www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 25. dubna 2024, Svátek má Marek, zítra Oto

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Rozhovor s Romanem Švidrnochem

9. března 2010 • 09:00

Roman Švidrnoch patří ke stálicím českých automobilových soutěží. Mnoho fanoušků si jej z posledních let pamatuje za volantem krásné kitové felicie, a z poslední sezony ve špičkovém Citroënu C2 S1600, který před loňskou sezonu nahradil právě zmíněnou škodovku.

Můžete prozradit, jak jste se vůbec dostal k rally,kdy jste jel první soutěž a s jakým vozem?

Stejně jako každý kluk jsem byl velký fanda do rally. Snad od svých 10 let jsem pravidelně chodíval na Barum Rally, kdy se rychlostní zkoušky jezdívaly celou noc. Vždy jsem měl vztah k motorům a především k automobilům.

Po vojně jsem si pořídil své první závodní auto Škoda 130L, které mělo prošlou homologaci a tak jsem mohl jezdit pouze jako předjezdec. Jeli jsme několik závodů, jak na Slovensku, tak v Česku. Vždy to byl nádherný zážitek a velké množství adrenalinu.

V roce 1998, kdy jsem si pořídil starší Felicii, jsme jeli rally Vyškov již se svým dlouholetým spolujezdcem Vláďou Osičkou. Rád na tento závod vzpomínám i na salto, kterým soutěž pro nás skončila na letišti v Prostějově. Byla to pro nás a náš tým atmosféra prvního skutečného závodu rally.

Proč se konal přestup od Felicie k Citroënu?

Felicie Kit Car byla již „staré nářadí“ a chtěli jsme něco novějšího, ale ne jezdit ve skupině N. V době, kdy jsme se rozhodovali, padla volba na Citroen C2 Super 1600. Nelituji.

Jaké jsou největší rozdíly mezi Felicií a Citroënem?

O tom byl mohl být celý tento článek. Největší rozdíl je v podvozku.

Jak jste spokojen s loňskou sezonou?

Mé pocity byly smíšené. Z počátku jsem jel velmi opatrně, testoval a dolaďoval vůz. Prioritou bylo nebourat a dostat auto tzv. do rukou. Rozdíly byly obrovské vůči Felicii. Čím jsme jeli rychleji, tím se auto lépe chovalo. O konci sezony se již napsalo mnoho.

Poslední dvě soutěže jste nejeli, čímž jste přišli o 3. místo ve třídě A6 v rámci sprintrally, co se stalo?

Pustil jsem se na fotbalový trávník a jel rovnou do nemocnice. Už nejsem nejmladší. Letošní sezonu si své zdraví lépe pohlídám. Uvidíme. :-)

Už se blíží nová sezona 2010, mohl byste poodhalit plány?

Začneme na Valašské Rally a chceme absolvovat především rallysprinty. Uvažujeme o účasti na Barum Rally, tento typ závodu mě fascinuje.

S jakým umístěním budete spokojen na konci roku?

Především jedeme pro radost, ale usilujeme vždy o nejlepší umístění. Pokud vás zajímá, za jakých okolností budu já se sezonou spokojen, pak že ji absolvujeme ve zdraví a s minimem škod.

Uvidíme Vás na Expo Czech rally ? Co si myslíte o této a podobných akcích?

Tento typ akcí nás zatím nijak neoslovil.

Je možné, že Vás ještě třeba někdy uvidíme i na nějakých zahraničních tratích, třeba na Slovensku, kde jste dříve jezdil?

Slovenské tratě jsou velmi zajímavé, i když organizace závodů není vždy porovnatelná s domácími soutěžemi. V letošním roce neuvažujeme o účasti ve slovenské rally.

Co byste popřál našim čtenářům?

Čtenářům zajímavý web, kde najdou unikátní informace. Fanouškům rally nabitou sezonu, dobré počasí pro jednotlivé závody. Pořadatelům ukázněné diváky, aby závody nedopadaly jako loňská Valaška.

Pokud mohu, rád bych poděkoval svému týmu: spolujezdci Vláďovi Osičkovi za jeho klid a mechanikům Janu Křenkovi alias Šána, Liborovi Filipovi alias Semiš, maskotovi týmu Jiřímu Křenkovi alias Izza a Michalovi Jakubovi. Především Šána má můj obdiv, protože mě doprovází od začátku mé automobilové kariéry a já si spolupráce s ní velmi vážím.

Děkuji za rozhovor a přeji hodně štěstí v rally sezoně 2010.

Martin Plesník
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist