www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 5. května 2025, Svátek má Klaudie, zítra Radoslav |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo vyhraje Rallysprint Kopná? Reklama Nejčtenější články |
Mistrovství světa 2006Jan Kopecký po druhé etapě Rally SardiniaDo druhé etapy Rally Sardinia vstoupila posádka Czech Rally Teamu Škoda-Kopecký se snahou o získání cenných poznatků z náročné šotolinové soutěže. Jan Kopecký s Filipem Schovánkem museli v úvodu páteční etapy předčasně odstoupit kvůli smolné poruše snímače otáček motoru, ale během sobotní etapy opravený vůz Škoda Fabia WRC fungoval bezchybně a pilot Jan Kopecký byl s vozem velmi spokojený. „S průběhem dnešní etapy jsem spokojen. Absolvovali jsme velmi náročné rychlostní zkoušky a získali mnoho velmi cenných poznatků pro další soutěže na nezpevněném povrchu. Každý odjetý kilometr rychlostní zkoušky mi přináší mnoho nových věcí, které mě překvapí.“ „Snažil jsem se rychle přizpůsobit charakteru rychlostních testů Rally Sardinia. Přesto stále cítím, že především v rychlých zatáčkách bych mohl jet rychleji. Vůz Škoda Fabia WRC po celou etapu fungoval skvěle a technické problémy šly na vrub extrémně drsným podmínkám panujícím na této soutěži. Spokojen jsem i s nastavením vozu, v servisní zóně jsme provedli pouze drobné úpravy na podvozku, aby se mi vůz pohodlněji ovládal.“ „V osmé rychlostní zkoušce jsem trefil stejný kámen jako Marcus Grönholm. Kámen prorazil chladič hydrauliky našeho vozu a kvůli tomu začal z hydraulického systému unikat olej. Musel jsem řadit manuálně řadící pákou, ale největší komplikaci mi způsobovala obtížná ovladatelnost vozu. Bez tlaku hydrauliky přestaly úplně fungovat aktivní diferenciály a vůz se ovládal velmi složitě. V servisní zóně se vše podařilo odstranit v časovém limitu a desátou rychlostní zkoušku jsme absolvovali s plně funkčním vozem. V jedenáctém rychlostním testu ležel ve vyjeté koleji vystouplý velký kámen, který jsem trefil ve velké rychlosti. Vypadalo to velmi nebezpečně, ale nakonec nám kámen prorazil pouze obě pravá kola, která byla do konce rychlostního testu téměř roztrhána. Bohužel jsme měli pouze jednu rezervu. Vyměnili jsme pravé přední kolo, ale dvanáctou rychlostní zkoušku jsme museli absolvovat celou s prázdným pravým zadním kolem. Pochopitelně se výrazně zhoršily jízdní vlastnosti vozu, v každé levotočivé zatáčce měl výrazné tendence k přetáčení.“ „Během etapy se znatelně měnily podmínky na rychlostních testech. V prvních průjezdech byla trať na prachu velmi kluzká. Druhé průjezdy jsme již absolvovali na trati, kde byly vyjeté koleje, ze kterých vylézaly nebezpečné kameny. Z těchto kamenů jsem měl velký respekt a byl jsem na vážkách, zda zrychlit nebo být ohleduplnější k vozu. Stále si nemohu zvyknout na brutální zacházení s vozem během této soutěže,“ řekl po sobotní etapě spokojený Jan Kopecký. CzechRallyTeam
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|