacia Duster) 74, Grosjean (Renault Clio) 73, Lagorce (Renault Clio) 69, Panis (Škoda Fabia) 68, Regal (Kia Rio) 66, Gaunot (BMW 1) 66, Pernaut (BMW 1) 65, Demoustier (Škoda Fabia) 61, Llorach (BMW 1) 60.
Čtvrtý závod se pojede již v novém roce v Isola 2000 / Alpes-Maritimes, konkrétně 8.-9.1.2010. Mgr. Jaroslav Hanus ; AutoSport:CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|