www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 8. května 2025, Svátek má Den vítězství, zítra Ctibor |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo vyhraje Rally Hungary? Reklama Nejčtenější články |
Rozhovor s Luisem Moyou (1. část)Luis Moya patří k nejúspěšnějším spolujezdcům v mistrovství světa rally, ale jelikož již nesedí na horké sedačce spolujezdce, zřejmě jej velmi brzy předstihne Daniel Elena, který usedá do Citroënu Xsara WRC vedle veleúspěšného Sébastiena Loeba. Moya v současnosti zastává funkci sportovního ředitele v továrním týmu 555 Subaru WRT a v následujícím rozhovoru mimo jiné vysvětluje důvody toho, proč je Impreza WRC 2006 rychlejší na šotolině, než na asfaltovém povrchu. Proč je takový rozdíl mezi konkurenceschopností vozu na asfaltu a na šotolině? „Je pravdou, že Impreza WRC 2006 není na asfaltu nejrychlejší. To ale neznamená, že bychom před těmito soutěžemi nepracovali tvrdě na tom, aby byla. Snažíme se, ale nejde to tak, jak bychom si představovali. Dnes jsou ale v šampionátu pouze tři opravdové asfaltové soutěže. Monte Carlo je totiž svými podmínkami velmi specifické. Myslíme si tedy, že šotolinové rally jsou důležitější. Nejsme spokojeni s tím, čeho vůz na asfaltu dosáhl, a tak se jej snažíme neustále dále vyvíjet.“ „V Argentině jsme chtěli pochopitelně vyhrát, ale Petter Solberg nakonec skončil druhý, za Sébastienem Loebem, kterému se prostě daří a nedělá chyby…zatím. Jednou to přijde. Ani v rally nemůže být stále jen jediný vítěz. Subaru je velmi kvalitní tým, který ještě nikdy mistrovství světa neopustil. Osobně se domnívám, že jej ani neopustí, protože osobní vozy těží z motoristického sportu. Musíme být trpělivý a čekat, úspěch se znovu dostaví.“ Není náhodou největší nevýhodou vozu to, že na asfaltu jezdíte na pneumatikách Pirelli? „Se společností Pirelli neustále pracuje na tom, abychom se zlepšili. Oni berou naše partnerství velmi vážně. Dokonce si koupili jednu naši Imprezu WRC a zkouší na ni pneumatiky přímo v Itálii. OK, jsme jediným týmem, který jezdí na pneumatikách Pirelli. Vloni tomu bylo jinak. Tehdy používaly gumy od Pirelli také týmy Mitsubishi a Peugeot. To ale neznamená, že pneumatiky nefungují dobře. Jelikož ale pět týmů používá BF Goodrich, tak testují pětkrát více než my a to se musí zaručeně promítnout na jejich kvalitě.“ Nyní už jsou až do konce roku jen šotolinové soutěže, kromě Německé rally. To je jistě pro vás úleva? „My se připravujeme na každou rally velmi pečlivě. Naším cílem ale není bezpodmínečně získat titul v MS FIA značek. Když získáme body do značek, tak je to fajn a když ne, tak se pokusíme získat titul mezi jezdci.“ -ric- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|