www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 6. května 2025, Svátek má Radoslav, zítra Stanislav |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo vyhraje Rallysprint Kopná? Reklama Nejčtenější články |
Mistrovství světa 2006Loeb: Grönholmova rychlost mě znepokojujeSébastien Loeb a Daniel Elena a jejich Citroën Xsara WRC dosáhli společně v Porto Cervo na páté vítězství v seriálu mistrovství světa v rallye v řadě. Tento úspěch současně znamená 25. společné prvenství ze 77 absolvovaných podniků mistrovství světa. Logickým vyústěním úspěchu francouzsko-monacké posádky v barvách týmu Kronos Racing je upevnění náskoku na čele klasifikace jednotlivců i v Poháru konstruktérů. Ale nejen co do historických zápisů byla italská soutěž důležitá. „Vítězství je důležité i z pohledu celého šampionátu,“ vidí situaci úřadující mistr světa Loeb. „Před soutěží jsem řekl, kolik asi bodů je ještě ve hře k obhajobě. Začátek soutěže ukázal, nakolik dobří a silní jsou naši soupeři, zvláště Marcus Grönholm. Ale momentálně se jim tolik nedaří a náš náskok 31 bodů v Poháru pilotů je excelentní, stejně jako náskok, který si vybudoval Kronos také díky bodům Xeviho Ponse.“ A přitom se soutěž na Sardinii pro Citroën a Loeba nezačala vyvíjet tak impozantně, jak nakonec skončila v neděli. Po páteční etapě figuroval Loeb na 2. místě se ztrátou 35,4 s na Grönholma, Sordo jezdil pátý a Pons osmý. „Budeme dělat všechno pro to, abychom náskok vymazali. Bude to určitě ještě krásný souboj mezi mnou a Marcusem,“ předpovídal další průběh soutěže Loeb v pátek v noci a spoléhal na to, že v sobotu už budou podmínky vyrovnané pro všechny. V sobotním večeru už ale bylo všechno jinak. Druhá etapa byla pro Xsary excelentní, resp. pro posádky Kronos Racing týmu: Loeb 1., Sordo 3., Pons 4. Kdo mohl tušit, že neděle už nic nezmění? A přitom během soboty bylo na trati hodně rušno. Na sedmé rychlostní zkoušce najel Loeb na Grönholma přes sekundu. „Před osmičkou Monte Lerno jsme pracovali na tlumičích a doufal jsem ve zlepšení. Na 24. kilometru v levotočivé zatáčce přišla velká rána. Velký kámen na cestě nadzvedl celý předek auta a já si hned vybavil okamžiky navlas podobné této situaci. V Mexiku 2004 a Katalánsku mě to samé zastavilo. Tentokrát jsem ale věděl o kvalitách Xsary a pokračoval jsem v útoku. Pak nám ale nahlásili, že Marcus skončil a my jsme na čele. Do konce zkoušky jsme testovali, zda vůz vydržel a zda není poškozen. Xsara se ukázala jako dostatečně odolná.“ Citroën
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|